Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.2016)

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Pismak » 16 cze 2018, o 22:04

A ty myślisz że lotnictwo transportowe w Polsce uczy się lotów na ekstremalnie małych wysokościach (akurat 30 lat miałem okazję mieszkając 10 km od bazy w Leźnicy obserwować jak wyglądają ćwiczenia więc możemy podyskutować)? ;D W jaki system rozpoznania są wpięte te śmigłowce? Jakie są to te "czujniki" wykrywające znalezienie się w zasięgu mobilnych środków OPL? :o Normalnie co raz lepszy bełkot.
Pismak
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2427
Dołączył(a): 7 sie 2014, o 23:01

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Thorwald » 17 cze 2018, o 08:45

Ciekawe jako procent lotników LPR jest po wojsku ?
Thorwald
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 289
Dołączył(a): 25 lip 2016, o 19:06

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Piotr733 » 17 cze 2018, o 09:30

A jaki procent maszyn ma wyposażenie pozwalające latać nisko, zresztą wymagania dla pilotów wyznacza MON, a co ma za znaczenie jaki procent pilotów LPR jest po wojsku, w LPR nikt nie pozwoli ci latać w taki sposób aby uniknąć namierzenia, bez wyposażenia to po prostu niebezpieczne.
Od razu odpowiadam heli LPR nie da się przystosować do pracy w ramach pola walki, masa wyposażenia do tego celu jest zbyt duża, a heli ma za mało miejsca.
Piotr733
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 215
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 15:49

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez welder » 17 cze 2018, o 13:50

Piotr733 napisał(a):A jaki procent maszyn ma wyposażenie pozwalające latać nisko, zresztą wymagania dla pilotów wyznacza MON, a co ma za znaczenie jaki procent pilotów LPR jest po wojsku, w LPR nikt nie pozwoli ci latać w taki sposób aby uniknąć namierzenia, bez wyposażenia to po prostu niebezpieczne.
Od razu odpowiadam heli LPR nie da się przystosować do pracy w ramach pola walki, masa wyposażenia do tego celu jest zbyt duża, a heli ma za mało miejsca.


A te ''hele'' to w którym przedszkolu latają >:(
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 588
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez jasiol » 18 cze 2018, o 15:47

W sprawie pobocznej
Piotr733 napisał(a):Przypominam nie mamy praw do Mi nie mamy możliwości eksploatacji tych maszyn bez zakupu części za granicą, a FR powoli odchodzi od Mi 8.

"Prawa" do Mi-8 nie mają nic do zakupu części, ale po kolei:
1. Prawa własności intelektualnej do wszystkich fantów wchodzących na Mi-8 już dawno wygasły, więc nie mają nić do rzeczy. Jak potrafisz je zrobić, to możesz produkować, jak to RPA próbowało już w latach '90.
2. Problem jest z "produkować". Każdy śmigłowiec ma takie same kluczowe obszary produkcyjne: przekładnie w układzie przeniesienia mocy (+ ew. silniki dla rosyjskich konstrukcji), głowica wirnika, łopaty. Cała reszta to małe miki, do zrobienia w każdym Mielcu czy WZL Łódź. Dla rodziny Mi-8/-17 alternatywne silniki robi Motor-Sicz, są też w stanie zrobić przekładnie. Głowica wirnika jest klasyczna, więc skopiować można łatwo. Progowe, o dziwo okazały się łopaty. Próbowało RPA, teraz próbują Ukraińcy, ale o sukcesach nie słyszałem, więc przy obecnym polepszaniu kontroli przez FR może się okazać, że nie ma czym latać.

FR nijak nie odchodzi od Mi-8/-17, Mi-38 wyewoluował im w znacznie większą konstrukcję, więc nie da się nim zastąpić dotychczasowych Mi-17.
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 538
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Piotr733 » 18 cze 2018, o 16:00

W takim razie nic prostrzego jak wyprodukować Mi 8 u nas po co kupować.
Nic mi nie wiadomo o tym abyśmy potrafili kiedykolwiek produkować silniki lub przekładnie do Mi 8.
Nic mi nie wiadomo, abyśmy potrafili produkować kadłuby do Mi 8 chociaż to takie proste.
Skoro to takie proste wyprodukujmy naszą wersję Mi 8, Caracala, Coguara, AW 101.
Wystarczy opaonować technologię budowy silnikôw, przekładni, łopat, to pr,ecież trywialne, kadłuba, wszak mamy doświadczenia, wibracje nam nie straszne, a czekaj nie poradziliśmy sobie z wibracjami w. MI14,' no i jszcze tylko glass kokpit, komputer misji, ,łączność, pułapki, system samoobrony.
Ile to krajów na świecie samodzielnie produkuje tej klasy heli?
Piotr733
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 215
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 15:49

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez jasiol » 18 cze 2018, o 16:09

Przeczytaj mój post raz jeszcze.
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 538
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Szeryf » 18 cze 2018, o 21:06

Hehehe

Amerykańskie Black Hawki słabsze od rosyjskich Mi-17. Raport jest bezlitosny
Raport przygotowany na zlecenie Pentagonu punktuje słabe strony śmigłowców Black Hawk UH-60A+. Okazuje się, że w niektórych przypadkach dużo lepiej sprawdzają się stare, rosyjskie Mi-17.


https://tech.wp.pl/amerykanskie-black-h ... 454049409a

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ssian-ones
http://www.thedrive.com/the-war-zone/21 ... n-choppers

... tak ładnie idzie MON wciskanie Blekhołków do armii a tu taki babol i to ze strony Pentagonu...
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 575
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez cukrówka » 18 cze 2018, o 22:06

Dobrze, że ten raport wyszedł. Inaczej byśmy nie wiedzieli, że Hipy mają przestronniejszą ładownię...
cukrówka
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 55
Dołączył(a): 15 mar 2018, o 14:52

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez duszek » 18 cze 2018, o 22:43

Szeryf napisał(a):... tak ładnie idzie MON wciskanie Blekhołków do armii a tu taki babol i to ze strony Pentagonu... [/i]


Rozwijają się...17 lat przyswajali niekompatybilność geografii Afganistanu z service ceiling załadowanego UH-60 aż w końcu przyznali że to góry wygrały.
A w Kraju Priwiślańskim tudzież Polin czy jak tam zwą tą Rzeczpospolitą Przyjaciół góry niższe Cywilhołk wystarczy.
duszek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 12:46

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Piotr733 » 19 cze 2018, o 14:39

Bh jako zastępstwo Mi 8 ideał przy uwzględnieniu wielkości kabiny.
Piotr733
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 215
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 15:49

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez welder » 19 cze 2018, o 15:01

Piotr733 napisał(a):Bh jako zastępstwo Mi 8 ideał przy uwzględnieniu wielkości kabiny.

A na czym ta idealność polega
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 588
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez duszek » 19 cze 2018, o 22:55

welder napisał(a):
Piotr733 napisał(a):Bh jako zastępstwo Mi 8 ideał przy uwzględnieniu wielkości kabiny.

A na czym ta idealność polega


"Dwa za jeden kolego Dwa za jeden" To podstawa handlu bo mieliśmy jeden a teraz by go zastąpić musimy kupić dwa ;)
duszek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 12:46

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Tommi » 19 cze 2018, o 23:17

Do tego ze dwa razy droższe :)
Avatar użytkownika
Tommi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 903
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 18:00

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez Piotr733 » 20 cze 2018, o 10:56

Jesteście ludźmi małej wiary AM obiecał że będą najlepsze z najlepszych BH.
Piotr733
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 215
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 15:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości