asimo2 napisał(a):Generalnie to Litwini chcą się podłączyć pod zakup L-ATV przez Brytyjczyków.
I to ma sens, ułatwia i obniża koszty logistyki.
Tak więc wcale im się nie dziwie. Co więcej uważam, że Litwini w sposób wielce przemyślany prowadzą swoją modernizację.
Jest w tym haczyk, podłączając się pod kogoś nie robisz czegoś pod siebie tylko masz z góry narzucone czyjeś wymogi. Jeżeli te wymogi są zbieżne przynajmniej w 90% z twoimi to nie jest tak źle, jeżeli są. Jednak jeżeli ty masz potrzebę mieć element A a ten do którego się podłączasz nie ma takiej potrzeby ani nie chce by A występował w pojeździe to jesteś stratny.
To jest istotny bym nawet powiedział haczyk kiedy nie wybierasz pojazdu stricte pod siebie, pod swoje wymogi i uwarunkowania techniczne, finansowe i infrastrukturalne.
No ale ma to też właśnie ten plus dużej bazy logistyczno serwisowej.
A czy Litwini robią moderkę w przemyślany sposób... kwestia dyskusyjna, na pewno robią to szybko i sprawnie. W tej kwestii akurat bym akurat wstrzymał się z pozytywną opinią na tle metody wyboru. No ale wybrali, przyklepali w rok i tylko czekać na przelew w przyszłym lub za dwa lata. Podjęcie jakiejś decyzji jest zawsze lepsze od żadnej decyzji.