Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.2016)

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez DBR » 18 lip 2018, o 20:10

Kto coś z tego rozumie?

https://www.defence24.pl/farnborough-20 ... uh-1n-usaf

Oraz :
Do tej pory AgustaWestland oferowała maszyny lekkie typu AW109 LUH i ciężkie AW101. Pomiędzy nimi był średni śmigłowiec AW139M, którego głównym polem działania była jednak służba cywilna oraz 6-tonowy AgustaWestland AW159


Cywilna wersja zabierała do 15 pasażerów a wygrywa ponoć z uwagi niższy koszt zakupu i eksploatacji z UH-60. Skoro tak to czemu dla MSWiA wybrano biedaHawka?
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2911
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez prowler » 18 lip 2018, o 20:31

Bo blokerskie gangusy po dresach będą robić jaki im SPAP zrobi wlot blekhołkiem
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez DBR » 28 sie 2018, o 10:27

Ciekawostka taka. W Rosji pomimo wycofania ze służby Mi-14PŁ trwają rozmowy na temat ich modernizacji. Ja wiem, że w obecnych uwarunkowaniach geopolitycznych dla nas to zamknięty kierunek jednak co ciekawi to zilustrowanie artykułu naszym Mi-14, a z samego artykułu wynika, że poza nielicznymi cywilnymi maszynami w Rosji (i w ministerstwie sytuacji nadzwyczajnych czy jak tam się to nazywa) jedynym liczącym się użytkownikiem tych maszyn jest Polska, kilka sztuk ma Ukraina i jeden Gruzja. Sami sympatycy Rosji ;D Po co zatem ta modernizacja?

http://www.arms-expo.ru/news/vooruzheni ... y_mi_14pl/
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2911
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Darth Stalin » 28 sie 2018, o 22:07

DBR napisał(a):Ciekawostka taka. W Rosji pomimo wycofania ze służby Mi-14PŁ trwają rozmowy na temat ich modernizacji. Ja wiem, że w obecnych uwarunkowaniach geopolitycznych dla nas to zamknięty kierunek jednak co ciekawi to zilustrowanie artykułu naszym Mi-14, a z samego artykułu wynika, że poza nielicznymi cywilnymi maszynami w Rosji (i w ministerstwie sytuacji nadzwyczajnych czy jak tam się to nazywa) jedynym liczącym się użytkownikiem tych maszyn jest Polska, kilka sztuk ma Ukraina i jeden Gruzja. Sami sympatycy Rosji ;D Po co zatem ta modernizacja?

http://www.arms-expo.ru/news/vooruzheni ... y_mi_14pl/


Bo mają ich ponoć dużo na składach w stanie łatwo przywracalnym, a do tego z w miarę niedużym nalotem... no i maszyna ma spory zapas udźwigu na nowoczesne wyposażenie, którego brakuje takim np. Ka-27.
Avatar użytkownika
Darth Stalin
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4652
Dołączył(a): 10 sty 2005, o 20:13
Lokalizacja: Płock

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Lumen » 29 sie 2018, o 05:55

Zawsze jakieś państwo A może być zainteresowane zakupem tanich śmigłowców morskich - tylko po to by potem odsprzedać państwu B.
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1792
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez yeti951 » 30 sie 2018, o 17:54

Ja to czegoś nie łapię. Izrael, Chiny, Indie, w dużym stopniu Rosja zbudowały swoje kompleksy zbrojeniowo przemysłowe w oparciu o podpatrzone/skopiowane/kupione/ukradzione technologie. Japonia wyrosła w latach 70 ub w na elektroniczną potęgę kopiując i potaniając amerykańskie wynalazki. Czy to naprawdę jest problem żeby rozebrać mi17 na części i zrobić z tego polskiego klona który nie będzie mi 17 ale będzie miał jego podstawowe cechy tzn prostotę, taniość i niezawodność? Przecież to nie prom kosmiczny ani reaktor atomowy. Zaznaczam że śmigłowiec transportowy powinien być prosty i tani bo jest po prostu idealnym celem.
Ostatnio edytowano 30 sie 2018, o 18:07 przez yeti951, łącznie edytowano 1 raz
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez DBR » 30 sie 2018, o 18:01

Sam "płatowiec" może i Mielec potrafiłby zrobić, ale silniki i awionika nam "nie po zubam"

Ps. Reaktor to akurat potrafiliśmy zbudować już w 1963. Potem nawet kilka. Fakt doświadczalnych, lecz jednak . Jeden wciąż na chodzie :)
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2911
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez yeti951 » 30 sie 2018, o 18:09

A jaka tam jest awionika? A silniki? Metalurgia plus obrabiarki. No bez jaj. Innym problemem jest że nie mamy zakładów które by się mogły tego podjąć. AW i Sikorski nie mają interesu. Powiem tak. Znajdź technologiczną prywatną firmę, daj jej dwa egzemplarze mi 17 plus 300 mln złotych a za trzy lata będziesz miał latający prototyp polskiego śmigłowca.
Ostatnio edytowano 30 sie 2018, o 18:24 przez yeti951, łącznie edytowano 2 razy
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez welder » 30 sie 2018, o 18:17

yeti951 napisał(a):A jaka tam jest awionika? A silniki? Metalurgia plus obrabiarki. No bez jaj. Innym problemem jest że nie mamy zakładów które by się mogły tego podjąć. AW i Sikorski nie mają interesu.


Przecież my do traktora nawet silnika nie zrobiliśmy,a gdzie przekładnie,głowice
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 692
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez yeti951 » 30 sie 2018, o 18:23

No przecież mamy genialnych inżynierów w Mielcu i Świdniku. Patrz post powyżej.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Lumen » 30 sie 2018, o 18:28

No bez jaj - pięciołopatowy wirnik jest tak trywialny że cho cho...
Zachód swojego Mi17 jakoś nie ma... Karakalowi niby blisko - ale to nie to a NH90 to z pewnością nie Mi-8/17


Coby nie mówić to jest jednaj z najlepszych konstrukcji jaka powstała...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1792
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez DBR » 30 sie 2018, o 18:31

Faktycznie. Jeszcze RPA próbowała i nawet produkując swoje silniki im nie wyszło.

To bardzo dobry śmigłowiec i aż trzeba żałować że przed Afganistanem nie kupiono ich dużo więcej - może nie ZOP czy CSAR, ale latające ciężarówki byłyby już rozwiązanym na długo tematem.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2911
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez yeti951 » 30 sie 2018, o 18:35

Ale powstała 40 lat temu. Bez komputerów i całego tego high endu. Zachodnie firmy nie mają interesu w kopiowaniu bo bardziej im się opłaca wciskanie światłowodów i wyświetlaczy ze stukrotną przebitką. Po prostu skopiujmy poloneza i dodajmy elektroniczny wyświetlacz kokpitu. Mamy zakłady naprawcze, mamy więc dokumentację i ludzi którzy wiedzą wszystko. Nawet więcej od producenta bo usuwają problemy. Spróbować można. Ale trzeba chcieć.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez welder » 30 sie 2018, o 18:51

yeti951 napisał(a):Ale powstała 40 lat temu. Bez komputerów i całego tego high endu.

A co do tego mają komputery,W samochodach silniki to z reguły [bloki wały układy korbowe] stare kible z lat 70tych obwieszane do okoła szpejami .Mój chrześniak na prace dyplomową, przerobił s 400 na common raili [nawet chodził, choć zakończyło się dosyć spektakularnie :) ]
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 692
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez yeti951 » 30 sie 2018, o 19:04

Nie przesadzaj. Stare bloki to stosuje opel w zakladach w Afryce. Mercedes ma bloki nowe, aluminiowe. A sterowanie takiego silnika to zupełnie inna bajka. Fakt. mówimy ośmigłowcu a nie samochodzie. Ale mówimy o konstrukcji sprzed pół wieku. Wtedy nie było takiej metalurgii jak dziś, takich narzędzi jak dziś, takich obrabiarek, urządzeń diagnostycznych i pomiarowych. Nic nie było jak dziś. Dlatego nie widzę większych problemów technicznych ze skopiowaniem podzespołów mi17. P. S. Może twój chrześniak by się za to zabrał?
:)
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bijotai, obiekt172 i 24 gości