Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Lumen » 22 sty 2019, o 21:34

A o czym gadać

PiS kupi amerykańskie Blackhawki lecz w najpolszej wersji S70i i wyposaży w awionikę "starszych i mądrzejszych" (Elbitu) i będzie battlehawk jako Kruk...

Pomyślcie tylko
4 S-70B
4 SAR dla MW
24 Battlehawki - dla WL
8/10 UH-60M dla EDS

I Mielec "uratowany"
Albo uradowany...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2259
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez w-t » 23 sty 2019, o 02:11

No i? Brzmi jak rozsądne okrojenie.
Zapomiałeś, drogi francusko-niemiecki lobbysto, wspomnieć o przygotowywanym programie MLU dla Sokołów, który pewnie też uważasz za "marnotrawstwo".
A że okrojenie do kości - cóż, śmigłowce, dowolnego typu i przeznaczenia, w naszej sytuacji to OSTATNI priorytet.

Jesteśmy w kraju który powinien wydawać kasę na śmiglaki na samym, szarym końcu - a programów pilniejszych jest bez liku. A zatem, dowolnej liczby lepszego, efektywniejszego wydania tych samych pieniędzy.

I lobbystyczne jojczenie nic w tym nie zmieni.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 402
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Lumen » 23 sty 2019, o 08:38

w-t napisał(a):Zapomiałeś, drogi francusko-niemiecki lobbysto, .
O mnie mowa?! - wolny żart...

Co MLU Sokołów? - remont + doposażenie do lotów w trudnych warunkach. Nic więcej... Te maszyny nadają się tylko i wyłącznie do transportu - no może małe sanitarki...
Na pewno nie kurioza typu Głuszec czy następca Mi-2 URP

A i tak pewnie kilka Sokołów powinno trafić pod dach do kanibalizacji...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2259
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Skitarius » 23 sty 2019, o 11:22

My tu gadu, gadu a IU: http://iu.wp.mil.pl/userfiles/file/Dial ... _Mi-24.pdf

Robimy Dialog Techniczny™ na moderkę Mi-24.
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 998
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Lumen » 23 sty 2019, o 11:48

Lipiec -wrzesień - tuż przed wyborami
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2259
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez yeti951 » 23 sty 2019, o 18:03

'dialog techniczny, którego celem jest pozyskanie niezbędnych informacji w celu opisu zamówienia..'. Literalnie czytając sami nie wiedzą co chcą kupić i chcą żeby im ktoś podpowiedział. A tak roboty będzie na trzy lata dla pięciu departamentów. Jakby co to procedurę można powtórzyć.Można też otworzyć google i zobaczyć co jest na rynku. Ale to by było za proste.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Maraton Uśmiechu » 23 sty 2019, o 19:26

Wyliczy ktoś ile mamy aktualnie otwartych faz analityczno-koncepcyjnych, dialogów technicznych i programów modernizacyjnych naszej armii? To już nie jest nawet ściganie króliczka tylko robienie z elektoratu durniów.
„Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań.”
Avatar użytkownika
Maraton Uśmiechu
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 52
Dołączył(a): 5 lip 2018, o 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Tartyron » 23 sty 2019, o 19:48

Maraton Uśmiechu napisał(a):To już nie jest nawet ściganie króliczka tylko robienie z elektoratu durniów.


No i trafiłeś w sedno. Bo tu chodzi o elektorat. Mamy rok wyborczy - a wszystko jest przesuwane na jesień przed wyborami. Kiedy akurat wypada MSPO pod patronatem USA.

I to jest to światełko na końcu długiego tunelu że coś może być uruchomione w tym roku - aby błysnąć przed wyborami. Obecni włodarze lubują się w spektakularnych akcjach - więc podejrzewam że na MSPO przypadnie moment kuliminacyjny. Jeżeli podpisaliby coś w zeszłym roku - ludzie by do wyborów już zapomnieli - dlatego przesuwają wszystko na chwilę przed wyborami -aby ogłosić sukces i aby informacja była świeża.
O tym co jest słuszne a co nie - decyduje zwycięzca po konflikcie.
Tartyron
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1678
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 14:26

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez w-t » 23 sty 2019, o 20:19

yeti951 napisał(a):'dialog techniczny, którego celem jest pozyskanie niezbędnych informacji w celu opisu zamówienia..'. Literalnie czytając sami nie wiedzą co chcą kupić i chcą żeby im ktoś podpowiedział. A tak roboty będzie na trzy lata dla pięciu departamentów. Jakby co to procedurę można powtórzyć.Można też otworzyć google i zobaczyć co jest na rynku. Ale to by było za proste.
Wiedzą.
Chcą zamontować od lat gotową awionikę, tą samą co na Głuszcu, bo ten pakiet od początku właśnie po to w ILOTcie opracowano - żeby jednym zestawem modernizować dowolne starsze maszyny, od W3 przez Mi-8/17 po 24.
Tylko, że obecne kretyńskie prawo, wbrew europejskim tendencjom, wymusza na wojsku gorset ustawy o zamówieniach publicznych, i w efekcie tak się nie da.
I google nic nie pomoże, bo każdy kto pracował jako urzędnik wie, że tylko politycznie ustosunkowanym nadańcom pozwalało się na odwalanie fuszerki w stylu wydrukowanie wyników google'a do teczki sprawy. Prawdziwy normalny urzędnik może ogłosić dialog, wziąć zgłaszających, i odebrać od nich opisy i specyfikacje, i na tej podstawie dopiero pracować. (Fakt, jak to wychodzi i ile trwa wszyscy wiemy - ale to wina kretynów którzy włączyli wojsko do PZP).
W efekcie dialog, to chodzi o to by sprowadzić to czego oczekują do "uwspólnionego" opisu techniczengo pozwalającego w zgodzie z ustawą opublikować opis przedmiotu zamówienia, przynajmniej w teorii "neutralny", bo w realu roi się potem od opisów w typie "silnik MTU883 lub ekwiwalentny", "procesor intel Xeon albo ekwiwalentny", i tak dalej.
Lumen napisał(a):O mnie mowa?! - wolny żart...

Co MLU Sokołów? - remont + doposażenie do lotów w trudnych warunkach. Nic więcej... Te maszyny nadają się tylko i wyłącznie do transportu - no może małe sanitarki...
Na pewno nie kurioza typu Głuszec czy następca Mi-2 URP

A i tak pewnie kilka Sokołów powinno trafić pod dach do kanibalizacji...
Tak, o Tobie, i właśnie takimi wypowiedziami dowodzisz, że jesteś lobbystą.

"Nadają się"? A kto powiedział, że jakiekolwiek śmiglaki się nadają do WP przed zaspokojeniem innych potrzeb? Zwłaszcza że są one BARDZO kosztowne. Mamy dziesiątki pilniejszych priorytetów niż bzdurne śmigła! OPL leży, OPPanc leży, rozpoznanie leży... a tu frajerom-kanapowym generałom się śmiglaków zachciewa! I to nie minimum minimorum, tam gdzie się nie da dyskutować, ale pełny wypas, całe brygady! 50! Albo 70 sztuk, a co, niech cały budżet leci!

Nota bene - ciekawe, amerykanom jakoś nie przeszkadza, że niektóre ich B-52 wg. obecnych planów trafią do lamusa po 100 latach od wyprodukowania - w najlepsze przygotowują kolejne modernizacje, z remotoryzacją włącznie. Sokoły to solidne śmiglaki, z duralowym kadłubem, a w metalurgii wiemy (w porównaniu z kompozytami które są de facto jednorazowego użytku) wszystko - potrafimy określać stan, wzmacniać, spawać, naprawiać przestrzeliny i zmiany zmęczeniowe, wykonywać defektoskopię. Jeżeli prędkość, dzielność i udźwig za mały - można zmienić wirnik, wysilić silniki, albo je całkiem wymienić. Jeżeli przekładnia nie wydoli, można wymienić i przekładnię - chociaż oczywiście wszystko to trzeba solidnie i rzetelnie policzyć. Jeżeli różnorodność egzemplarzy za duża, można w ramach MLU ujednolicić wyposażenie, i przy okazji zadbać o nomenklaturę części i stałość dostaw - by NIE było trzeba po murzyńsku "odstawiać kilku na kanibalizację". I na pewną skalę to już zrobiono, na przykład w maszynach MW które właśnie wróciły do słuzby - jednolicie skonfigurowane, wyremontowane i z wyposażeniem które jest na bieżąco produkowane. I akurat, za to zasługę należy oddać jeszcze poprzedniemu MON...

No ale do tego trzeba nie być mentalnym zombie-Balcerowiczem, i nie wyprzedawać wszystkiego jak leci tylko sensownie i rzeczowo planować na przyszłość. A u nas planowanie, tak jak na przykład to robią w kwestiach wojska w Australii, nie istnieje.

Najcięższy FAIL rządu PiS to przejście do porządku dziennego nad zastanym, kretyńskim systemem zaopatrywania wojska. Agencja Uzbrojenia plus planowanie strategiczne wzorowane na przykład na australijskim, oraz wyłączenie wojska z PZP było potrzebne od zaraz od samego początku.

Tartyron napisał(a):No i trafiłeś w sedno.
Obawiam się że jak najbardziej możesz mieć rację. Agencja Uzbrojenia miała być do końca roku... widać za mało medialnie wyborczo wypadało. Ale okej, ja jestem już tak zdesperowany, że dostaną u mnie brownie points jeżeli to zrobią - JEŚLI to WRESZCIE zrobią.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 402
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Lumen » 23 sty 2019, o 22:01

w-t napisał(a):.Tak, o Tobie, i właśnie takimi wypowiedziami dowodzisz, że jesteś lobbystą..
Lobbystów to ty szukaj w MON i spółkach skarbu państwa...

w-t napisał(a):"Nadają się"? A kto powiedział, że jakiekolwiek śmiglaki się nadają do WP przed zaspokojeniem innych potrzeb?.
Możesz przyjąc do wiadomości lub nie ale mp. przed DWADZIEŚCIA LAT utrzymywano bardzo kosztowną brygade spadochronową mimo iż nie posiadano środków by przerzucić droga powietrzną etatowy sprzęt tej brygady - i nie mówię tu o pojazdach...
Bardzo kosztowne jest utrzymywanie Su-22 okrętów typu Lublin oraz tych dziesiątek garnizonów w różnych lokacjach które zasadniczo są pustostanami - bo inaczej nie można nazwać sytuacji gdzie w koszarach gdzie za LWP służyło np. 2 tyś ludzi dziś jest 1/5...

Chcesz oszczędności - proszę bardzo... Jest ogromne pole do ukrócenia marnotrawstwa środków...

A śmigłowce tak czy siak wojsko potrzebuje - pokaż mi kto w Europie ich nie ma...

w-t napisał(a):Nota bene - ciekawe, amerykanom jakoś nie przeszkadza, że niektóre ich B-52 wg. obecnych planów trafią do lamusa po 100 latach od wyprodukowania.
Demagog i to tani - ile % w tym 100 letnim B-52 jest 100 letnie?
Amerykanie regularnie modernizują sprzęt... Gdybyśmy robili jak Amerykanie to dziś modernizowałbyś F-16...
A czy modernizujesz? Nie....
U nas taki obyczaj o modernizacji myślimy dopiero po przekroczeniu 30 lat...
Tak było z Su 22, tak jest z Mi-24, BWP-1, kubem itd.

w-t napisał(a): - w najlepsze przygotowują kolejne modernizacje, z remotoryzacją włącznie.
Nooo i wyszło kto tu lobbysta - jak w przysłowiu - to złodziej krzyczy "łapać złodzieja!"
Kochanieńki pocałuj się w czółko z wypocinami tworzonymi za $... Sokół jest w łapach AW a ci ani nie są zainteresowani rozwojem tej konstrukcji, ani też tym aby oferta dla jedynego dużego użytkownika była jakaś konkurencyjna.
Po co się starać jak można napuścić zwiążki zawodowe - ładnie w TV wygląda jak Janusz z Świdnika płacze że przez rząd straci robotę bo zły MON nie wspiera polskiego przemysłu...
Niedługo okaże się że zakup nowych maszyn od "niepolskiego" producenta da nam jeszcze wymierne oszczędności na każdej h lotu niż kurczowe trzymanie się tej "sprawdzonej" maszyny...
No ale "dobre bo polskie"

w-t napisał(a): Agencja Uzbrojenia plus planowanie strategiczne wzorowane na przykład na australijskim, oraz wyłączenie wojska z PZP było potrzebne od zaraz od samego początku.

Od początku to trzeba wytępić de... z MON a w szczególności tych z lampasami...
Po za tym - jakie wieloletnie planowanie w sytuacji gdy wystarczy że jakaś ambasador pierdnie to w Warszawie "upada rząd"
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2259
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez * ^ * » 23 sty 2019, o 23:14

dawo napisał(a):Wracamy do tematu "kruków"/ Dawo


Ja bym wsadził ukraińskie silniki do Mi-24 + domalował czarnego ptaka na kadłubie.
* ^ *
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 154
Dołączył(a): 21 lip 2016, o 14:48

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez w-t » 24 sty 2019, o 21:06

Lumen napisał(a):A śmigłowce tak czy siak wojsko potrzebuje - pokaż mi kto w Europie ich nie ma...
Przestań się oglądać, jak ostatni frajer, na europę.

Liczy się to ile my mamy, czego potrzebujemy, i czego potrzebujemy najpierw jeżeli potrzeba więcej niż 1 asortymentu.
Śmiglaki które są drogie w zakupie i utrzymaniu, a w razie konfliktu łatwe do uziemienia i podatne na straty są i zawsze będą na ostatnim miejscu, dopóki regularne jednostki biegają z kałachami i parcianymi pasami w roli oporządzenia, a etatowa broń ppanc to rg-rura, z której nie da się aktualnie nawet połaskotać sensownie zmodernizowanego czołgu bez sporego łutu szczęścia.

Lumen napisał(a):
w-t napisał(a):Nota bene - ciekawe, amerykanom jakoś nie przeszkadza, że niektóre ich B-52 wg. obecnych planów trafią do lamusa po 100 latach od wyprodukowania.
Demagog i to tani - ile % w tym 100 letnim B-52 jest 100 letnie?
Cały, duraluminiowy kadłub i wszystkie silniki, z którymi jest problem bo właśnie wyczerpują się tak resursy jak zmagazynowane zapasy a takich już się nie produkuje - to na początek.

Lumen napisał(a):Gdybyśmy robili jak Amerykanie to dziś modernizowałbyś F-16...
A czy modernizujesz? Nie....
Przestań powielać nieprawdziwe wyobrażenia.

Akurat jeszcze poprzednia ekipa zleciła pierwszą poważną moderkę F-16, tylko została przed publicznością ukryta w JASSMach, przy których okzji okazało się, że nasze efy mają zaniedbania modernizacyjne i przez to nie mogą przenosić nowszego uzbrojenia. W efekcie na gwałt zaczęto moderkę, o której bardzo eufemistycznie mówiono jako o "podniesieniu" oprogramowania do tape 6.5. Tyle, że jakby to było takie proste, to pierwsze 2 maszyny nie musiałyby z tej okazji na pół roku polecieć do USA.

A że to minimum minimorum, to inna sprawa.

Lumen napisał(a):Sokół jest w łapach AW a ci ani nie są zainteresowani rozwojem tej konstrukcji, ani też tym aby oferta dla jedynego dużego użytkownika była jakaś konkurencyjna.
Nie przekonasz się bez uczciwych negocjacji, a tych nie przeprowadzisz bez zdefiniowania programu. Poza tym, kto sprzedał Świdnik? Mielec? Rzeszów?

I to nie jest tak, że chcą jak za zboże. Przedstawicieli tych firm pytano wielokrotnie, i z pełną odpowiedzialnością odpowiadali publicznie - na każde pytanie, czy MON/Polska są zainteresowane dalszymi pracami nad silnikami, przekładniami, rotorem do Sokoła, zawsze dotąd padało twarde NIE. To i tak cud, że Świdnik z własnej inicjatywy zrobił nowe łopaty, ale już żeby zapłacić za ich testy i dopuszczenie, to znów - NIE, nie chcemy, mimo że to znaczący wzrost trwałości i osiągów!

Z przemysłem zawsze można się dogadać, bo jak nie ten to tamten, ale do tego trzeba KONSEKWENTNIE planować, i za wczasu wyznaczać - do kiedy, co, za mniej-więcej ile, i anonsować to przemysłowi oraz kojarzyć z funduszami B+R z NCBiR. Wtedy będzie gotowe, jak będzie potrzebne, i w akceptowalnej cenie.

A jak to wyglądało dotąd?

ITWL opracował pakiet awioniki, w domyśle tak dla W3 jak rodziny Mi. Idea słuszna - mieć zunifikowany pakiet dla wszystkich maszyn, by je rozsądnie modernizować. Za program zapłaciło państwo. I co? I jajco - bo najpierw politruki wymyśliły że pojeżdżą na wycieczki chociaż do demoludów, w efekcie czego moderka Mi-24 utknęła i utonęła, a potem nie robiono NIC, poza 8 Głuszcami, i wymyśleniem nowej wymówki do zagranicznych wycieczek, czyli przetargu stulecia na wiele śmigłowców...

Lumen napisał(a):jakie wieloletnie planowanie w sytuacji gdy wystarczy że jakaś ambasador pierdnie to w Warszawie "upada rząd"
Przesadzasz. Może w marzeniach totalsów, którzy takich ambasadorów wytrwale szukają w ramach "...i zagranica".

A wracając do tematu, to chyba ogłoszono przetarg na moderkę Mi-24, a raczej - dialog techniczny, ale nie zdziwię się jeżeli poza remontami w WZL2, skończy się na jakimś subsecie awioniki Głuszca... co nie jest najgorszym rozwiązaniem. Mi-24 jest wielki, więc nie będzie jak na Głuszcu problemu z sensowniejszą ale cięższą głowicą. Natomiast pytanie, co będzie z PPanc, bo tu istniejąca awionika "na już" to jest przetestowana z Spike'ami.

Inna sprawa, że nawet do Głuszca, "rozbudowa" o PPanc przewiduje BlackBox do sterowania wpięty w szynę danych, która pojawiła się tam przy okazji i jako środek integracji nowej awioniki, opcjonalny trzeci monitor do obsługi funkcji PPanc ALBO wymianę jednego z dwóch multifunkcyjniaków (na wariant pozwalający na obsłużenie tego, co już jest PLUS Ppanc), i ...w zasadzie tyle.

Całe pytanie, czy, za ile, kiedy i czy wogóle ktoś robiący inne pociski PPanc byłby zainteresowany zrobieniem albo włączeniem swoich klocków. Patrząc na konferencję, na której pewien amerykański producent całkiem serio mówił o integracji... AGM-114 Hellfire z Mi-24, to nie wykluczone, ale podejrzewam że apetyty byłyby przynajmniej w takiej opcji bardzo duże. Amerykanie pewnie, poza zdarciem skóry, chcieliby zostać integratorem awioniki, a nie tylko dodać swoje klocki do już istniejącego pakietu. A może też podpisać wielofazowy program, z założeniem że sprzedadzą też i swoje śmiglaki z opcją na następne, i za to zgodzą się na swoje rakiety na "przejściowych" Mi-24.

Cóż, zobaczymy. Ja obstawiam "bieda-Hindy" z Spike LR które już mamy i znamy, i Spike NLOS jeśli dobrze pójdzie. Zakładając zapas resursów i własny serwis remontowy, wcale nie taka zła opcja...
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 402
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Skitarius » 24 sty 2019, o 21:41

w-t napisał(a):To i tak cud, że Świdnik z własnej inicjatywy zrobił nowe łopaty, ale już żeby zapłacić za ich testy i dopuszczenie, to znów - NIE, nie chcemy, mimo że to znaczący wzrost trwałości i osiągów!

I to właśnie te łopaty były głównym problemem. Nie dawały znaczącego wzrostu trwałości i osiągów... wiesz co dawały? Znacznie przekraczające normy drgania do tego stopnia że mimo nacisków by odbierać Sokoły to żaden z wojskowych kontrolerów nie chciał się podpisać pod protokołem odbioru że jest dobrze. Bo nie było dobrze, było pieruńsko źle. Do tego stopnia że mieli poważne obawy że to draństwo rozleci się w powietrzu i ludzie zginą a ten kto podpisał odbiór pójdzie siedzieć jako kozioł ofiarny. Więc znaleźli w końcu jakiegoś frajera który to podpisał, tylko "zmodernizowane" Sokoły mają kategoryczny zakaz przekraczania pewnej prędkości bo zaczyna nimi wtedy zdecydowanie za mocno telepać. I nie... nie naprawiono tego a Świdnik nie szczególnie się tym przejmuje bo i po co, skoro przyjęto na stan z powrotem niesprawne w pełni maszyny to oni umywają ręce.
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 998
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez Lumen » 24 sty 2019, o 22:05

w-t napisał(a):Przestań się oglądać, jak ostatni frajer, na europę.
Europe w której są państwa których armie nie mają czołgów... Ale za to wszystkie maja śmigłowce...

Wojsko to nie tylko wojna to też sytuacje kryzysowe nawet gdybyś zlikwidował wojska aeromobilne WYMAGAJACE POSIADANIA ŚMIGŁOWCÓW, wojska specjalne WYMAGAJĄCE POSIADANIA ŚMIGŁOWCÓW, oraz rozpoznanie / dalekie rozpoznanie to nadal z uwagi na dostęp do morza oraz regularnie nawiedzające nasz kraj powodzie potrzebujesz śmiglowców...

Co OSP se kupi? I tu sobie porównaj tego suuuper W3 choćby z "biedahawkiem" S70i kto więcej np. przewiezie na zawiesiu materiału do tamowania wyryw w wale przeciwpowodzowym...

w-t napisał(a):Śmiglaki które są drogie w zakupie i utrzymaniu,
Haubice samobiężne też - to może kupmy holowane - wiele państw nie w zasadzie ma tylko holowane... Gąsienicowy BWP też nie potrzebny - Rosomak jest dużo tańszy - tak co najmniej 2 krotnie
w-t napisał(a): a w razie konfliktu łatwe do uziemienia i podatne na straty są i zawsze będą na ostatnim miejscu, dopóki regularne jednostki biegają z kałachami i parcianymi pasami w roli oporządzenia, a etatowa broń ppanc to rg-rura, z której nie da się aktualnie nawet połaskotać sensownie zmodernizowanego czołgu bez sporego łutu szczęścia.
Jasne bo problem parcianych pasów to wina śmigłowcow... A nie tego że nigdy nie wydajemy 1/5 budżetu nie idzie na modernizacje techniczną
A co w razie konfliktu nie jest podatne na straty?
w-t napisał(a):?Cały, duraluminiowy kadłub i wszystkie silniki, z którymi jest problem bo właśnie wyczerpują się tak resursy jak zmagazynowane zapasy a takich już się nie produkuje - to na początek.
Taaa idź to gimbusom wciskać kit... Całe struktury skrzydeł i nie tylko były wymieniane w toku przeglądów.. Amerykanie regularnie badali stan struktur i przy każdych większych pracach tam gdzie "pękało" - wycinano i wstawiano nowe...

w-t napisał(a):Akurat jeszcze poprzednia ekipa zleciła pierwszą poważną moderkę F-16, tylko została przed publicznością ukryta w JASSMach, przy których okzji okazało się, że nasze efy mają zaniedbania modernizacyjne i przez to nie mogą przenosić nowszego uzbrojenia. W efekcie na gwałt zaczęto moderkę, o której bardzo eufemistycznie mówiono jako o "podniesieniu" oprogramowania do tape 6.5. Tyle, że jakby to było takie proste, to pierwsze 2 maszyny nie musiałyby z tej okazji na pół roku polecieć do USA.
Jasne jasne - a w 100 letnich B-52 wymieniano tylko ogumienie...
Kto tu mówi o "wyobrażeniach" ? lol

w-t napisał(a):Nie przekonasz się bez uczciwych negocjacji, a tych nie przeprowadzisz bez zdefiniowania programu. Poza tym, kto sprzedał Świdnik? Mielec? Rzeszów?
Aha wiedziałem - nic nie wiesz tylko sobie roisz... wyobraź sobie kochasiu że już wiemy jak "uczciwi" są Włosi...
Krysia Krystowski nie przez przypadek został prezesem...
Co więcej po wypowiedzeniu kilkuset kłamstw publiczni i na papierze przez przedstawicieli AW nt. oferty AW149 wreszcie cicho bo cicho ale przyznali że MON miał racje odrzucając ich ofertę...

I na koniec te moralnie obrzydliwie "branie zakładników" w postaci napuszczania związków zawodowych...
Tak można liczyć na uczciwa i merytoryczna dyskusje z małymi gnojkami... ty chyba nigdy nie miałeś do czynienia z Włochami w relacjach biznesowy

w-t napisał(a):I to nie jest tak, że chcą jak za zboże.
Tiaaa no jasne A Czesi to chcieli pozbyć sie W3 nie dlatego że Świdnik im krzykną astronomiczne kwoty za remonty... Nie wcale...

w-t napisał(a):ITo i tak cud, że Świdnik z własnej inicjatywy zrobił nowe łopaty, ale już żeby zapłacić za ich testy i dopuszczenie, to znów - NIE, nie chcemy, mimo że to znaczący wzrost trwałości i osiągów!.
Bo Świdnik to prywatny zakład i a MON nie jest instytucja dotująca prywatne i to zagraniczne firmy, które w dodatku zdzierają jak z norki.No i na koniec te super łopaty które są z Lynxa tyle ze dostosowane do kręcenia sie w przeciwnym kierunku (ot odbicie lustrzane) to nie mają aby czasie problemów z wibracjami - hę?

w-t napisał(a):ITWL opracował pakiet awioniki, w domyśle tak dla W3 jak rodziny Mi. Idea słuszna - mieć zunifikowany pakiet dla wszystkich maszyn, by je rozsądnie modernizować. Za program zapłaciło państwo. I co? I jajco - bo najpierw politruki wymyśliły że pojeżdżą na wycieczki chociaż do demoludów, w efekcie czego moderka Mi-24 utknęła i utonęła, a potem nie robiono NIC, poza 8 Głuszcami, i wymyśleniem nowej wymówki do zagranicznych wycieczek, czyli przetargu stulecia na wiele śmigłowców...
Mówisz o tym cudownym pakiecie od którego oczopląsu można dostać używając NVG?
By modernizować Mi potrzeba kilku rzeczy których ITWL nie załatwi:
- silników - stabilnego źródła na te 15 lat
- łopat i przekładni - teź pewne źródło...
- uzbrojenia...
To wszystko jest albo na wschodzie, bo na zachodzie jest tylko w pakiecie z awionika...
Tak się kasuje konkurencje...

Póki co prawie nowe Sokoły sypią się na Filipinach - a i na zachodzie Europy się parę porozbijało...
Super robota...
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2259
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

Postprzez w-t » 25 sty 2019, o 13:02

Dobra, zdjęcia, fakty, raporty - dowody panowie.

Bo z takim wyciem i "argumentami" to się nadajecie na manify KOD, a nie do poważnej rozmowy.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 402
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości