Sprzęt inżynieryjny

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez Daisy Cutter » 1 wrz 2015, o 23:40

Rzeczywiście.
Czyżby to w końcu była Daglezja-P?
Czekamy na więcej informacji z MSPO :)

Obrazek
Daisy Cutter
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 mar 2015, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez Tromp » 1 wrz 2015, o 23:48

Przedstawiciel firmy nie chciał mnie i Mariuszowi Cielmie udzielić informacji, czemu to stoi na wojskowym podwoziu. Z grubsza "ktoś coś komuś chciał pokazać", ale na razie bez konsekwencji.
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3617
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez Daisy Cutter » 3 wrz 2015, o 12:29

To nie Daglezja-P :(
To niemiecki park pontonowy IRB (Improved Ribbon Bridge) zamontowany na naszym "hakowym" Jelczu.
W zasadzie to nowsza, ulepszona wersja starego Ribbona, którą chce nam wcisnąć General Dynamics European Land Systems jako nastepcę PP-64.
Daisy Cutter
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 mar 2015, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez pio » 4 wrz 2015, o 11:15

A może ktoś porównać IRB względem PFM?
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2714
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez norbi141 » 4 wrz 2015, o 12:09

norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 324
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez Daisy Cutter » 4 wrz 2015, o 12:35

Pierwotny system został zaprojektowany przez niemiecką firmę Eisenwerke Kaiserslautern (tak - tą od M2 i M3)- obecnie część General Dynamics Land Systems - w latach 70-tych dla Bundeswehry jako FSB (Faltschwimmbrücke).
Potem wprowadzono go do jednostek USAREUR pod nazwą Ribbon Bridge, później także w Kanadzie i Australii.
Ta starsza wersja funkcjonuje obecnie jako Standard Ribbon Bridge (SRB).
Wersja IRB (Improved Ribbon Bridge) została wprowadzona w 2004 r i jest obecnie standardowym sprzętem US Army i BW.
Oba systemy sa bardzo podobne i interoperacyjne - można je łączyć.
Podstawową róznicą jest większa nośność mostu i promów (stara wersja miała MLC60 nowa MLC80) i wymiary pontonów (stare 6,7 x 8,1 m, szer. jezdni 4,1 m, nowe 6,7 x 8,6 m, szer. jezdni 6,7 m)

Pełny zestaw dla amerykańskiej kompanii saperów to 56 ciężarówek transportujących 42 pontony (30 środkowych i 12 skrajnych) i 14 kutrów.
Rozłożone pontony mają wymiary 6,7 x 8,6 m. Robi się z tego most pontonowy max. 210 x 8,6 m (MLC 80) lub 6 promów.
Nie znam dokładnej ilości obsługi ani czasu stawiania.
A tak to dokładnie wygląda:
http://www.primeportal.net/bridge/irb.htm

Największą przewagą PFM nad IRB jest wyposażenie pontonów w dwa zaburtowe silniki do manewrowania na wodzie.
Przyspiesza to budowę i eliminuje konieczność używania kutrów.
Daisy Cutter
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 82
Dołączył(a): 25 mar 2015, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez pio » 4 wrz 2015, o 13:13

Mam jeszcze jedno pytanie - jak się steruje modułami PFM? Jak zwykłą motorówką czy to bardziej skomplikowane?
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2714
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez norbi141 » 4 wrz 2015, o 13:31

https://youtu.be/DqP-6abFqos?t=1m19s
Na burtach masz dwie obrotnice z silnikami i dwóch sterników.
norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 324
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez TOM » 2 gru 2015, o 13:50

Czy osoby zorientowane mogą skomentować tezy przedstawione w artykule:
http://polska-zbrojna.pl/home/articlesh ... tych-drzwi
TOM
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 449
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 14:48

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez Tromp » 2 gru 2015, o 14:53

Istnieją tylko goly demonstrator technologii...
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3617
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Pasywne środki obrony i ich zwalczanie

Postprzez pio » 12 mar 2016, o 00:36

Chciałbym się zapytać, jak my na ten moment stoimy z posiadaniem min przeciwczołgowych różnego rodzaju.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2714
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Pasywne środki obrony i ich zwalczanie

Postprzez prowler » 12 mar 2016, o 11:14

A co konkretnie?
Bo przyznam że mam co nieco materiałów na ten temat - szykowałem artykuł do portalu...
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3710
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Pasywne środki obrony i ich zwalczanie

Postprzez pio » 12 mar 2016, o 11:32

Chodzi mi, ile konkretnie mamy w magazynach min TM-62M, PT-Mi-Ba-III, MPP-B i czy posiadamy jeszcze jakieś MPP-61. Oraz ile mamy ustawiaczy min? O miny narzutowe i przeciwburtowe nie będę się pytał, bo swoją drogą z chęcią poczekam na Twój artykuł. :)
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2714
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Pasywne środki obrony i ich zwalczanie

Postprzez prowler » 12 mar 2016, o 11:37

Liczby min się nie doczekasz...

Ale w magazynach mimo podpisania traktatu ottawskiego to i POMZ, czy PSM-1 pewnie znajdziesz...
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3710
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Sprzęt inżynieryjny

Postprzez norbi141 » 1 kwi 2016, o 17:31

Inspektorat Uzbrojenia podjął pierwsze kroki w celu pozyskania nowego mostu pontonowego dla WL. http://iu.wp.mil.pl/strony.artykul.27.0.html
norbi141
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 324
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 14:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości