Nowy Honker

Dział poświęcony szeroko pojętemu funkcjonowaniu Sił Zbrojnych RP.

Re: Nowy Honker

Postprzez w-t » 27 maja 2018, o 16:22

Mylisz się.

To nie jest skok na kasę, to jest programistyczne GIGO (garbage in, garbage out).

Jak IDIOCI się uparli na WERSJĘ opancerzoną i w pełni mechaniczny diff, to cena jest oczywistym wynikiem takich wymagań.

Teraz trzeba
1) uwalić program
2) te kilkadziesiąt pancerek wziąść w innym programie z innej półki, czyli zunifikować z Pegazem (czytaj, JLTV albo Hawkei)
3) rozpisać Mustanga od nowa, wybierając tylko wymogi kluczowe i każdy pisemnie uzasadniając, w szczególności odpuszczając takie kluczowe kwestie jak mechaniczny diff, co w nieopancerzonym wozie który musi raz na jakiś czas pojechać polną drogą NIE jest kluczowe.
w-t
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 258
Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 15:22

Re: Nowy Honker

Postprzez Sergente » 31 maja 2018, o 17:23

No więc na razie przetarg unieważniono (o czym już wcześniej pisaliśmy). Czyli pierwszy krok punktu 1) wykonany.
Sergente
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 482
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:50
Lokalizacja: Inflanty

Re: Nowy Honker

Postprzez analityk » 4 cze 2018, o 12:24

Zapatrzony jestem w rynek konstrukcji wojskowych. Spytałem się znajomego z branży cywilnej, ten kolejnego... W zasadzie jeśli MON byłby prywatnym przedsiębiorcą z własną flotą samochodów specjalistycznych, to w ramach przetargu na dostawę samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności pk. "MUSTANG" wybierałby pomiędzy trzema konstrukcjami: Iveco Daily 4x4, Mercedes Vito 4Matic, Volkswagen Transporter 4Motion. Tylko te pojazdy to bardziej dla służb bezpieczenstwa i porządkowych (ABW, BOA, CBS, SOP, Żandarmeria Wojskowa). Od siebie mogę dorzucić MAN TGE. Spojrzeć na listę oferentów, którzy odpowiedzieli na dwukrotne ogłoszenie przetargu i sprawa od razu kwalifikuje się do prześwietlenia przez służby specjalne, lub prokuraturę.
Historia przetargu:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2586971
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1092
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Nowy Honker

Postprzez Szeryf » 4 cze 2018, o 12:48

... akurat Iveco Daily ma w opcji blokady mechaniczne międzyosiowe jak i obu mostów ma też reduktor z PTO jakby ktoś chciał...

...ale to nie jest busik z 3,5 DMC zwłaszcza doposażony o reduktor i blokady a nawet jak ma 3,5DMC to nie ma wymaganych 900 kg ładowności... I powodzenia dla kierowców mających Iveco uterenowionym jeździć dyspozycyjnie po mieście albo wielopasmówkach...

Wymagania IU z dupy, więc i nie zgłoszone do przetargu.

IU chciało gwiazdę śmierci albo Honkera na sterydach, bo Honker czy się śmiać czy nie, był najbliżej tych wymagań.
Szeryf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 611
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 15:15

Re: Nowy Honker

Postprzez mjacenty » 23 cze 2018, o 13:08

Kolejny przetarg na samochody klasy Mustang wygrał Crafter.
http://zbiam.pl/samochody-dla-wojska-polskiego/
Jeszcze parę takich przetargów i problem Mustanga się sam rozwiąże .
A Crafter będzie podstawowym standardem i do tego robiony w Polsce.
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2300
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Nowy Honker

Postprzez duszek » 23 cze 2018, o 13:16

Gorąco jest...klima wygrała :)

Przyjdzie zima i kuńcept znów wyskoczy jak diabeł z pudełka ;)
duszek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1791
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 12:46

Re: Nowy Honker

Postprzez DBR » 23 cze 2018, o 17:43

Co mają te Craftery, że cena jest cztery razy wyższa niż katalogowa?
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2857
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowy Honker

Postprzez Sergente » 23 cze 2018, o 20:07

Może zestaw firm w konsorcjum....
Sergente
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 482
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:50
Lokalizacja: Inflanty

Re: Nowy Honker

Postprzez Bocian87 » 25 cze 2018, o 13:37

mjacenty napisał(a):Kolejny przetarg na samochody klasy Mustang wygrał Crafter.
http://zbiam.pl/samochody-dla-wojska-polskiego/
Jeszcze parę takich przetargów i problem Mustanga się sam rozwiąże .
A Crafter będzie podstawowym standardem i do tego robiony w Polsce.


Przyznał byś się w końcu, że pracujesz w WV, że tak go w co drugim poście zachwalasz...

Tak się składa, że obecnie jest to jedno z większych g... jeśli chodzi o auta dostawcze tej klasy.
W zeszłym tygodniu mieliśmy wypożyczonego Craftera 2.0TD z 2014 r., przebieg 120 000 km.
Na desce choinka - DPF, świece, Check Engine + silnik w stanie serwisowym = auto prawie nie jeździ.
Właściciel najchętniej by go spalił bo ŻADEN serwis (oczywiście autoryzowany WV) nie jest w stanie zdiagnozować co jest przyczyną usterek i mimo wymiany wielu rzeczy nadal jest to samo. Między innymi wtryski za ok 6k PLN.
Poziom obsługi i podejście do klienta w tych serwisach również podobno żenada.
I to nie w jakimś zacofanym miejscu gdzie nie można znaleźć ludzi do pracy tylko w Katowicach i okolicach.
Wypożyczalnia ma 3 Craftery i z każdym coś jest nie tak.
Mają też Ducato i jakieś Peugeoty (czyli i tak Ducato) i z nimi się nic nie dzieje.

Znajomy ma w firmie kilkanaście WV (Craftery, Caddy, T6) i roczny koszt obsługi serwisowej tych aut u nich w firmie to ok 140 000 zł
Dla porównania mają też Mastery i Ducato - 3 letni koszt obsługi wyniósł uwaga - 0 zł. Nic się w nich nie zepsuło.
Mówiąc koszt obsługi mam na myśli naprawy serwisowe a nie wymianę części i materiałów eksploatacyjnych.

Dodajmy do tego, że w przetargu tak zachwalany przez Ciebie Crafter kosztuje 400 000 zł netto / szt.
I może w końcu więcej osób zrozumie, że cena dla wojska to nie cena katalogowa albo jak niektórzy myślą, że powinno być jeszcze taniej niż w katalogu bo przecież przetarg, konkurencja to trzeba iść niżej żeby wygrać.
Otóż nie - wojsko ma swoje wymagania i warunki, które należy spełnić a to jest dodatkowy koszt do auta a nie dodatkowy rabat dla klienta.

Macie już 3 przykłady ile kosztują auta dla wojska, które miały zastąpić Honkery w ostatnim czasie:
Załóżmy, że Honker kosztuje tyle samo co wiele lat temu czyli 120 000 zł brutto, ale to przecież za dużo jak na taki złom no to lecimy:
-Ford Ranger - 2 500 000 zł brutto / szt. (cena katalogowa rozpoczynająca się od ok 100 000 zł brutto)
-Nyska na sterydach w postaci Dino - 574 000 zł brutto / szt.
-Crafter 4x4 - 400 000 zł brutto / szt. (cena katalogowa od 130 000 zł brutto za najtańszego 4x4)

Ale wracając jeszcze do ceny przedmiotowego Craftera - Za tą cenę można było kupić 4 ! Honkery (nawet przy założeniu ceny 120 tys. brutto chyba z przed kilkunastu lat da to poniżej 100 000 zł netto /szt.)
Czyli zamiast 30 aut było by 120 !
Koszty obsługi Honkerów są nieporównywalnie niższe niż WV jeśli chodzi o ceny części.

Na koniec wizja, że wojsko jako główny środek transportu ma wykorzystywać... dostawczaka. Wstyd na cały świat.
Nie twierdzę, że takie auta nie są potrzebne ale bez przesady by było to jedyne auto służące w wojsku do transportu wszystkiego.
Kolejny aspekt to problemy logistyczne w postaci transportu w samolotach, śmigłowcach czy już bardziej przyziemne w postaci przejazdów przez tunele, które nie zawsze mają 3 m. wysokości (Crafter ma ok 2,7m wysokości, Honker ok 2,2m z Hard Topem).
Bocian87
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:57

Re: Nowy Honker

Postprzez Remy » 25 cze 2018, o 13:55

Widzę nie wszyscy jeszcze po wczorajszej kompromitacji doszli do siebie bo to kolejny taki "świetny" post w dniu dzisiejszym...
Remy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 304
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 16:06

Re: Nowy Honker

Postprzez pio » 25 cze 2018, o 16:37

Bocian87 napisał(a):Ale wracając jeszcze do ceny przedmiotowego Craftera - Za tą cenę można było kupić 4 ! Honkery (nawet przy założeniu ceny 120 tys. brutto chyba z przed kilkunastu lat da to poniżej 100 000 zł netto /szt.)
Czyli zamiast 30 aut było by 120 !
Koszty obsługi Honkerów są nieporównywalnie niższe niż WV jeśli chodzi o ceny części.


A jak tam zapasy przekładni i jednostek napędowych? ;)
http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/n ... r-i-lublin
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
"Honesta fama melior pecunia" - Publiusz Syrus
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 3102
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Nowy Honker

Postprzez Bocian87 » 25 cze 2018, o 16:55

pio napisał(a):A jak tam zapasy przekładni i jednostek napędowych? ;)
http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/n ... r-i-lublin


Tak, widziałem to dzisiaj ale to nie ma związku z kosztem zakupu auta, który w przypadku Honkera jest nieporównywalnie niższy i temu zaprzeczyć się nie da.
Oczywiście jest to problem na przyszłość, jednak wynika on tylko i wyłącznie z faktu, że większych dostaw Honkerów w najbliższej przyszłości już raczej nie będzie to Andoria nie chce ponosić kosztów utrzymania linii produkcyjnej.

Co do części i podejścia to:
Potrzeby Sił Zbrojnych RP odnośnie wysokoprężnych silników serii 4C planuje się zabezpieczyć poprzez rynek wtórny, który oferuje silniki regenerowane oraz ich naprawy.

już sam nie wiem jak skomentować...

Jeśli Honkery były by dalej produkowane to gwarantuję, że Andoria nie zamknęła by linii produkcyjnej 4C.

Oprócz tego wciskają ładny kit mówiąc to:
istnieje możliwość modernizacji pojazdów Honker, obejmująca między innymi zastąpienie silnika 4C jednostką o nowszej konstrukcji


Gdzie producent Honkera wielokrotnie mówił o tym, że wojsko nie zamawiało Honkerów z nowszym i mocniejszym silnikiem ADCR na Common Railu bo tworzyło by to problemy dla logistyków przy zamawianiu części... podobnie było ze znienawidzonymi klamkami od malucha. Od dawna Honkery były produkowane z klamkami z Lublina, które w grubych rękawiczkach zdecydowanie łatwiej otworzyć ale tu również wojskowi logistycy mieli by problem nie do przeskoczenia, gdyby przyszło zamówić inne części. Stąd wojsko cały czas otrzymywało auta z klamkami z malucha. Takie są niestety realia, których nikt nie bierze pod uwagę i wszystko zawsze było zwalane na producenta a nie wymagania odbiorcy...
Bocian87
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:57

Re: Nowy Honker

Postprzez mjacenty » 25 cze 2018, o 18:11

Mnie też trochę żal tej konstrukcji , ale mamy rok 2018 i jesteśmy w UE . A tu obowiązuje norma Euro 6 i nic na to nie poradzisz .
Dodatkowo wojsko też chce bezpieczeństwa (poduszki i pasy ) , klimy i ogrzewania w zimie.
Można oczywiście obejść to jako pojazd specjalny dla wojska , ale znów mamy problem . Produkt tylko dla wojska robiony w ilości no max 50szt rocznie .
Kto poniesie koszty utrzymania linii silników , skrzyń biegów , mostów i innych dupereli .
Bez sprzedaży cywilnej nie utrzymasz fabryki . A tej nie będzie bo silnik nie spełni norm , a konstrukcja poza paroma hobbystami nie znajdzie odbiorcy na rynku .
Niestety umarło i nie ożyje.
Zostało ci jedynie albo brać coś zbliżonego z rynku cywilnego o to lekko adoptować . albo zamawiać w manufakturach pojazdy robinie chałupniczo, w oparciu o pełny import podzespołów w cenie pk. 600 tys zł za szt . A jak produkcja ruszy , to szybko się okaże że cena dobije do 1 mln zł .
A i jest jeszcze taka możliwość . Można zaimportować bliskiego wschodu Toyotę HZJ 78 w wersji 9 osobowej i tylko lekko ją dostosować . Wóz gotowy , no ale spełnia bardzo skromne normy ekologiczne i bezpieczeństwa . No i tani nie jest .
Za to jak pokazuje Syria jest odporny na toporną obsługę i serwis.
Oczywiście o produkcji w kraju zapomnij bo to nie ta ilość , a na rynek cywilny nie spełni norm .
mjacenty
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2300
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 18:49

Re: Nowy Honker

Postprzez Lansjer » 25 cze 2018, o 21:06

Ja jestem ciekawy jak wojsko poradzi sobie z zamówieniem z dnia 19.06.2018 r. Dostawa urządzeń rozgłoszeniowych na samochodzie „BARYTON” w ilości gwarantowanej 12 kompletów plus opcja 4 komplety na samochodzie osobowo-terenowym z napędem na 4 koła (znajdujący się na wyposażeniu SZ RP lub spełniający wymagania dopuszczające do eksploatacji w SZ RP). Szczególnie ten zapis, który podkreśliłem mnie zastanawia.
http://zamowienia.2rblog.wp.mil.pl/pl/14_1804.html
Lansjer
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 84
Dołączył(a): 4 gru 2005, o 01:10

Re: Nowy Honker

Postprzez pio » 25 cze 2018, o 21:46

mjacenty napisał(a):Kto poniesie koszty utrzymania linii silników , skrzyń biegów , mostów i innych dupereli .

mjacenty napisał(a):Bez sprzedaży cywilnej nie utrzymasz fabryki . A tej nie będzie bo silnik nie spełni norm , a konstrukcja poza paroma hobbystami nie znajdzie odbiorcy na rynku .


Akurat wskazane by było, żeby do Honkera użyto silnik i skrzynię biegów, które są produkowane przez innego producenta, a który wykorzystuje je do własnych pojazdów. I wtedy nie martwisz się o normy spalin, bo wiesz, że silnik je spełni.

A nie marudząc o imporcie części, przypomnę o tym, że wg OICA mamy pod względem produkcji 21. największy przemysł samochodowy na świecie, stanowiący 1/9 całości przemysłu w naszym kraju, a przy tym polskie firmy na tym rynku praktycznie nie istnieją. :)
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
"Honesta fama melior pecunia" - Publiusz Syrus
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 3102
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojsko Polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości