Modernizacja PMW do 2030 roku

Dział dotyczący współczesnych sił morskich.

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 16 lis 2017, o 23:33

Warto zapoznać się z projektami umieszczonymi na tej stronie. My tylko tak wirtualnie (wcześniej planszowo) pięknie i nowocześnie potrafimy. Ile tych okrętów faktycznie zostało zamówionych, zwodowanych i odebranych przez zagranicznych odbiorców?
http://rmdc.rh.pl/node/203

Bliższe informacje o budowanych holownikach:
Jednostki 29-metrowe, których główny parametr, czyli uciąg na palu, to 35 t. Będą przystosowane do swoich podstawowych funkcji – holowania innych jednostek lub też innych obiektów morskich, jak również będą miały szereg dodatkowych funkcji, takich jak np. zwalczanie pożarów. Dodatkowo na pokładzie głównym roboczym zostanie ustawiony 3-tonowy dźwig, który będzie służył m.in. do wyławiania torped używanych przez wojsko w celach ćwiczebnych (...) Będą mogły operować w porcie również w trudnych warunkach zimowych. Pokłady otwarte jednostek będą natomiast przystosowane do transportu ładunków drobnicowych o łącznej masie 4 t. Autonomiczność holowników, czyli najdłuższy czas, jaki jednostki mogą wykonywać swoje zadania na morzu bez konieczności uzupełniania zapasów i wymiany załogi, to 5 dni. Zapas paliwa natomiast wystarczy na 7 dni pracy.
http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... ennej.html
Inspektorat Uzbrojenia: wyporność pełna 490t (pierwotnie 350t), prędkość maksymalna 12w., autonomiczność 14 dób, zdolność do przewozu do 50 osób na pokładzie otwartym, transportu ładunków o łącznym ciężarze maksymalnie 25 kN, uciąg znamionowy haka holowniczego 200 kN, zdolność do holowania z dziobu i rufy; podstawowe zadania: zabezpieczenie bojowe oraz wsparcie logistyczne na morzu i w portach niezależnie od panujących warunków meteorologicznych, wykonywanie działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcie akcji ratowniczych w ramach MZR, transportu osób i zaopatrzenia, awaryjnego zasilania uszkodzonych jednostek, neutralizacji zanieczyszczeń ropopochodnych, podejmowania z wody i transportu torped. Wartość podpisanego kontraktu to: 283.488.606,00 zł (brutto).

Dlaczego jestem okrutny? Jestem zadowolony, będę dumny jak program zakończy się sukcesem za trzy lata. Royal Navy zarówno podczas pierwszej jak też drugiej wojny światowej na masową skalę budowała i skutecznie używała rybackich trawlerów (cale serie: Admiralty, Mersey, Basset, Castle, Isles). Do służby konwojowej, patrolowej, trałowania przejść w polach minowych, poszukiwania okrętów podwodnych, rozbitków. Może ten dialog techniczny dotyczący zestawów artyleryjsko-rakietowych o którym wyżej wspomniano dotyczy uzbrojenia holowników?
http://hulltrawler.net/History/WW1/greatwar.htm
http://hulltrawler.net/History/WW2/WW2%20P1.htm
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez jadeb » 17 lis 2017, o 20:12

Odebrali Kormorana ^-^
jadeb
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 37
Dołączył(a): 27 gru 2014, o 16:10

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 21 lis 2017, o 02:16

Nie ma co się cieszyć nadmiernie... Aneksu do umowy, lub umowy na kolejne 2 niszczyciele min brak. Coraz głośniej na wybrzeżu, że kolejne niszczyciele min mogą być budowane tylko w jedynie słusznej stoczni. Ciekawe jak przejmą dokumentację techniczną. Szykuje się brudna polsko-polska wojenka w sądach?
Duże szanse na sprzedaż ORP "Kormoran" innym marynarkom wojennym NATO (Dania?, Estonia?, Niemcy?, Litwa?, Łotwa?) i spoza NATO (Szwecja?), ustawia się kolejka chętnych:
http://radioszczecin.pl/6,362920,najnow ... cie-zainte

25 kwietnia 2014 roku w Remontowa Shipbuilding SA. odbyło się uroczyste cięcie pierwszych blach do budowy niszczyciela min „Kormoran II”:
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artyk ... rmoran-ii/
23 września 2014 roku w Gdańsku uroczyście położono stępkę niszczyciela min „Kormoran II”:
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artyk ... morana-ii/
4 września 2015 roku w Stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku okręt zwodowano:
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artyk ... rmoran-ii/
17 listopada 2017 roku wykonawca -Stocznia Remontowa Shipbuilding SA- przekazała ORP Kormoran - użytkownikowi tj. 8 Flotylli Obrony Wybrzeża:
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artyk ... 017-11-17/
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez kompleks moderatora » 23 lis 2017, o 20:37

Zaraz tam zabiorą. PFR kupi 24% udziału RSB i nawet OP będą robione w Północnej.
"Baba bez bolca dostaje pierdo*ca"
śp. profesor Władysław Bartoszewski
kompleks moderatora
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1204
Dołączył(a): 28 wrz 2015, o 13:24

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 24 lis 2017, o 23:12

ORP "Heweliusz" otrzymał nową echosondę:
http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... -echosonda
Informacje o ORP "Heweliusz" także w tych postach:
search.php?keywords=heweliusz&t=6313&sf=msgonly

Tymczasem w Australii niemiecki Lurssen wygrał przetarg na dostarczenie okrętów patrolowych w ramach programu SEA 1180:
http://zbiam.pl/lurssen-dostawca-patrol ... australii/
http://adbr.com.au/lurssen-chosen-for-o ... p-emerges/
http://news.navy.gov.au/en/Nov2017/Flee ... hhfLpeDPDc
Ważna uwaga, media mylą dwie waluty. 4 miliardy dolarów australijskich to 3 miliardy dolarów amerykańskich. 250 mln USD za jeden okręt patrolowy to stosunkowo duża kwota.
Zwycięski projekt OPV 80:
http://www.luerssen-defence.com/luerssen-opv-80/
Wybór dość zaskakujący?
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez Tartyron » 1 gru 2017, o 13:40

Z zagadnień organizacyjnych

PGZ przejmuje części mienia SMW.

http://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci ... ennej.html

Ale powinni wywalić gościa z redakcji.

Jak mozna pod tytułem:

PGZ Stocznia Wojenna ma zgodę na przejęcie części mienia Stoczni Marynarki Wojennej


napisać od razu

UOKiK wydał decyzje ws. koncentracji dot. przedsiębiorców zajmujących się budową statków i okrętów, nieruchomościami oraz produkcją i sprzedażą przetworów mięsnych.


Morale wśród marynarzy poleciało na łeb.... Nikt im chyba tak wprost jeszcze nie powiedział że są mięsem armatnim.... ;)
O tym co jest słuszne a co nie - decyduje zwycięzca po konflikcie.
Tartyron
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 949
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 14:26

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 2 gru 2017, o 17:46

Tak będą wyglądać statki SAR budowane dla Wietnamu:
http://www.ship-technology.com/contract ... nsulting8/
Cały kontrakt dotyczący budowy 6 statków ma wartość 200 mln euro, koszt jednostkowy to 33,35 mln euro. Statki zostaną dostarczone do Wietnamu w następującej konfiguracji: w pierwszej kolejności będą to 2 gotowe jednostki poszukiwawczo-ratownicze SAR, następnie 4 jednostki SAR w pakietach do złożenia w stoczni wskazanej przez zamawiającego (pakiety te zostaną wyprodukowane w Polsce):
http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... a-wietnamu

Natomiast dla polskiej marynarki wojennej szacunkowy koszt budowy 2 okrętów ratowniczych wsparcia operacji ratowniczych załóg okrętów podwodnych to 190,5-202,5 mln euro, koszt jednostkowy 95,25-101,25 mln euro. Kolosalna różnica...
Promocja i reklama to wyraźna słabość naszych stoczni. Próżno szukać informacji na temat danych technicznych, sylwetki aktualnie budowanego holownika B860/1. Podobnie wspomniany wyżej statek SAR...
Informacji na temat holownika B860/1 brak (wymóg zamawiającego?, znów wszystko ZASTRZEŻONE?):
http://www.remontowa-rsb.pl/produkty
Na uroczystości palenia blach też brak szczegółów:
http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... i-wojennej
Wirtualny holownik?
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez Razparuk » 2 gru 2017, o 18:07

Nasz ratownik ma mieć więcej funkcji jak choćby ratowanie Kobbenów w odmętach portowych...
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 498
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 2 gru 2017, o 23:43

Właśnie... Połowa ceny to zakup autonomicznego pojazdu podwodnego (Deep Submergence Rescue Vehicle). To może być jeden z tych projektów:
http://www.istanbulshipyard.com/en/aske ... emisi.html
MOSHIP 4000:
http://seft.com.tr/web/archives/portfol ... oship-4000
http://www.naval-technology.com/project ... ip-moship/
Uroczystość wodowania TCG "Alemdar" (A-601), wkrótce podobny widok na polskim wybrzeżu?:
https://turkishnavy.net/2014/05/22/tcg- ... -launched/
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez Razparuk » 2 gru 2017, o 23:48

W kosztach to Turcy się mogą zawstydzić, nasz Ratownik będzie na wypasie...:)
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 498
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 11 gru 2017, o 23:40

"Założenia, jakie mamy na najbliższe miesiące i lata, są następujące:
- po pierwsze, wspomniany okręt ˝Kormoran˝, kontynuacja tego zamówienia,
- po drugie, okręt ratowniczy ˝Ratownik˝,
Chcemy, żeby te dwa okręty zrealizowały polskie stocznie. To jest zamówienie sięgające 600, 700, 800 mln, nie chcę dokładnie powiedzieć, ilu, jeżeli chodzi o jeden okręt, bo to jest jeszcze kwestia negocjacji, ale setek milionów złotych, i jest to bardzo poważne wyzwanie, które czeka nas wszystkich w tym roku. (...) Niezależnie od remontów, które są realizowane, jest szereg innych projektów dotyczących okrętów logistycznych czy okrętów rozpoznania, które muszą być w najbliższych latach zrealizowane."
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki
https://videosejm.pl/video/28206-andrze ... nia-2017-r
Czyli 1 niszczyciel min i 1 okręt ratowniczy jeszcze w 2017 roku.

Tymczasem w Kanadzie zakończono łączenie bloków kadłuba arktycznego okrętu patrolowego "Harry De Wolf" (rozpoczęcie prac we wrześniu 2015 roku):
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=23986
https://www.maritime-executive.com/arti ... -assembled
https://www.navyrecognition.com/index.p ... pyard.html
Przyszły obszar działania-północne wody Kanady:
https://www.theglobeandmail.com/news/na ... e23290380/

Tak też być powinno w Polsce podpisywanie pierwszych umów na okręty nawodne (a nawet podwodne przy zachowaniu pierwotnych wymagań) w latach 2015-2016...
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 923
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Poprzednia strona

Powrót do Marynarka wojenna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron