F-35

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 11:56

[quote=""waldi""]W.Brytania,Włochy[/quote]

Oba będą używać JSF razem EF więc mogą sobie pozwolić na specjalizowanego Bombtrucka. POzatym oba mają kupić wersje B (Włochy mieszanke a i B) a jeśli chodzi o samoloty STOVL JSF nie ma konkurencji.

[quote=""waldi""]Kanada,Norwegia,Dania,Holandia[/quote]

są partnerami programu ale jeszcze nie przyklepali wyboru

[quote=""waldi""]Australia[/quote]

wybryali JSF jednak jest to u nich mocno krytykowane (zaważyła polityka bo wojsko nie chce JSF).

[quote=""waldi""]Turcja.[/quote]

Tu też nie mam wątpliwości że zaważyła polityka, i mimo wszystko mysle że turcy uzupełnią swoją flotę o EF.

[quote=""Lupac""]skoro F-35 jest/będzie taki do d....., jest na niego tyle chętnych państw które posiadają swobodę wyboru ?[/quote]

"Tyle" to znaczy jak na razie dwa - Australia i Turcja przy czym w obu przypadkach zaważyła polityka.

Jest takie powiedznie że "Tysiące much nie mogą się mylić...".
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez gregorxix » 5 lut 2007, o 15:21

Prawdopodobieństwo że Dania, Norwegia Holandia czy Kanada nie zdecydują się na F35 jest znikome. Opinia że Australijskie siły powietrzne nie chcą F35 jest co najmniej dziwna. Mógłbyś przybliżyć temat? Co do Turcji, nie ma wątpliwości że polityka odgrywa niemałą rolę przy kontraktach tej skali tyle że podobnie można by umotywować ewentualny wybór EF. Fakt że zrezygnowano z opcji podzielenia zamówienia między obie konstrukcję i wybrano F35.
gregorxix
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 765
Dołączył(a): 11 maja 2006, o 17:58

Postprzez PiterNZ » 5 lut 2007, o 16:07

Corran tak patrząc to EF jest kupowany wyłącznie z powodów politycznych.
Co do Turcji to w 100 % tej polityki bym nie był. W przetargu czołgowym Abramsów nie kupili. Tak patrząc to Szwecja również Grippena kupiła z przyczyn stricte politycznych :))).

Generalnie całe kryterium polityczny zakup jest nieostre i moim zdaniem złe. Poza tym co to znaczy zakup z powodów politycznych?
PiterNZ
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5033
Dołączył(a): 29 paź 2005, o 22:09

Postprzez zarathos » 5 lut 2007, o 16:14

Ocena F-35 z ausairpower.net (PDF): LINK

Tutaj jest więcej tekstów (wszystkich nie przejżałem) na temat F-35 dla Australii: LINK
Sierotka po Gripenie
zarathos
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 988
Dołączył(a): 31 sty 2007, o 22:45
Lokalizacja: Sopot / Grudziądz

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 17:30

Ciekawe jest dla mnie to że nikt jeszcze ni pomyślał dlaczego F-35 jest gorszy od F-22? Przecież ten samolot jest budowany 10-15 lat później przez tą samą firmę co F-22 czyli powinien byc lepszy pod każdym względem (pomijając typowe sprawy wynikające z wielkości maszyny jak np mniejszy radar) - a nie jest. Jest wolniejszy, nie potrafi manewrować z tak dużymi przeciążeniami, i co jest dla mnie kuriozalne ma większe echo radarowe (jest mniejszy i zbudowany przy użyciu nowszych technologii). Prawda jest taka że ten samolot od początku był budowany by nie być za dobrym - primo - by nie zagrozić finansowaniu F-22, secundo - by nie udostępniać odbiorcą zagranicznym (pies ich trącał że to amerykańscy sojusznicy) najlepszej zagranicznej maszyny (a uzbrojnych w F-22 amerykanom jego ograniczone zdolności walki pow nie przeszkadzają).

Eurofighter miał być konkurentem/europejskim odpowiednikiem F-22, fakt że na jego tle wypada słabo jest bezdyskusyjny, ale jeśli porównać go F-35 to sprawa ma się zupełnie inaczej.

The Joint Strike Fighter shows every prospect of being exceptionally well suited to its primary design roles of battlefield strike and close air support of ground troops, but it is not designed to perform air superiority roles, unlike the larger F-22A, and is not well adapted to performing the long range strike role now filled by the F-111.

Obrazek


Cytat z linka podanego przez zaratosa.
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez dranio » 5 lut 2007, o 17:53

[quote=""corran""]Ciekawe jest dla mnie to że nikt jeszcze ni pomyślał dlaczego F-35 jest gorszy od F-22?

Eurofighter miał być konkurentem/europejskim odpowiednikiem F-22, fakt że na jego tle wypada słabo jest bezdyskusyjny, ale jeśli porównać go F-35 to sprawa ma się zupełnie inaczej.[/quote]

A jakieś OFICJALNE (czyt. wiarygodne) porównania?
Bo jak rozumieć "WING PLANFORM OPTIMISED FOR SUBSONIC CRUISE I TRANSONIC MANOEUVRE"?

dranio
dranio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 418
Dołączył(a): 16 lis 2005, o 22:50

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 17:59

Na litość możecie zrozumieć że F-35 to nie jest mniejszy i tańszy Raptor ale zupełnie inna maszyna budowana z zupełnie inną filozofią?
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Michael » 5 lut 2007, o 18:33

Na to ze F-35 jest slabszy od F-22 skladaja sie 2 najwazniejsze czynniki:
- F-35 jest produktem po czesci miedzynarodowym, takie kooperacje zawsze napotykaja na konflikty interesow co odbija sie na jakosci prouktu.
- JSF w zalozeniu mial byc samolotem stosunkowo tanim, wiec nielogiczne byloby zeby byl lepszy od drogiego Raptora(pomijam tu ilosc egzemplarzy, tak czy tak nikt nie zakladal nawet na poczatku ze F-22 zmiesci sie np w 40 mln).
Pozatym:
- JSF mial byc przedmiotem szerokiego eksportu- wieksze ryzyko wyplyniecia technologii, wiec nie mozna wpakowac tam tego co najlepsze.
Michael
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5349
Dołączył(a): 25 lis 2004, o 16:52

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 18:57

[quote=""Michael""]- F-35 jest produktem po czesci miedzynarodowym, takie kooperacje zawsze napotykaja na konflikty interesow co odbija sie na jakosci prouktu.[/quote]

No bez jaj. Międzynarodowy to jest Eurofighter, w programie JSF jedynie brytyjczycy mieli jakikolwiek wpływ na i tak anulowany silnik General Electric F-136. Cała kooperacja międzynarodowa będzie się sprowadzać do tego że u zagranicznych dostawców będzie się zamawiać golenie podwozia, wiążki kabli i inne wielece zaawansowane technologicznie elementy.

[quote=""Michael""]- JSF w zalozeniu mial byc samolotem stosunkowo tanim, wiec nielogiczne byloby zeby byl lepszy od drogiego Raptora(pomijam tu ilosc egzemplarzy, tak czy tak nikt nie zakladal nawet na poczatku ze F-22 zmiesci sie np w 40 mln). [/quote]

Bez jaj powtarzam, różnica Unit Producment Cost dla F-22 i F-35 nie różni się od różnicy między F-15 i F-16. Ogromna cena F-22 wynika z niewielkiej ilości zamówionych egzemplarzy.

[quote=""Michael""]- JSF mial byc przedmiotem szerokiego eksportu- wieksze ryzyko wyplyniecia technologii, wiec nie mozna wpakowac tam tego co najlepsze.[/quote]

Otóż to, możliwości bojowe F-35 zostały celowo pomniejszone - amerykanom i tak wystarczą (od walki pow mają F-22), a sojusznicy ich gówno ochodzą. Tylko zastanów się kto jak tzw. zachód uzbrojony w F-35 będzie wypadać w porówaniu z tzw. wschodm uzbrojonym w Su-30MK/Su-35BM (i aby była jasność - wschód też ma swoje AWACSy).
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Aragorn » 5 lut 2007, o 19:19

No cóz, zawsze mozemy skierować sie np. w strone Rafale :D
\"Stracony czas jest nieodwracalny jak śmierć\"
Aragorn
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 902
Dołączył(a): 26 lip 2005, o 13:20
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez Lupac » 5 lut 2007, o 19:20

Panowie to ja tylko zadam jedno dodatkowe pytanie. Tyle tu porównujemy F-35 do EF czy Su-3X, ale czy te dwie maszyny (EF i Su-3X) nie należą do innej klasy ?? Czy aby napewno takie porównania były na miejscu ? To chyba podobnie (acz mogę się mylić) jak porównać F-15 do MiGa-21.
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 19:22

Ależ oczywiście że należą do innej klasy - EF i Su-35 to maszyny myśliwskie czego o JSF powiedzieć nie można (jak dla mnie jest to lekka maszyna szturmowo-bombowa). Jednak nie sądze że F-35 jest aż tak zacofany by przyrównywać go do MiG-21.
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Lupac » 5 lut 2007, o 19:26

Ale klasowo (i masowo) się różnią (dlatego porównanie pierwszych maszyn jakie przyszły mi do głowy). Zdaje się, że maszyną z którą na równi będzie można porównać F-35 będzie PAK-FA.
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Postprzez corran » 5 lut 2007, o 19:35

Lupac skąd ty spadłeś?

F-35 to mniej więcej maszyna tej samej wielkości, co EF, Rafale, F/A-18EF i MiG-35.

F-35 ma większą od EF masę własną (wynika to przede wszystkim z posiadania komór na uzbrojenie), ale za to, EF ma większą powierzchnie skrzydeł i ciąg silników, radar też jest większy w EF - większa antena).

Nie będę podawał tu danych, wysil się i sam sobie poszukaj (będziesz miał dla nich większy szacunek dla nich, jeśli sam je znajdziesz) - mi się nie chce szukać drugi raz czegoś, co szanowny moderator z palcem na przycisku [Delete] raczył, był skasować.

PAK FA ma być większy.
Ostatnio edytowano 5 lut 2007, o 20:13 przez corran, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Lupac » 5 lut 2007, o 19:49

Popołudniowy kac i wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość