Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez Wojciech » 19 maja 2017, o 16:43

Kolejne newsy w telenoweli pt "Dobra Zmiana" dla ViP:
http://kresy.pl/wydarzenia/krajowa-izba ... la-vip-ow/
http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-oneci ... ny/6edjdzb
https://www.wprost.pl/kraj/10055544/Wyr ... encji.html
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju, ... 41380.html
a tymczasem MON nie tylko uważa że wyrok "jest nieprawomocny" ale także daje nam szarym człowiekom taką wiekopomną szansę:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju, ... 40434.html
Wojciech
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 52
Dołączył(a): 9 lis 2004, o 18:05

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez jasiol » 22 sty 2019, o 23:30

Post stąd: viewtopic.php?f=5&t=6855&p=346549#p346549
welder napisał(a):Własnie dlatego bez rozstrzeliwania się nie obejdzie.W naszym przypadku to jedyna droga do normalności
https://www.newsweek.pl/polska/polityka ... za/m0w615r


1. Czy Ty naprawdę musisz powoływać się na Newsweeka? Przecież to jest medium zajmujące się propagandą tożsamościową, a nie informacją.
2. Co do informacji: W Polsce jest jeden B737, w std. konfiguracji, który od początku miał służyć do szkolenia pilotów. Jakby ktoś przypadkiem nie wiedział, to normy dla lotów HEAD są znacznie wyższe niż dla komunikacyjnych. BBJ2, czyli B737 dla VIPów mają się pojawić w Polsce dopiero w 2020.
Trochę się różni, nieprawdaż?
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 610
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez welder » 22 sty 2019, o 23:44

Nie bardzo.Tak można szkolić pilotów do oprysków.Ci piloci będą mieli 250 godzin nalotu na tych samolotach gdy zaczną wozić vip.Nic do nich nie mam,ale wolałbym lecieć tanią linią lotnicza niż z nimi
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1507
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez w-t » 23 sty 2019, o 02:29

Generalnie jestem i byłem przeciwny tworzeniu "Linii Lotniczej BIURWA", bez względu na mój stosunek do partii rządzącej czy osób prezydenta i premiera.

Powinniśmy byli zastosować wariant UK, gdzie kupując stricte wojskowe MRTT od razu zdefiniowano 5 zestawów paletyzowanego wyposażenia do 4 różnych misji dla tych maszyn, i są to 1) cargo 2) refuel 3) ewakuacja rannych na noszach 4) transport wojska i 5) VIP, będący wariantem zestawu 4. Maszyny mają stały przewód sztywny, iirc 2 demontowane pody do giętkich, a konwersja - polegająca na wstawieniu palet z gotowym wyposażeniem (dla misji 3, 4 i 5) zajmuje 1h. Krócej, jeżeli ma być refuel albo cargo, bo wtedy tylko wyjmuje się palety i zostawia pustą ładownię.

Cóż, kupiliśmy co kupiliśmy, ale to wciąż nic straconego.

BBJ jak najbardziej można przebudować do wersji modularnej cargo, a jak by się uparł, to ze względu na powiększone zbiorniki paliwa, pewnie dałoby się też podwiesić zasobniki do tankowania przewodem giętkim. Tyle, że takie nam niewiele dają (chociaż znowu, na upartego da się - jest projekt zamontowania na efach sondy do tankowania giętkim, aparatura miałaby trafić do jednego ze zbiorników konforemnych). Ale zawsze byłyby chociaż maszyny cargo dalekiego zasięgu zdolne do przerzucania większego cargo niż Casy czy Herculesy bez biegania zaraz po loto-godziny z NATOwskiego programu.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 370
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez Lumen » 23 sty 2019, o 08:40

F-16 potrzebują szytwnego booma...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez jasiol » 23 sty 2019, o 18:41

welder napisał(a):Nie bardzo.Tak można szkolić pilotów do oprysków.Ci piloci będą mieli 250 godzin nalotu na tych samolotach gdy zaczną wozić vip.Nic do nich nie mam,ale wolałbym lecieć tanią linią lotnicza niż z nimi

Co wielkość nalotu pilotów ma wspólnego z bełkotem Newsweeka nt. B737 stojącego w hangarze?

w-t napisał(a):Generalnie jestem i byłem przeciwny tworzeniu "Linii Lotniczej BIURWA", bez względu na mój stosunek do partii rządzącej czy osób prezydenta i premiera.

A jak inaczej chcesz organizacyjnie rozwiązać problem zakupu samolotów z wojskowym wyposażeniem? Przecież nawet przywołany przez Ciebie przykład brytyjski, sprowadził się w gruncie rzeczy do bardzo zawiłego sposobu finansowania zakupu.
Sposobem na "Linie Lotnicze BIURWA" są jasne i stosowane przepisy dot. lotów VIP, a nie absolutyzacja Kononowicza. ;)

w-t napisał(a):Powinniśmy byli zastosować wariant UK, gdzie kupując stricte wojskowe MRTT od razu zdefiniowano 5 zestawów paletyzowanego wyposażenia do 4 różnych misji dla tych maszyn...

1. Znaczy się postulujesz kupno maszyny której nie ma na rynku (UK wersja nie ma sztywnego bomu) i którą musi zrobić pod nasze potrzeby Airbus (towarowe szerokokadłubowce B. ztcp w ogóle nie mają możliwości konwersji)? Koszty takiego białego słonia przekroczą wszelakie zyski z łatwej konwersji. Brytole mają swoją firmy od robienia i A330 i od uzupełniania paliwa, więc im się przynajmniej teoretycznie miało opłacać, nam niespecjalnie.
2. Potrzebowaliśmy maszyny dyspozycyjnej klasy A320/B737 a nie A330/B767 - przecież wymagania pisano za Mroczka, Kownacki je klepnął, więc ja przyjmuję, że tak wychodzi - a z nich tankowców nikt nie robi.

w-t napisał(a):BBJ jak najbardziej można przebudować do wersji modularnej cargo

Pomijając sens psucia BBJ2, to jesteś pewien, że da się z B737 zrobić convertible? Przecież to jest wąskokadłubowiec, tam nie ma miejsca na wstawianie modułów tworzących z niego luksusową salonkę.
Zresztą - pierwszy transportowy 737 to 2018, a wracając do kosztów, to wersji convertible i tankowca nikt nigdy w ogóle testował - chcesz płacić za opracowanie na nasze potrzeby?
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 610
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez prowler » 23 sty 2019, o 19:48

Cóż...
Obrazek
Łatwiej wymienić zbiorniki konforemne niż przerabiać Boeinga...
"Nie oglądaj telewizji będziesz miała w głowię glisty...
Oni są porąbani...
Oni wojnę pokazują, a o pokój walczą...
Tak się porąbało z jednych rakiet mam się cieszyć, przeciw drugim protestować."
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 4086
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez w-t » 23 sty 2019, o 20:41

jasiol napisał(a):A jak inaczej chcesz organizacyjnie rozwiązać problem zakupu samolotów z wojskowym wyposażeniem? Przecież nawet przywołany przez Ciebie przykład brytyjski, sprowadził się w gruncie rzeczy do bardzo zawiłego sposobu finansowania zakupu.
Dokładnie tak jak opisałem: program należy umieścić w budżecie MON, i zdefiniowac go tak, jak to zrobili brytole. Da się, trzeba tylko pomyśleć. Tam NIE MA żadnego "zawiłego sposobu finansowania", tam JEST czytelne zdefiniowanie 5 rodzajów misji dla poszukiwanego samolotu. Tylko tyle i aż tyle.

jasiol napisał(a):1. Znaczy się postulujesz kupno maszyny której nie ma na rynku (...) Potrzebowaliśmy maszyny dyspozycyjnej klasy A320/B737 a nie A330/B767
Własnie do tego się odnoszę - do kretyńskich wymagań zrobionych od tylnej strony Maryni. Realnie należało kupić 2 nowe B767, albo wziąć z rynku 2 używane B767 Cargo których na rynku są setki od staruszków po maszyny w kolejce producenta (a więc nowe), i skonwertować, zamawiając spaletyzowane zestawy wyposażenia kabinowego. Tak zrobiły Włochy, Japonia... obok amerykańskiego oryginału jest też europejski "lekki" bom paliwowy, taką konwersję oferują na przykład Izraelczycy. Pody do zasilania z przewodem giętkim to standard w całym NATO, wystarczyłyby pylony, nie trzeba od razu kupować z podami, chociaż można bo misje NATO.

jasiol napisał(a):Pomijając sens psucia BBJ2, to jesteś pewien, że da się z B737 zrobić convertible?
Facepalm, widać zerową wiedzę. Człowieku, tak w BBJ jak w BBJ2 zabudowanie wrót Cargo, umożliwiających przewóz ładunków spaletyzowanych jak wymianę spaletyzowanego wyposażenia to standard, od wielu lat.

Wystarczyło zamówić... ale na całe szczęście, to można poprawić w dowolnym momencie, za cenę wyłączenia maszyny na czas prac.

Problem w tym, że zwolennicy "Linii Lotniczej BIURWA" ZA ZADNE SKARBY nie chcą się dzielić swoimi zabawkami. No jakże to, jakieś "brudne trepy" czy ich graty miałyby latać? Salonka mogłaby być zdemontowana? NIEDOPUSZCZALNE! - z takim płaskim, płytkim myśleniem mamy do czynienia.

A jak widać, w UK przeszło. No ale UK to państwo, gdzie w całym kraju są 2 osoby uprawnione do "samochodu służbowego" na koszt podatników - jest to Premier i Królowa. Wszyscy pozostali korzystają z pojazdów tylko, jeżeli aktualnie wykonywane zadanie zgodnie z procedurą przewiduje korzystanie z jakiegoś pojazdu, i tylko w ramach konkretnych, wykonywanych obowiązków... to wiele mówi o różnicy mentalności.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 370
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Samoloty dla VIP - "duże" i "małe"

Postprzez welder » 25 sty 2019, o 12:48

jasiol napisał(a):
welder napisał(a):Nie bardzo.Tak można szkolić pilotów do oprysków.Ci piloci będą mieli 250 godzin nalotu na tych samolotach gdy zaczną wozić vip.Nic do nich nie mam,ale wolałbym lecieć tanią linią lotnicza niż z nimi


Co wielkość nalotu pilotów ma wspólnego z bełkotem Newsweeka nt. B737 stojącego w hangarze?
y?


Przekonamy się za parę lat
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1507
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Poprzednia strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Razparuk i 6 gości