Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.2016)

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez krzy65siek » 10 sty 2018, o 15:46

Nie wiem jak z kolei ja mam to prościej napisać.

Jaką część kosztów serwisu śmigłowca w ciągu 30 lat użytkowania stanowi wymiana silnika? Jak często się jej dokonuje? A jak często wykonuje się prostsze czynności serwisowe?

W końcu - jeśli wymontujesz silnik, to i tak musisz go wysłać do zakładu wykonującego serwis silnika... no chyba, że masz uprawnienia serwisowe silnika w jakimś zakresie. A uprawnienia serwisowe silnika mają się nijak do montażu.

Gadamy o niczym, bo nie mamy wiedzy, jaki jest zakres przeglądów serwisowych i co ile godzin się odbywają. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w ciągu 30 lat eksploatacji śmigłowca częściej wykonuje się pomiar zużycia elementów silnika (który nie ma nic wspólnego ze stanowiskiem montażu silnika) niż np. montaż kadłuba, czy montaż okablowania w kadłubie, który wykonywany jest w czasie montażu ostatecznego (albo i nie).

I tak trzeba dodatkowo certyfikować zespoły techniczne w jednostkach, które dokonują bieżącego serwisu i codziennej obsługi, i tak trzeba w jakimś zakresie certyfikować zespoły serwisowe w zakładach na terenie kraju. I tak trzeba będzie w wybranych sytuacjach odsyłać śmigłowiec do producenta. I tak trzeba będzie certyfikować zespoły z serwisu silnika i przekładni.

To jest oczywiste. I linia montażowa nie rozwiązuje żadnego problemu w tym zakresie.

Pozdrawiam
Krzysiek
krzy65siek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 238
Dołączył(a): 22 sie 2007, o 15:41

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez pio » 10 sty 2018, o 15:59

krzy65siek napisał(a):Jaką część kosztów serwisu śmigłowca w ciągu 30 lat użytkowania stanowi wymiana silnika? Jak często się jej dokonuje? A jak często wykonuje się prostsze czynności serwisowe?


Powiem w skrócie - to zależy od warunków, w jakich jest eksploatowany śmigłowiec. I tu przykład służby Caracali w Afryce dobitnie pokazuje.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2226
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez jadeb » 10 sty 2018, o 16:30

mjacenty napisał(a):Nie wiem jak to prościej napisać .
Masz stanowisko do serwisu silnika (wyjęcia i montażu , a nie naprawy silnika ) , do jego pomiarów i sprawdzenia. Masz certyfikowane narzędzia , certyfikowany personel i uprawnienia do wystawiania kwitów to robisz serwis sinika (wymianę ) .
Nie masz to samolot leci tam gdzie mają .
Dlatego stanowisko które umożliwia wymianę silnika jest tożsame ze stanowiskiem do zabudowy silnika w nowo tworzonej konstrukcji . I podobnie jest z innymi agregatami.

Jeżeli według Ciebie serwis oznacza tylko wymianę to nie mam więcej pytań. Dzięki za dyskusję , na razie
jadeb
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 75
Dołączył(a): 27 gru 2014, o 16:10

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez norbi141 » 10 sty 2018, o 17:00

Serwis miał być podzielony między WZL w Łodzi, Dęblinie, Bydgoszczy i chyba jeszcze w Gdańsku.
norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 221
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez pio » 10 sty 2018, o 17:06

Pamiętam tylko o Łodzi jako odpowiedzialnym za modernizację awioniki i główny podmiot w remontach oraz modernizacjach oraz o Dęblinie, który miał odpowiadać za silniki i przekładnie.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2226
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Co po Caracalach? Reperkusje i rozwiązania. (od 8.10.201

Postprzez norbi141 » 10 sty 2018, o 18:27

Znalezłem takie coś
http://www.defence24.pl/263776,offsetow ... s-caracale

"Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska, przedstawił szczegółowo ofertę offsetową Airbus Helicopters. Jak podkreślił, jest ona w ponad 90% skierowana do spółek podlegających skarbowi państwa i w większości zależnych od PGZ. WZL-1 w Łodzi w ramach offsetu ma zyskać pełna zdolność remontową, przeniesienie produkcji Caracala do spółki w Łodzi z większościowym udziałem PGZ, WZL-1 w Dęblinie ma zyskać zdolność produkcji i obsługi silników oraz APU dla maszyn H225M a WZL-2 w Bydgoszczy zyska kompetencje w zakresie awioniki. Uzbrojeniem zajmie się Mesko, natomiast wiele innych firm, w większości związanych z PGZ, ma zyskać inne związane z umową kompetencje oraz udział w łańcuchu dostaw. Umowa ma też obejmować dalszy rozwój konstrukcji śmigłowcowych i udział ośrodków naukowych. Nie sprecyzowano jednak jaka jest całkowita wartość offsetu, co może być związane z rozmowami, które jeszcze się oficjalnie nie rozpoczęły."
norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 221
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Poprzednia strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Botras, DBR, Majestic-12 [Bot], Razparuk, yeti951 i 19 gości