F-35

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: F-35

Postprzez wa2 » 18 gru 2018, o 20:52

Paradoksalnie Amerykanom także może zależeć na powodzeniu tego projektu. Konkurencja jest potrzebna, a poza tym Japończycy mogą opracować rozwiązania lepsze od tych z F-35 i udostępnić je największemu sojusznikowi.
wa2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 64
Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 20:23

Re: F-35

Postprzez jasiol » 19 gru 2018, o 10:29

dawo napisał(a):...F-15, które sa co prawda stare, ale mogą jeszcze polatać przynajmniej kilkanaście lat :)

No i akurat za kilkanaście lat pierwsze F-3 będą w pełni operacyjne. Jak to się czasami ładnie składa ;)
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 620
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: F-35

Postprzez Skitarius » 5 sty 2019, o 17:36

http://www.defense-aerospace.com/articl ... hours.html

The current guidelines used for aircraft maintenance required that the entire engine be removed, which would require at least 36 hours per jet. :o

Nie no idziemy w rekordy widzę z tą maszyną. A to tylko wyciągnięcie silnika, dodajmy naprawę, włożenie, przetestowanie, dopuszczenie do lotu... 8 godzinny dzień pracy. To ile zejdzie niczym operacja "weź no sprawdź bo coś się chyba kołacze" się skończy... tydzień czy dwa? ;D
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 942
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: F-35

Postprzez dawo » 5 sty 2019, o 18:14

Hmmm... aż mi się w to wierzyć nie chce.

Wymiana silnika w Super Hornecie trwa 3 godziny jeżeli jest wykonywana przez 4 osoby. Gripen i F-16 pewnie podobnie.

Te 36 godzin brzmi wręcz niewiarygodnie. Miałem bezpośredni kontakt z samolotami MiG-29, a jak wiadomo szeroko rozumiana ergonomia obsługowa nie jest ich najmocniejszą stroną, i nie specjalnie widzę co miałoby zajmować mechanikom 3 dni pracy.

p.s. Prędzej zakładałbym, że cała inspekcja trwała 36 godzin, co mogłoby się pokrywać z informacją :

Co więcej, nie było jeszcze opublikowanych oficjalnych instrukcji, jak dokonać tego przeglądu i wymienić wadliwe elementy. Dotychczasowa metoda postępowania zakładała wyjęcie najpierw całego silnika. Jak napisano na stronie amerykańskich sił powietrznych, zajmuje to trzydzieści sześć godzin.

Dalej sprawozdanie opisuje, że mechanicy sami znaleźli prostszy sposób na dokonanie inspekcji i wymianę części. Nowa metoda zajmowała dwadzieścia cztery godziny, czyli o dwanaście mniej niż samo wymontowanie silnika. Mechanicy oczywiście doczekali się należnych pochwał.


http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wia ... -trzy-dni/

Jeżeli to prawda, to USN ładnie się zirytuje !!!
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3566
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F-35

Postprzez mjacenty » 5 sty 2019, o 18:16

Instalacja aktualnej wersji oprogramowania do tego silnika ?
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2860
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: F-35

Postprzez Skitarius » 6 sty 2019, o 15:42

dawo napisał(a):Wymiana silnika w Super Hornecie trwa 3 godziny jeżeli jest wykonywana przez 4 osoby. Gripen i F-16 pewnie podobnie.


Szwedzi mieli pobić wszelkie rekordy i wymienić silnik w godzinę podczas testów w Indii.

https://gripenblogs.com/Lists/Posts/Post.aspx?ID=295

No ale to raczej sytuacja gdzie przygotowana ekipa ze wszystkimi narzędziami startuje na pędzie by zrobić to jak najszybciej.

Przy F-16 jest to dla przy wyszkolonej ekipie podobno godzina na wyciągnięcie, więc tak w 3 powinni się faktycznie zmieścić.

Jednak Gripen w kwestii maintenance odstawia wszelką konkurencję i kilka długości.
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 942
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: F-35

Postprzez Darth Stalin » 21 sty 2019, o 10:11

W najnowszym numerze WiT jest artykuł Pacholskiego o programie F-35. Jak się wczytać na końcu, to... nie wygląda to zbyt dobrze (Block 3F najwyraźniej jeszcze nie jest operacyjny, m.in. z uwagi na duuuże problemy z radarem - nie zapewnia "powtarzalności w kierowaniu AIM-120", być może w pełni sprawny będzie dopiero Block 4 - ale to oznacza, ze dotychczas wyprodukowane ponad 300 egzemplarzy F-35 to tak naprawdę "seryjne prototypy", z których być może tylko część uda się doprowadzić do stanu bojowej używalności... :o ::) :-\ :P
Avatar użytkownika
Darth Stalin
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4725
Dołączył(a): 10 sty 2005, o 20:13
Lokalizacja: Płock

Re: F-35

Postprzez Skitarius » 21 sty 2019, o 11:03

O ile pamiętam deklaracje producenta to nie wszystkie maszyny da się doprowadzić do lepszego Blocka i zostaną stricte do zadań szkoleniowych i nic ponadto. I właśnie te pierwsze serie takowe mają być, opylić maszyny szkoleniowe w cenie bojowych, LM potrafi robić kasę. ;)
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 942
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: F-35

Postprzez Darth Stalin » 21 sty 2019, o 11:22

Ale też ciekawostka, jak potulnie (poza może Kanadą) sojusznicy USA kupują ten bezwartościowy złom... :o ??? :(
Avatar użytkownika
Darth Stalin
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4725
Dołączył(a): 10 sty 2005, o 20:13
Lokalizacja: Płock

Re: F-35

Postprzez jurek5551 » 21 sty 2019, o 18:34

A jeżeli "brak powtarzalności" występuje raz na dziesięć odpaleń? Też złom?
jurek5551
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 534
Dołączył(a): 7 lut 2018, o 14:27

Re: F-35

Postprzez Thorwald » 22 sty 2019, o 13:21

Darth Stalin napisał(a):W najnowszym numerze WiT jest artykuł Pacholskiego o programie F-35. Jak się wczytać na końcu, to... nie wygląda to zbyt dobrze (Block 3F najwyraźniej jeszcze nie jest operacyjny, m.in. z uwagi na duuuże problemy z radarem - nie zapewnia "powtarzalności w kierowaniu AIM-120", być może w pełni sprawny będzie dopiero Block 4


Wszystko wskazuje, że Panu Pacholskiemu pomyliło się oprogramowanie Block 3F samolotu F-35 z programem modernizacji AIM-120 oznaczonym podobnie, bo F3R - Form, Fit, Function Refresh.
https://www.defensenews.com/smr/2017/07 ... h-refresh/

F-35 jest operacyjny bo ma już status IOC w wielu krajach.
Thorwald
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 416
Dołączył(a): 25 lip 2016, o 19:06

Re: F-35

Postprzez Darth Stalin » 22 sty 2019, o 13:27

Thorwald napisał(a):Wszystko wskazuje, że Panu Pacholskiemu pomyliło się oprogramowanie Block 3F samolotu F-35 z programem modernizacji AIM-120 oznaczonym podobnie, bo F3R - Form, Fit, Function Refresh.
https://www.defensenews.com/smr/2017/07 ... h-refresh/

Może, zobaczymy.

F-35 jest operacyjny bo ma już status IOC w wielu krajach.

Nie tyle "operacyjny" ile o statusie "wdrażany do służby". IOC wcale niekoniecznie oznacza, że maszyna jest w pełni gotowa do wykonywania zadań, jakie jej przeznaczono.

jurek5551 napisał(a):A jeżeli "brak powtarzalności" występuje raz na dziesięć odpaleń? Też złom?

Też złom, bo co, jeśli ten przypadek "jeden na dziesięć" będzie PIERWSZYM...?
Avatar użytkownika
Darth Stalin
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4725
Dołączył(a): 10 sty 2005, o 20:13
Lokalizacja: Płock

Re: F-35

Postprzez jurek5551 » 22 sty 2019, o 14:15

To teraz pomyśl o Spike z Meska gdzie odsetek wadliwych przy odpalaniu najstarszych egzemplarzy był nawet wyższy.
jurek5551
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 534
Dołączył(a): 7 lut 2018, o 14:27

Re: F-35

Postprzez Thorwald » 23 sty 2019, o 18:08

F/A-18E strzelił kilka miesięcy temu AIM-9X w stronę odległego o 2km Su-22 i rakieta gdzieś odleciała w bok. Jaki z tego wniosek ? Może że F/A-18E nie jest operacyjny Darth Stalin?
Siły zbrojne kilkunastu państw kupują F-35 i nie zwracają uwagę na internetowych hejterów.
Thorwald
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 416
Dołączył(a): 25 lip 2016, o 19:06

Re: F-35

Postprzez jurek5551 » 23 sty 2019, o 18:14

Są nawet filmy z odpaleń S-300 w Rosji gdzie rakieta po wyrzuceniu spada na wyrzutnię bo silnik nie odpalił. Też złom? Mimo testów zawsze zdarzają się egzemplarze wadliwe.
jurek5551
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 534
Dołączył(a): 7 lut 2018, o 14:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: grzesiom i 1 gość