Nowy Honker

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Nowy Honker

Postprzez DBR » 14 sie 2018, o 12:41

Obrazek

;)
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2752
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowy Honker

Postprzez Sergente » 14 sie 2018, o 19:04

Ale dalej upierają się z tą wersją opancerzoną... Czyli dalej gonienie króliczka.
Sergente
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 481
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:50
Lokalizacja: Inflanty

Re: Nowy Honker

Postprzez welder » 14 sie 2018, o 19:14

Sergente napisał(a):Ale dalej upierają się z tą wersją opancerzoną...


Może któraś z wersji papamobile?
welder
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 14:23

Re: Nowy Honker

Postprzez Maraton Uśmiechu » 14 sie 2018, o 20:27

Sergente napisał(a):Ale dalej upierają się z tą wersją opancerzoną... Czyli dalej gonienie króliczka.



Powiem szczerze, że nie bardzo to rozkminiam. 900 pojazdów (+ewentualne pojazdy z opcji) musi być dostosowana do tego aby kilka sztuk (dosłownie) była kompatybilna z tymi wersjami opancerzonymi. W takim wypadku komplikuje to całe postępowanie oraz zwiększa koszty jednostkowe za samochód. Teoretycznie upraszcza to logistykę, ale lepiej byłoby pozbyć się całej reszty różnorodnych pojazdów, a w zamian zakupić 4 rodzaje pojazdów: Żmija, Mustang, Pegaz i Mustang z opancerzeniem. Kiedyś z głupa liczyłem typy pojazdów używanych przez naszą armię, to dopiero kabaret.

To samo dotyczy się innych głupkowatych wymogów w naszej armii, odkąd sięgam pamięcią chociażby Rosomak i Kryl - wymóg transportu starym Herkulesem z demobilu. I dostosowanie ponad 900 pojazdów do paru sztuk Herkulesów, które będą je transportowały od święta do republik bananowych. To przecież lepiej kupić 2 (słownie dwa) ciężkie samoloty do transportu, albo po prostu zapłacić sojusznikom w NATO za transport. Nie wierzę, aby w wypadku intensywnego konfliktu zbrojnego z Rosją ktoś te Kryle i Rośki transportował w rejon działań wojennych i oddziaływania OPL wroga. Zgroza, furia i ogień. Ale nie wiem to się wypowiem :-\
„Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań.”
Avatar użytkownika
Maraton Uśmiechu
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 38
Dołączył(a): 5 lip 2018, o 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Nowy Honker

Postprzez duszek » 14 sie 2018, o 21:22

Maraton Uśmiechu napisał(a):
Sergente napisał(a):Ale dalej upierają się z tą wersją opancerzoną... Czyli dalej gonienie króliczka.

W takim wypadku komplikuje to całe postępowanie oraz zwiększa koszty jednostkowe za samochód. Teoretycznie upraszcza to logistykę, ale lepiej byłoby pozbyć się całej reszty różnorodnych pojazdów, a w zamian zakupić 4 rodzaje pojazdów: Żmija, Mustang, Pegaz i Mustang z opancerzeniem. Kiedyś z głupa liczyłem typy pojazdów używanych przez naszą armię, to dopiero kabaret.

To samo dotyczy się innych głupkowatych wymogów w naszej armii, odkąd sięgam pamięcią chociażby Rosomak i Kryl - wymóg transportu starym Herkulesem z demobilu. I dostosowanie ponad 900 pojazdów do paru sztuk Herkulesów, które będą je transportowały od święta do republik bananowych. To przecież lepiej kupić 2 (słownie dwa) ciężkie samoloty do transportu, albo po prostu zapłacić sojusznikom w NATO za transport.


Bo tu nie chodzi o to by WYDAĆ ale by PLANOWAĆ WYDATKI ;)

Honker uber alles...a gdzie potrzebna klima tam Skoda
duszek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1791
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 12:46

Re: Nowy Honker

Postprzez Sergente » 13 wrz 2018, o 19:53

A tymczasem na MSPO pojawiła się kolejna propozycja Mustanga:

http://www.mototarget.pl/news,trzy_mode ... 24715.html

W sumie może to i dobrze postawić na takiego zmilitaryzowanego cywila. Super hiper niemiecki Amarok czy Crafter będzie rdzewiał po paru latach tak skutecznie, że nie będzie problemów z remontami czy modernizacją. Ciekawe jeszcze, ile taki Mustang by kosztował...?
Sergente
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 481
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:50
Lokalizacja: Inflanty

Re: Nowy Honker

Postprzez w-t » 25 wrz 2018, o 17:54

PODOBNO ktoś na MSPO wystawiał się z genialnym pomysłem pod MONozę.

1) wzieli rolling chassis Iveco, kompletne z silnikiem
2) kompleksowo wypatroszyli Honkera
3) przykręcili efekt z "2" do wziętki z "1"
4) całość nazwano "budżetową modernizacją"

Honker wiecznie żywy 2050, bo spełnia absolutnie wszystkie wymogi nowego przetargu, a przy tym część tych tak niechętnie zmienionych wymagań o ilości pasażerów...
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 247
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Nowy Honker

Postprzez Camar0 » 25 wrz 2018, o 21:09

http://www.konflikty.pl/technika-wojsko ... arachowic/
Trochę stary news. Budżetowy to on nie jest.
Avatar użytkownika
Camar0
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 546
Dołączył(a): 4 paź 2009, o 16:46

Re: Nowy Honker

Postprzez wa2 » 26 wrz 2018, o 00:45

280 000 zł za pakiet modernizacyjny, by z którego skorzystać musisz im dostarczyć Honkera 2000. Dziękuję, postoję.
wa2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 36
Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 20:23

Re: Nowy Honker

Postprzez Skitarius » 26 wrz 2018, o 13:21

wa2 napisał(a):280 000 zł za pakiet modernizacyjny, by z którego skorzystać musisz im dostarczyć Honkera 2000. Dziękuję, postoję.

Ale Narodowy byłby, taki powstały z kolan... [sarkazm]
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 75
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: Nowy Honker

Postprzez DBR » 26 wrz 2018, o 13:28

To Iveco polskie jest? ;)
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2752
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowy Honker

Postprzez wa2 » 26 wrz 2018, o 14:10

Skitarius napisał(a):
wa2 napisał(a):280 000 zł za pakiet modernizacyjny, by z którego skorzystać musisz im dostarczyć Honkera 2000. Dziękuję, postoję.

Ale Narodowy byłby, taki powstały z kolan... [sarkazm]

...perfidny skok na kasę. :P
wa2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 36
Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 20:23

Re: Nowy Honker

Postprzez w-t » 26 wrz 2018, o 17:43

Wybacz, ale nie masz racji.

Ceny detaliczne furgonów Iveco Daily wprawdzie zaczynają się poniżej stu tysięcy pln, ale jak spojrzysz na cenniki:
http://adfauto.pl/HeroGraf/salon/iveco/ ... dwozie.pdf
to od razu zauważysz że wersje "podwozie do zabudowy" z napędem 4x4 to już własnie kwoty bliżej ćwierci miliona.

A pamiętaj, że Autobox musi jeszcze policzyć koszty robocizny na rozebranie dostarczonego złoma, i wszystkie nowe części. I jeszcze na tym zarobić.

Ja powiedziałbym, że smuci fakt, że oni - bardzo realistycznie - zakładają poziom cen na poziomie detalu, co sprowadza się do oceny "rozejdzie się po kościach, realnie będzie cykane po góra kilkanaście-kilkadziesiąt wozów rocznie".

I w zasadzie nie różni się to podejście niczym od tego co robi Concept - tyle, że Concept ma rolling chassis od innego producenta, a budę może wydłubać dowolną jaką sobie MON zamarzy, bo ją klei od zera. Jak widać, w koszcie wychodzi na TO SAMO.

Realnie, wyłazi bardzo że pole manewru mocno ogranicza koszt i wybór dostępnych rolling chassis, bo nie ma kasy na wyklepanie alternatywy (A powiedzmy sobie szczerze, pierwszy bym kwestionował, czy takie działanie w obecnej europie wogóle miałoby sens).

Jeśli chcieliby zrobić postępowanie uczciwie, MON powinien powiedzieć wprost że oczekuje customowej zabudowy dla podwozia typu rolling chassis, i najpierw osobno ocenił dostępne platformy (koszty, parametry, warunki dostawy w tym zabezpieczenie w części w czasie) a potem partnerów gotowych klepać zabudowę (i jej kształt). A jak nie, no to mamy temat na projekt badawczy... może by się jakieś polibudy w na przykład kooperacji z Jelczem złasiły.
Ostatnio edytowano 26 wrz 2018, o 17:49 przez w-t, łącznie edytowano 1 raz
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 247
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Nowy Honker

Postprzez DBR » 26 wrz 2018, o 17:47

Ile zatem kosztowałaby ta Toyota z kilku postów wyżej - czy czasami nie podobnie co podwozie Iveco+Honker 2000 plus robocizna i zarobek Autoboxu?
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2752
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowy Honker

Postprzez w-t » 26 wrz 2018, o 17:56

Ależ oczywiście, w tej klasie mamy oligopol i różnice cen są znikome. Główny wyróżnik to "prawdziwy", stały 4x4.

Do tego dochodzi fakt, że produkty wojskowe takie jak właśnie militarne elementy oferty Iveco, MAN, Toyoty itp mają żywotność i części z kalendarzami "dostępny do" liczonymi w dekadach - i producenci sobie za to doliczają.

Jak kupujesz cywila, musisz się liczyć z tym że za parę lat najwyżej może okazać się że niczego nie kupisz, bo części analogów nie mają (patenty!) a producent linię wycofał. I może pan józek na tokarce dorobi na boku, a może nie.

Właśnie dlatego wyedytowałem wyżej - jakby chcieli uczciwie i rzetelnie, to by zrobili w Etapie I "beauty contest" dostępnych rolling chassis, i decyzję czy nie dopuścić rozwiązań obtanionych, jak dołączane 4x4 (IMO zupełnie dopuszczalne). A potem szukać wykonawcy zabudowy, i parametrów do kształtowania zabezpieczenia logistycznego i obsługowego (w tym nie tylko zakupy, ale też np. plany mobilizacji istniejącej sieci cywilnej wybranego partnera).
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 247
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron