Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez obiekt172 » 3 lut 2018, o 19:48

Czy ona musi się roziwjąć "do przodu"?!
Oczywiście że NIE

Wy wciąż szukać problemu tam gdzie go nie ma
Problem jest w mentalności naszego przemysłu który robi wszystko byleby tylko nic produktywnego nie zrobić...
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez lukaszm395 » 3 lut 2018, o 21:25

Też myślałem, że nie musi, ale jeżeli wyciągarka była by z tyłu (i wyciągała pojazd, który jest za WZT) to wtedy spych też by musiał być z tyłu (bo używany jest aby podeprzeć WZT przy wyciąganiu) a wtedy kierowca nie bardzo by widział co spycha ( przy okopywaniu itp.). No chyba, że dajemy kamerkę na tył i monitor dla kierowcy, ale to chyba by nie przeszło. Na nosiciela mostu podwozie K9 by się pewnie nadało.
Co do przyszłego BWP to HSW mogło by zbudować ciężki BWP (po zakończeniu projektu Borsuk). Cały układ napędowy jest, "tylko" zaprojektować skorupę. Tylko ktoś by musiał oficjalnie poinformować o wymaganiach MON na przyszły BWP ( jeżeli Borsuk nie przejdzie ). Wybudują linię produkcyjną dla K9 i ile lat będą produkować podwozia? 4-5 lat ? A co potem ?
lukaszm395
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 54
Dołączył(a): 25 mar 2014, o 20:53

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez obiekt172 » 3 lut 2018, o 21:44

Ów spych nie tyle służy do zapierania sie co jest "stabilizatorem" podczas pracy dźwigu - więc to nie problem

Dla tych co mają problem - Merkava - WZT istnieje
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez mjacenty » 3 lut 2018, o 23:50

Otóż mylisz się kolego bez solidnie zapartego lemiesza (spychacza ) przemieszczać się będą oba wozy . Bo nie zakładam iż holowany uszkodzony wóz jest na gąsienicach z włączonym luźnym kołem (na luzie ) . Lemiesz ten służy też do okopania wozu w przypadku próby zholowania wozu w terenie umożliwiającym ostrzał WZT.
Dodatkowo wóz do pozycji podjeżdża przodem bo tu jest mocniej opancerzony .
Jeśli ściąga uszkodzony wóz bezpośrednim holowaniem to zakłada dwa krótkie hole na krzyż i holuje na wstecznym , będąc przodem do ew kierunku ostrzału . Po zholowaniu w bezpieczne miejsce przepina się wozy aby holować do przodu np do parku remontowego .
Oczywiście holowanie na większy dystans jest możliwe tylko dla wozów z nieuszkodzonym zawieszeniem i na gąsienicach . Lub po twardych drogach jeśli wóz ma nieuszkodzone koła jezdne , choć to nie zalecane .
A swoją drogą po co tworzyć kolejne monstrum, jak mamy opracowany wóz WZT-3/4 . Zadbać tylko o mocny napęd z dobrym silnikiem , a by swobodnie manewrować wozem o zwiększonej do 60 t masie i po problemie .
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez obiekt172 » 4 lut 2018, o 00:07

Jeszcze będziesz się upierać by pozostać przy swoim?
Merkava WZT nie ma lemiesza - ma za to podpory - "stopy" i co cudem daje rade?
http://photobucket.com/gallery/user/dan ... MA==/?ref=

K9 ma tą przewagę na WZT-3 ma ma 1000 konny p-p
A póki co nie kupujemy scanii i renka do T-72, więc byłby to nietypowy p-p
850 km może być za mało - zarówno dla bergepanzera jaki i WZT-3 (którego i tak jest za mało dla 6 batalionów PT/T-72)

Choć jak pisze - wole WZT-3 niż reanimować bergepanzery
I naprawdę nie rozumiem PGZ że nie lansuje tej opcji
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez mjacenty » 4 lut 2018, o 00:34

Wiesz co miałem z tym WZT-3 pewien krótki epizod w mojej młodości i generalnie było trochę o sposobach użycia i taktyce .
Ale wtedy to była zupełna nowość i do tego tajne/ poufne.
Wiem też nieco po co jest lemiesz i wybacz ale w polskich jesiennych warunkach jak czołg wklei w bagno to lina na zbloczu czasem nie daje rady . A lemiesz w czasie tego zabiegu wyora przed wozem taką górę iż wozu nie widać .
Ale to tak w odniesieniu do polskich realiów . Na izraelskiej pustyni (i do tego często mocno kamienistej i twardej ) to może te nogi coś dają . W naszych realiach to wejdą w glebę na cały wysięg .
W naszych warunkach zrobić na bazie WZT-4 pojazd z 7 kołami o masie 55-60t z silnikiem 1000 km+.
Może być nawet nasz silnik S1000 .
I po problemie . Jest praktycznie gotowiec.
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez obiekt172 » 4 lut 2018, o 00:42

mjacenty napisał(a): . Na izraelskiej pustyni (i do tego często mocno kamienistej i twardej ) to może te nogi coś dają . W naszych realiach to wejdą w glebę na cały wysięg .

Nie - bo lemiesz o małym skoku (i relatywnie malej powierzchni) to nie utonie w bagnie
Aaaa - zapomniałem chcesz powiedzieć że błotko da jakiś opór i "trzymać" będzie wóz...

Merkava ma stopy z uwagi na konieczność stabilizacji pojazdu na nierównym podłożu.
Do holowania czołg ma swoją masę i przyczepność gąsienic do gruntu
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez mjacenty » 4 lut 2018, o 01:25

obiekt172 napisał(a):Do holowania czołg ma swoją masę i przyczepność gąsienic do gruntu


Wiesz w praktyce widziałem co innego , ale to było bardzo dawno, więc zapewne nieprawda.
A teraz zagadka matematyczna . WyciągarkaWZT-4 na zbloczu może wygenerować 90 t siły ciągu . Czy 50 t wóz jest w stanie samymi gąsienicami stojąc na gruncie wygenerować taki opór ? .
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Nowy BWP dla Polski - część II

Postprzez Pismak » 4 lut 2018, o 02:07

Nie jestem przeciw broń boże ale tu o rzut patykiem macie temat o sprzęcie inżynieryjnym. Może by tam zanim ktoś się przypomni że to o nowym BWP i coś pokasują?
Pismak
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2340
Dołączył(a): 7 sie 2014, o 23:01

Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez pio » 4 lut 2018, o 03:05

Tutaj przenoszę dyskusję o WZT
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2714
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez DBR » 4 lut 2018, o 12:57

A czy nie można zamienić pozycji kierowcy w K9 i przy aranżacji pod WZT tył uznać za przód? O ile kojarzę powstało w ten sposób wiele pojazdów pancernych.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1872
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez Remy » 10 lut 2018, o 14:54

Jako że w Niemczech rusza nowy program leasingowy volkswagen.... wróć kmw, to czy sensownym nie było by się tam zakręcić w sprawie rozwiązania naszego problemu z wzt dla leo? Z puli ok. 300 czołgów ponoć tylko połowa jest sprawna a reszta nadaje się tylko na przebudowę albo części, wiec można by spróbować odkupić pewną ilość tych najbardziej zużytych w celu przebudowy ich na wzt lub wziąć już przebudowane wozy w leasing, na co kmw pewnie szybciej pójdzie niż na ich odkup. Ile potrzeba by nam wzt na bazie leoparda żeby zabezpieczyć same leo nie licząc krabów którym też by się takie wozy przydały?
Remy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 240
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 16:06

Re: Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez mjacenty » 10 lut 2018, o 15:07

Do WZT3/4 masz wszelkie prawa i łańcuchy logistyczne . Można nawet opracować WZT-5 o masie 60 t. Masz wszystko krajowe.
Masz nieskrępowany eksport . A tak będziesz wisiał na logistyce z Niemiec ,a o eksporcie zapomnij .
Po co wyważać otwarte drzwi .
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez Remy » 10 lut 2018, o 15:25

Ile wzt, nie ważne czy k9, BPz3 czy nowy wzt, potrzeba nam do zabezpieczenia leopardow a ile do zabezpieczenia docelowej ilości krajów? Odnosząc się do poprzedniej dyskusji to tak samo jak wzt-5 może dojść z masą do 60 ton tak i równie dobrze nowa i bardziej perspektywiczna konstrukcja oparta o k9 może do tej masy dojść a w dzisiejszych czasach przełożenie silnika z przodu na tył pojazdu nie stanowi żadnego problemu. Nie jest to żadne high-tech z którym by sobie nasz przemysł nie poradził.
Remy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 240
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 16:06

Re: Wozy Zabezpieczenia Technicznego

Postprzez Razparuk » 10 lut 2018, o 15:40

Remy napisał(a):Ile wzt, nie ważne czy k9, BPz3 czy nowy wzt, potrzeba nam do zabezpieczenia leopardow a ile do zabezpieczenia docelowej ilości krajów? Odnosząc się do poprzedniej dyskusji to tak samo jak wzt-5 może dojść z masą do 60 ton tak i równie dobrze nowa i bardziej perspektywiczna konstrukcja oparta o k9 może do tej masy dojść a w dzisiejszych czasach przełożenie silnika z przodu na tył pojazdu nie stanowi żadnego problemu. Nie jest to żadne high-tech z którym by sobie nasz przemysł nie poradził.

Dobra to ja poproszę o nowy zestaw pytań....takie fantazjowanie kończy sie "realizacją PMT a'la AM".
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1453
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości