Strona 54 z 54

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 9 lis 2018, o 16:02
przez Skitarius
jasiol napisał(a):Nie zastanowiło Cię nigdy, że chińskie KTO jakoś specjalnie popularne na świecie nie są?

No stary, to jest kiepski przykład. Akurat 08 jest na wyposażeniu 4 państw. To na tle bardzo wielu kołowców całkiem niezły sukces eksportowy mieć trzech poza swoimi własnymi siłami klientów. A to że ich jakość ustępuje, cóż dla jednych jest ona wystarczająca a drugim odpada bo nie ma uchwytów na kubki. Ale w kwestii popularności, to jest dosyć dobrze.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 9 lis 2018, o 16:27
przez jasiol
:)
Czterech państw. W tym Argentyna i Wenezuela.
Sukces to jest, jak sprzedasz w takich stechiometrycznych ilościach, ale do przynajmniej kilkunastu odbiorców (epopeja Hawka dobrym przykładem), albo 2-3 dużych. A tutaj masz własną armię, dwie, które wezmą wszystko, byle na kredyt i jednych Tajów, którzy też kupili dopiero po wtopie Ukraińców.

Naprawdę, sukces na miarę potęgi przemysłowej wkrótce pierwszej gospodarki świata.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 9 lis 2018, o 16:41
przez Skitarius
jasiol napisał(a)::)
Czterech państw. W tym Argentyna i Wenezuela.
Sukces to jest, jak sprzedasz w takich stechiometrycznych ilościach, ale do przynajmniej kilkunastu odbiorców (epopeja Hawka dobrym przykładem), albo 2-3 dużych. A tutaj masz własną armię, dwie, które wezmą wszystko, byle na kredyt i jednych Tajów, którzy też kupili dopiero po wtopie Ukraińców.

Naprawdę, sukces na miarę potęgi przemysłowej wkrótce pierwszej gospodarki świata.


Serio, tak mamy licytować sukcesy? Stryker... jeden klient, Peru. sukces na miarę potęgi przemysłowej pierwszej gospodarki świata?

Pozyskali trzech zagranicznych klientów, co z tego że nieduże zamówienia i głównie pod siebie robią. Ale pozyskali, więc ich popularność jest całkiem dobra na świecie. Wiele jest kołowców które występują w jednym kraju lub mają dwóch czy trzech klientów. Na ten moment nic nie przebije MOWAG i Patrii w kwestii popularności na świecie ich produktu.

Ale jak z popularnością stoi taka Freccia, Terrex, Guarani, VBCI, Boxer ect. Większośc z nich ma tylko lokalnego kilenta, może jakiegoś zagranicznego jednego, Boxer dał radę do 5 dobić teraz.

Więc 08 z 4 klientów plasuje się bardziej w wyższej kategorii popularności na świecie niż niższej.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 9 lis 2018, o 17:06
przez jasiol
Zaczęło się od popularności produktu. Cieszę się, że się ze mną zgodziłeś, iże chińskie osiągnięcia międzynarodowe w dziedzinie KTO nie można nazwać sukcesem.
A wracając do śmigłowców, zanim nas admini pogonią: Sprawdź może, komu oni te swoje śmigłowcowe dzieła sprzedawali, to będziesz wiedział, jakie są oceny poziomu tej produkcji.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 9 lis 2018, o 17:25
przez Skitarius
jasiol napisał(a):Zaczęło się od popularności produktu. Cieszę się, że się ze mną zgodziłeś, iże chińskie osiągnięcia międzynarodowe w dziedzinie KTO nie można nazwać sukcesem.

Nie zgodziłem się z tobą ani ci racji nie przyznałem. Ale you do you.

jasiol napisał(a):A wracając do śmigłowców, zanim nas admini pogonią: Sprawdź może, komu oni te swoje śmigłowcowe dzieła sprzedawali, to będziesz wiedział, jakie są oceny poziomu tej produkcji.

Nie muszę ani nie mam potrzeby. Nie ja optuje za ich śmigłowcami a wręcz zająłem negatywne i przeciwne stanowisko do takiej propozycji. Pytanie czy też prośbę z uprzejmością przekażę DBR.

DBR!... jakiś pan do ciebie!

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 15 lis 2018, o 13:46
przez lobbyś

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 15 lis 2018, o 15:30
przez DBR
Skitarius napisał(a):
jasiol napisał(a):Zaczęło się od popularności produktu. Cieszę się, że się ze mną zgodziłeś, iże chińskie osiągnięcia międzynarodowe w dziedzinie KTO nie można nazwać sukcesem.

Nie zgodziłem się z tobą ani ci racji nie przyznałem. Ale you do you.

jasiol napisał(a):A wracając do śmigłowców, zanim nas admini pogonią: Sprawdź może, komu oni te swoje śmigłowcowe dzieła sprzedawali, to będziesz wiedział, jakie są oceny poziomu tej produkcji.

Nie muszę ani nie mam potrzeby. Nie ja optuje za ich śmigłowcami a wręcz zająłem negatywne i przeciwne stanowisko do takiej propozycji. Pytanie czy też prośbę z uprzejmością przekażę DBR.

DBR!... jakiś pan do ciebie!


Często wielu narzeka, że tylko amerykańskie, że nie ma alternatywy i szans na niezależność w zakupach - a ta właśnie się wraz z eksportową wersją WS-10 pojawiła - to nowość, więc trudno oczekiwać i przytaczać sukcesy eksportowe

Dotychczasowe doświadczenia z chińskim sprzętem różnych krajów pokazują, że jest to rozpaczliwiec dla nie mających innego wyjścia (Iran, częściowo Pakistan) albo kasy (różni afrykańscy wodzowie). I dotyczy to już np. systemów artyleryjskich czy kołowych. Nie zastanowiło Cię nigdy, że chińskie KTO jakoś specjalnie popularne na świecie nie są?


I co jak co ale kasy na stada drogich Apachy przy i tak za krótkiej kołderki nie mamy, nie mamy też możliwości kupna tańszych rosyjskich śmigłowców.

Czy wierzę w taki ruch ze strony MON - nie, nie wierzę, ale powinni to choć założyć i dobrze rozegrać w negocjacji z innymi.

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 2 gru 2018, o 10:02
przez pio
Mamy ciekawy zwrot akcji. Ze względu na ban na sprzedaż silników CTS800 do Pakistanu TAI rozważa integrację silników PZL-10W ze śmigłowcami T129 ATAK :)

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/1-5-m ... i-41035869

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 2 gru 2018, o 10:09
przez Skitarius
10W... muszą być strasznie zdesperowani. ???

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 2 gru 2018, o 10:14
przez prowler
No to mamy najpolszego Kruka ;)

Jeszcze niech mu podwieszą tą śmieszną wieżyczkę z WKMem od Głuszcza i makiety "naszych rakiet ppanc" które "kiedyś powstaną" w Mesko

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 2 gru 2018, o 11:43
przez lobbyś
No ciekawe jak to ma w Himalajach latać z tym PZL 10W?

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 2 gru 2018, o 13:10
przez Lumen
Bez silników na pewno nie poleci...

Atak jest lżejszy od Sokoła i nikt nie oczekuje latania na 6-7 tyś...

Re: Program "Kruk" - nowe śmigłowce bojowe

PostNapisane: 13 gru 2018, o 14:25
przez Skitarius
W nawiązaniu do Kruka i krytyki Tigera po wypadku w Mali. Niemieckie media dotarły do info na temat przyczyny.

Media dotarły do raportu Bundeswehry na temat katastrofy śmigłowca bojowego Tiger, do której doszło w lipcu ubiegłego roku w Mali. Ze zgromadzonych dowodów wynika, że wine ponosi obsługa naziemna.

Pikanterii sprawie dodaje fakt, że chodzi nie o techników wojskowych, ale o zespół serwisowy przysłany przez Airbusa. Podczas przygotowań maszyny do misji w Afryce, jeszcze w bazie Fritzlar w pobliżu Kassel, serwisanci zamocowali łopaty wirnika głównego pod złym kątem. Spowodowało to niewłaściwy przepływ powietrza wokół śmigłowca. Gdy w trakcie lotu z prędkością 250 kilometrów na godzinę na wysokości około 500 metrów pilot skierował nos maszyny w stronę ziemi, autopilot uznał, że kontrola nad maszyną została całkowicie przejęta przez załogę i się wyłączył.

Sytuacja potoczyła się dalej tak, jak wykazały pierwsze ustalenia. Tiger zaczął gwałtownie spadać, a napór powietrza doprowadził do rozpadu wirnika głównego. Załoga miała zaledwie trzy sekundy na reakcję, co w efekcie zostawiło ją bez żadnych szans na ratunek.

Niemieckie ministerstwo obrony poinformowało, że był to jedyny Tiger ze źle złożonym wirnikiem. Prokuratura postawiła zarzut nieumyślnego zabójstwa trzem pracownikom Airbusa.

http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wia ... gera-mali/