Prawda może okazać się bardziej brutalna . Wojsko potrzebuje obu tych nośników . I busa 4x4 do wożenia ludzi amunicji , rannych i masy sprzętu i wybitnie terenowego Pikapa jak Ranger pod misje czysto terenowe . I oba wozy są realnie do wdrożenia w wersjach jak najbardziej zbliżonych do fabrycznych . I tylko tak to może zadziałać . Reszta to tworzenie Misia .
I wygląda na to, że powoli i okrężną drogą jest to realizowane (jak gdyby na wypadek, gdyby Mustang się kolejny raz skichał). Tu mamy zamówienie na pojazdy małej ładowności ("mniej niż 10-osobowe): http://www.defence24.pl/samochody-malej ... dla-wojska Mają być "ogólnego przeznaczenia" i nie ma precyzacji, czy ma to być 4x4. A wcześniej poinformowano o zamiarze pozyskania motocykli i quadów: http://www.defence24.pl/wojsko-planuje- ... -motocykle
No i się trochę wyjaśniło: pojazdy "małej ładowności" dla 3 Regionalnej Bazy Logistycznej z Krakowa mają być normalnymi dostawczakami, a więc nie quasi-Mustangami:
Wygląda na to, że w ramach przetargu prowadzonego przez IU MON zostanie wybrany pick-up, zaś w przetargach prowadzonych przez IWSZ będą kupowane dostawczaki.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont "Honesta fama melior pecunia" - Publiusz Syrus
Po czym to wnosicie, nie słyszałem aby zmieniły się wymagania na "Mustanga". Takie pojazdy jak w artykule albo i napędzane również na wszystkie koła to Rejonowe Bazy Logistyczne kupują co roku i to w dość sporych ilościach.
Po dotychczasowych doświadczeniach. Najprawdopodobniej kolejny odcinek serialu Mustang znowu skończy się na niczym (Miś/Nyska z Conceptu będzie kosztować tyle, co Ranger z PGZ z poprzedniego odcinka) i dla MON będzie okazja, żeby to wszystko cofnąć do punktu wyjścia, a zamówić coś sensownego/dostępnego, a już naprawdę koniecznego. Czyli właśnie jakiegoś pickupa i dostawczaki 4x4.
No to oficjalnie Honker nie wziął udziału w przetargu, Hilux spadł z rowerka, Crafter również, zaś "kompozytowa Nyska" fartem dostała się do następnego etapu Dostał się też Germaz, Zasada, Szczęśniak, Kutno, Zeszuta, Cegielski i Siltec. Łącznie 8 podmiotów. Z podpisaniem kontraktu chcą się wyrobić do końca tego roku.
Z tym przetargiem jest coś wyraźnie nie tak . To zaczyna śmierdzieć na kilometr . Zastanawiające jest zwłaszcza uwalenie Toyoty . O ile Hilux to taki sobie wybór, to przecież mają w ofercie gotowca . HZJ 78 bush taxi . Gotowa buda . Są konfiguracje z ławeczkami nawet na 13 osób . A na 9 osób to standard. Gotowiec , seryjnie robiony więc tańszy i w pełni serwisowalny na całym świecie. Ktoś ewidentnie chce tu ukręcić lody . I dziwnie czuję iż będzie to grupa związana z "plastikową Nyską ". Wszak w równej walce ten wynalazek z Toyotą nie ma szans .