Sprzęt logistyczny

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Sprzęt logistyczny

Postprzez pio » 22 sty 2018, o 11:30

Tworzę nowy wątek - żeby nie było offtopu, dotyczy on sprzętu logistycznego z wyłączeniem Mustangów

Wygląda na to, że może być propozycja produkcji 266M2 od zera, a nie tylko jako moderka oryginalnych 266.
https://www.wprost.pl/kraj/10099363/pul ... rowki.html
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2837
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez obiekt172 » 22 sty 2018, o 11:34

O Matko Bosko starachowicko
To ci już Jelcz to za mało

Kolejny Honker nam się szykuje?
Tym razem w dziale cieżarówek?
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez Razparuk » 22 sty 2018, o 11:53

Mało to Zasada zniszczył? Ja pierdziu...
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1501
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez yeti951 » 22 sty 2018, o 12:01

Widzą ile Jelcz dostaje z MON. Można by uszczknąć z tego tortu. A na poważnie to nie widzę niczego poważnego w tym artykule. Chyba że jakaś polska dacia w wydaniu ciężarowym na rynek cywilny. Tyle że w ciężarówkach liczy się niezawodność a to niestety kosztuje.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 983
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez obiekt172 » 22 sty 2018, o 12:11

Bez produkcji własnego silnika (z odpowiednimi papierami na Euro...) to se mogą...
Repliki budować
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez Razparuk » 22 sty 2018, o 12:13

obiekt172 napisał(a):Bez produkcji własnego silnika (z odpowiednimi papierami na Euro...) to se mogą...
Repliki budować


Niech odkupią licencje na silniki Harvestera od HSW...:P
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1501
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez w-t » 22 sty 2018, o 16:02

Szczerze?

Widzą nie tylko jelcza, bo tam akurat trochę solidnej inżynierii jest nawet jeśli te wozy są robione w zasadzie COTS.

Widzą też Solarisa, który zaczął (i dalej to robi) korzystając z rolling chassis MANa, a teraz ma co raz większe ambicje i co raz większą wiedzę, by firmie w której założyciel Solarisa przepracował pół życia, zrobić solidną konkurencję.

Nie wspominając, że nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie boksować się z niemieckim kangurem na jego własnym podwórku, to Stary mają wciąż świetną opinię w Afryce, która ma normę EURO głęboko w... sami wiecie, i gdzie produkty europejskie są zwyczajnie zbyt skomplikowane i drogie. Pytanie tylko, czy będą w stanie zrobić realną konkurencję chińczykom z Wanshana czy hindusom z Taty... a ci ostatni to już na przykład zaraz-zaraz chcą się witać z Ukraińską gąską.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez mjacenty » 22 sty 2018, o 16:15

Tak czytam i myślę iż kogoś pogięło lub to jakiś ordynarny wałek jest.
Reanimacja marki oparta na konstrukcji samochodu z ubiegłego wieku ,bez posiadania własnych kluczowych elementów to kompletna paranoja . Dodatkowo ruszenie produkcji w szczątkowej ilości i tylko na polski rynek to hobby, a nie biznes.
A już snucie szans na kontrakty eksportowe to czysta paranoja .
Europa tego nie kupi bo to techniczne muzeum ,a Afryka nie kupi bo za drogo . Aby wygrać konkurencję w Afryce trzeba mieć wyrób tani jak marki chińskie czy np jak TATA .
A to przy realiach kosztów produkcji i skali produkcji w Polsce jest fantastyka i czyste chciejstwo .
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2047
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez Szeryf » 22 sty 2018, o 17:48

No nie wiem... wszystko kwestia ceny... wbrew pozorom są ludzie i zawody ceniące sobie prostotę i brak elektronicznych fajerwerków, więc nie zdziwił bym się wcale jakby schodziły jak świeże bułeczki, zwłaszcza, że jakość wykonania podzespołów może być teraz znacznie większa. Przecież oni nie będą nic produkować sami, tylko składać zamówione w kraju elementy, a każdą część zawieszenia czy układu przeniesienia napędu wraz z reduktorem można zamówić w kraju i przebierać w ofertach, skoro mają już gotowy projekt. I to wcale nie muszą być drogie sprawy - URUSowi jakoś się udało a to podobna skala inżynieryjna...

Mogą też zamawiać części w Chinach ale nie wiem czy u nas nie będzie taniej a na pewno jakościowo lepiej.

Od lat 70 materiały i jakość wykonania poszła tak do przodu, że zrobiony na nowo Star 266 może nagle okazać się bardzo niezawodny.

Skoro teraz firmy mogą oferować za 120 tysi netto odnowionego Stara z silnikiem MANa to dziwne by było jakby nie chcieli zarobić więcej na produkcji a nie na odnawianiu. Tą samą drogą poszedł choćby TATA motors i teraz proszę jak się rozpychają.

Dziwne by było, jakby nie reaktywowali Stara a akurat 266 był udanym modelem, problemy ZAWSZE były z jakością a nie z projektem.

Jak wsadzą jeszcze w niego CTIS (CPK - centralne pompowanie kół)- skoro maja prawa do projektu mogą też go modyfikować - to będzie to bardzo poważny konkurent dla Jelcza 4x4 który jest cięższy ale i dużo droższy, jak i Tatra.

I będzie miał spore szanse w cywilu, dla Straży czy do lasu.

Jak pisałem - wszystko kwestia ceny. Za 400 tysi może by się nie sprzedał, ale za 300 tysi brutto - na pewno.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 531
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez mjacenty » 22 sty 2018, o 18:19

Nie da się sprzedawać na rynku cywilnym samochodów nie spełniających Euro 6 .
A składaki z chińskich części nie zapewnią jakości i dobrej ceny .
A co do ceny.
Tak porównawczo nowy Jelcz 4x4 Bartek to ponad 800 tys zł /szt produkowany jednak seryjnie .
A tu sufitowa cena 300 tys zł za nówkę 6x6 . I to produkcja jednak bardzo jednostkowa .
Ten pojazd wyjdzie w cenie zapewne podobnej do Jelcza , a nawet nieco wyższej , więc nikt go nie kupi .
Jednak robocizna w Polsce jest już dość droga i nie da się powtórzyć masowej produkcji eksportowej w cenach abstrakcyjnie
niskich . W czasach jak Polak zarabiał 50 $ to cena była śmieszna i cały świat to brał . Ale obecnie to jest nie sprzedawalne , bo cena będzie kosmiczna i taka TATA będzie 3x tańsza.
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2047
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez norbi141 » 22 sty 2018, o 18:19

Ursusowi udało się wejść na rynek Afrykański
https://www.youtube.com/watch?v=TERJ9cFOWTI
norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 354
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez Szeryf » 22 sty 2018, o 18:28

Kamaz produkowany na Litwie, wielkości Jelcza 662 kosztuje circa 400 tysi. Z CTIS.

Cena 300 tysi za Stara wcale nie musi być taka nierealna, bo to jest bardzo prosta konstrukcja, ciągniki mają bardziej zaawansowaną.

A Jelcz nowy był opisywany - cena kosmiczna, bo jest overengineered i do tego składany z markowych zagranicznych podzespołów. To jest skandal a nie Star.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 531
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez yeti951 » 23 sty 2018, o 11:54

mjacenty napisał(a):Nie da się sprzedawać na rynku cywilnym samochodów nie spełniających Euro 6 .
A składaki z chińskich części nie zapewnią jakości i dobrej ceny .
A co do ceny.
Tak porównawczo nowy Jelcz 4x4 Bartek to ponad 800 tys zł /szt produkowany jednak seryjnie .
A tu sufitowa cena 300 tys zł za nówkę 6x6 . I to produkcja jednak bardzo jednostkowa .
Ten pojazd wyjdzie w cenie zapewne podobnej do Jelcza , a nawet nieco wyższej , więc nikt go nie kupi .
Jednak robocizna w Polsce jest już dość droga i nie da się powtórzyć masowej produkcji eksportowej w cenach abstrakcyjnie
niskich . W czasach jak Polak zarabiał 50 $ to cena była śmieszna i cały świat to brał . Ale obecnie to jest nie sprzedawalne , bo cena będzie kosmiczna i taka TATA będzie 3x tańsza.


Sprawdźcie ceny mercedesów a potem porównujcie. Tu jest cena promocyjna. Ale od ceny wyjściowej i tak można dostać 15 proc rabatu. Więc za ile taki star ? 100 tys ?

https://www.zasadaauto.mercedes-benz.pl ... 5-4x2.html
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 983
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez Szeryf » 23 sty 2018, o 12:46

Znajdź cenę Mercedesa 6x6 z blokadami i biegami terenowymi i potem porównuj. Nie będzie mniejsza niż 120 tyś EUR, a sądzę że raczej bliżej 200 tyś EUR. Tak jak Stara 266 nie porówna się ze Starem 200 a tak właśnie próbujesz zrobić...

Kiedyś o tym była dyskusja - Star 266 z dodanym CPK przez zwolnice np i 220 - 250KM niezawodnym dieslem by wymiatał jako NIEOPANCERZONA ciężarówka, a to nie jest rocket science. A że MAN pozbył się dokumentacji nic nie stoi na przeszkodzie, żeby coś takiego taniego zrobić. Jeżeli znajdzie się kasa na dokończenie projektu, to Jelcz mógłby się bać, gdyby MON kupował kierując się jedynie racjonalnością...
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 531
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Sprzęt logistyczny

Postprzez yeti951 » 23 sty 2018, o 14:23

Podstawowa cena podwozia do budowlanki 6x6 z blokadami , krótką kabiną i najsłabszym silnikiem 408 KM to 98 tys euro. Dane od źródła czyli z salonu MB.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 983
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Następna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Malinois, olgierdo i 5 gości