Wojska Obrony Terytorialnej

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Lumen » 24 lut 2017, o 12:03

Wuef wuefem, tu chodzi o egzaminy z WF, które ponoć mają być (i słusznie)

Strzelanie na strzelnicy - a ile masz tych strzelnic? W ilu można się strzelać karabinkami? W ilu na 100m?
Długie kontrakty wynikają ze cały cykl jest rozbity na 3 lata. To co można zrobić koszarach w 3 miesiące zrobią w 3 lata, judzą, że jest lepiej, bo niby "teorii" mają się uczyć międzyczasie w domach...
Problem polega na ty że jakiej teorii, jak oni ledwie o abecadło się otrą?
O jakimi zgrywaniu" można mówić sytuacji gdy oni nie maja jak i gdzie oswoić się bronią, oporządzeniem i sytuacją.
Co innego tak szkolić kogoś, kto już swoje przeszedł - na zasadzie odświeżenia / aktualizacji...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2278
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez iron » 24 lut 2017, o 15:59

Były jakieś informacje o chęci budowy modernizacji strzelnic w całym kraju, ale na razie chyba zero konkretów. Wydaje mi się, że skoro ludzie z takim doświadczeniem z sił specjalnych stworzyli program szkoleń to ma to ręce i nogi, nie mnie to oceniać.
iron
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 125
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 10:04

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez HATAKE » 24 lut 2017, o 21:56

Program i co chyba ważniejsze metodyka. Oby to też stworzyły osoby z WS.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Eversmann » 1 mar 2017, o 10:17

Uzasadnienie - dlaczego należy kupować nowe uzbrojenie dla WOT, a nie przekazywać z jednostek pierwszoliniowych i dlaczego kupować z polskich fabryk PGZ.
https://www.facebook.com/militarium.net ... =3&theater
Avatar użytkownika
Eversmann
Administrator
Administrator
 
Posty: 517
Dołączył(a): 3 lis 2004, o 20:31

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez HATAKE » 3 mar 2017, o 08:40

Moja propozycja dla WOT: toyoty hilux.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez prowler » 3 mar 2017, o 09:07

Dlaczego dla WOT? Jako następca Honkera w wojskach operacyjnych taki Hilux czy L200 były niezły.
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 4269
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Szeryf » 3 mar 2017, o 12:26

Te Hiluxy czy L200 się nie nadają do wojska. To osobówki uterenowione z piździ mostkami i bez blokad albo tylko z jedną centralną. To w porządnym terenie WOGÓLE nie jedzie. Na pustynie może się nadają ale do nas kompletnie nie. I nie można tego dopancerzyć w razie potrzeby.

Tylko samochody z pełnymi blokadami dyfrów i nie elektrohydrokinetycznymi tylko pełnymi mechanicznymi blokadami załączanymi ręcznie w razie potrzeby.

Krótko mówiąc - Mercedesy G, najlepiej Wolfy bo nic innego nie ma. Hummery ewentualnie ale na nasze koleiny są za szerokie.

Cena 270CDI PUR czyli jak kto woli W461 (bazujące w 100% na ramie mechanice itd z W463) to koło 350 tyś brutto. W salonie. Pewnie dla służb by było taniej. I tak drogo, ale to jedzie.
A nie pseudoterenówki o dzielności terenowej niewiele większej od transportera synchro które po wjeździe do większej kałuży wyświetlają choinkę na desce a po zabawie w błocie i piachu mają ugotowane oleje w przekładniach i pourywane wszystko co da się oberwać.

Dla WOTu tak na prawdę najlepsze by były nowe Honkery, które to wyposażone w tylny most z blokadą pełną i przy prostocie wykonania lepiej sobie poradzą od L200 czy Hiluksa, są dużo większe i dużo dużo tańsze. A to że na asfalcie strach jechać szybciej niż 90 to nie ma znaczenia.

Oczywiście można zaraz wkleić zdjęcie z Honkerem w którym urwała się półośka na asfalcie. Tylko, że ja widziałem jak się urwało koło z półośką w Mercedesie G albo odpadło całe koło w UAZie. A nikt nie powie że te samochody się nie nadają w teren. To świadczyć może o tym, że d..a a nie kierowca, mógł nie zauważyć że stracił napęd w jednym kole, może zapiął napędy na wszystkie koła i jechał tak aż bęc. A może miał most z blokadą której na asfalcie nie wypiął.

Hiluxy dla służb specjalnych są po to, że są szybkie na asfalcie i zwinne w lekkim terenie. I są tańsze od Mercedesów.
Ale regularne wojsko ani WOT takich zdolności nie potrzebuje. Ba być wół roboczy który dowiezie po dziurach wojaków w miejsce i może w razie potrzeby też polecieć te 90 km w kolumnie i którego każdy dekiel jest w stanie naprawić. I który coś pociągnie na haku, może mieć instalację 24V jak większość wojskowego sprzętu, ma plandekę którą można zdjąć i coś na pace założyć, ma szybę którą można położyć i strzelać do przodu, może zabrać i 10 gości ze sprzętem jak będzie taka konieczność.

A w ciężkim terenie i Honker i L200 dojadą tak samo daleko o ile Honker nie dalej (jeśli ma blokadę i porządne opony co się rzadko zdarza)

O ile w ogóle jakieś terenówki brać do WOTu (bo w sumie po co?) to wystarczą Honkery w zupełności.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 695
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez prowler » 3 mar 2017, o 13:34

Szeryf napisał(a):Te Hiluxy czy L200 się nie nadają do wojska. To osobówki uterenowione z piździ mostkami i bez blokad albo tylko z jedną centralną. To w porządnym terenie WOGÓLE nie jedzie.
No po patrz na budowach sobie daje radę...
A te Mustangi 90% czasu będą zasuwać po drogach.
Szeryf napisał(a):I nie można tego dopancerzyć w razie potrzeby.
Od dopancerzania ma być Pegaz - ile lat trzeba jeszcze by wreszcie jeden z drugim zrozumiał, że nie stać nas na rozrzutność w postaci używania specjalnie przewymiarowanych (na potrzeby "dopancerzania") pojazdów do wożenia się z punku A do punktu B w ramach normalnej aktywności służbowej.

Szeryf napisał(a):Dla WOTu tak na prawdę najlepsze by były nowe Honkery, które to wyposażone w tylny most z blokadą pełną i przy prostocie wykonania lepiej sobie poradzą od L200 czy Hiluksa, są dużo większe i dużo dużo tańsze. A to że na asfalcie strach jechać szybciej niż 90 to nie ma znaczenia.
Wiesz o czym piszesz? Wiesz ile kosztuje Honker? A ile kosztuje jego eksploatacja?
Szeryf napisał(a):Hiluxy dla służb specjalnych są po to, że są szybkie na asfalcie i zwinne w lekkim terenie. I są tańsze od Mercedesów.
Ale regularne wojsko ani WOT takich zdolności nie potrzebuje.
Nonsens. Właśnie jest na odwrót - jeśli ktokolwiek potrzebuje uprawiać ciężki off-road to właśnie kierowcy terenówek w WS a nie w innych JW. Zrozum jaką funkcje pełnia te pojazdy w wojsku.

Szeryf napisał(a):O ile w ogóle jakieś terenówki brać do WOTu (bo w sumie po co?) to wystarczą Honkery w zupełności.
OT wystarczą zmobilizowane z gospodarki samochody terenowe...
Ale wojsko musi pomyśleć o wymianie floty. Dalsze kupowanie Honkerów jest trwonieniem publicznych środków na szkodliwe ratowanie prywatnej manufaktury.

Ja nie traktuje zakupów dla OT dosłownie - OT w formie jaką "planuje" AM ze świta się nie uda i nie osiągnie nawet połowy zakładanych rozmiarów (czyli tych 50 tyś)
Ale zakupiony sprzęt i broń zostanie...
"Nie oglądaj telewizji będziesz miała w głowię glisty...
Oni są porąbani...
Oni wojnę pokazują, a o pokój walczą...
Tak się porąbało z jednych rakiet mam się cieszyć, przeciw drugim protestować."
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 4269
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Szeryf » 3 mar 2017, o 17:18

Prowler nie zgadzam się.
To się nie nadaje na Mustanga.

Cena Honkera teraz to ok 70 tyś brutto. Minimalna cena Hiluxa to 137 tyś brutto promocja u dealera zeszły rocznik. I Honkera ma konstrukcję prostą jak cep. Podobnie jak stara G klasa, tylko kilka klas gorszą jakościową niestety.
I już widzę tani serwis Toyoty. O Mitsu nawet nie ma co wspominać.

Powinniśmy klepać Gklasy na licencji jak Francuzi te P4.

Chyba że chodzi o auta dyspozycyjne, jak u Holendrów, którzy kupili masą gołych Amaroków. To tak, Hilux lepszy.
Tylko że to nie jest zastępstwo dla Honkerów tylko nowy inny byt.

Nie da się porównać Honkerów i Wolfów do Hiluksów - to samochody do innych zastosowań.

A niczego nie można być pewnym przy OT, zwłaszcza, że MON ma kupić dla OT 1500 Jelczy.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 695
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez rpg7 » 3 mar 2017, o 17:29

Ktoś tu proponuje Mercedesy G "Wolf" znaczy się 1 mln zł do przewiezienia 12 czy tam 15 żołnierzy WOT. Będzie WOT na to stać, serio? :))) Mam wątpliwości czy WOT było by stać nawet na Honkery w wystarczającej liczbie. A skoro przebąkują o Jelczach to już chyba widać jakie są realia. Żeby się tak nie skończyło, że w razie potrzeby WOT będą przewozić skonfiskowanymi samochodami prywatnymi i autobusami PKS.
Avatar użytkownika
rpg7
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4662
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 21:26

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Szeryf » 3 mar 2017, o 17:48

PUR 2.7CDI (czy 2.8CDI) kosztuje 350 tyś brutto a Wolf sądzę, że taniej. Plandeka do Wolfa kosztuje 9 netto na Daimlera 1 :) w ramach ciekawostek. A logistykę to Merc ma na najwyższym poziomie, trzeba im przyznać. Legendarną. Można sobie zamówić każdą śrubeczkę do każdego modelu każdego samochodu i MUSZĄ ją mieć i sprzedać. I wcale nie są to super drogie sprawy, o ile nie zamawia się np skrzyni biegów do PURa (40 tyś netto) :)
No i do Wolfa wchodzi od 4 do 8 typa ale to już bokiem na pace, nie 12 :) No chyba, że 6x6 ale takiego znam tylko z obrazka...

Jak się chce porządną terenówkę, to się płaci. A Mustang ma być na ciężki teren, 8 typa w kabinie i do tego z dopancerzeniem. O ile coś się nie zmieniło.

A jak się chce taksówkę z opcją na szutry, to Hilux aż nadto wystarczy. Tylko trzeba się zdecydować czemu ma ten samochód służyć.

Jasne, że dyspozycyjne Honkery czy Gklasy jak teraz to bezsens i tu się zgodzę z Prowlerem, że lepszym rozwiązaniem jest jakaś uterenowiona osobówka.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 695
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez HATAKE » 3 mar 2017, o 18:13

Honker na złom. Ten samochód to badziewie, do tego powszechnie pogardzane. Nie pisze o nim już nic więcej.

Hilux oczywiście nie tylko dla WOT, dla operacyjnych też.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez yeti951 » 3 mar 2017, o 18:19

Zapominacie o politycznej linii Partii. A linia jest taka żeby dla WOT sprzęt był kupowany w polskich zakładach. Więc będzie. Nie odstąpią od tego. A już na pewno nie dla zwykłego samochodu.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez Szeryf » 3 mar 2017, o 18:25

Taaaa Hilux z niezależnym przednim zawieszeniem i bez żadnej blokady... brawo. Dostawczak nie terenówka.
Toyota poszła w wygodę a nie w dzielność.

to był samochód terenowy... BYŁ.

Podniecacie się Hiluxami tylko odpowiedzcie sobie na pytanie, do czego taki samochód ma służyć... Jak ma robić za taksówkę, to ok.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 695
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Wojska Obrony Terytorialnej

Postprzez HATAKE » 3 mar 2017, o 22:45

Zdaje się, że Hilux ma dostępną centralną i tylną blokadę. Trochę się bawiłem w offroad. Honker fajnie idzie w terenie i tylko tam. Nie jeździłem Hiluxem, ale jeździłem nowym L200 na terenowych oponach i z centralną oraz tylną blokadą pokonywał zdumiewające przeszkody. Zdecydowanie były większe od tych z jakimi stykaja się Honkery na poligonach.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości