Modernizacja PMW do 2030 roku

Dział dotyczący współczesnych sił morskich.

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 29 cze 2017, o 22:14

Braków w obecnej koncepcji modernizacji marynarki wojennej cd... Działania minowe wymagają okrętów nawodnych, których budowę przesunięto w bliżej nieokreśloną przyszłość. Brakuje okrętów do dowodzenia siłami obrony przeciwminowej, stawiaczy min, czy nawet tak niewielkich jednostek jakie posiadają Finowie - poddanych niedawno modernizacji okrętów typu Pansio:
http://www.maritimejournal.com/news101/ ... nnish-navy
http://www.furuno.fi/fin/viranomaisaluk ... _retrofit/
Tak to powinno wyglądać:
- 3 okręty dowodzenia i wsparcia sił przeciwminowych
- 8, lub 12 niszczycieli min (800t)
- 4 pełnomorskie stawiacze min (2000-2500t, minimum 120 min na każdym z okrętów)
- 16 przybrzeżnych kutrów minowo-transportowych (600-750t, minimum 30 min na każdym z okrętów)


Jeśli w ciągu najbliższej dekady rozbudowywane będzie lotnictwo morskie, to kompletnym nieporozumieniem staje się połączenie w jednej konstrukcji zadań zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) i poszukiwawczo-ratowniczych CSAR - bojowego poszukiwania i ratownictwa. Takie wymogi stawia w ogłoszonym przetargu IU:
http://iu.wp.mil.pl/aktualnosci.aktualnosc.228.7.html
Proszę sobie porównać wyposażenie wersji ZOP i SAR zbudowanych w oparciu o śmigłowiec Sikorsky S-92:
http://www.naval-technology.com/projects/sikorskych148/
http://www.homelandsecurity-technology. ... elicopter/
W polskich realiach całe opisane wyposażenie będzie przenosić jeden śmigłowiec...
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 9 lip 2017, o 23:09

Warszawa, 30-06-2017: "Możliwość zakupu używanych fregat od Australii jest analizowana wielowymiarowo. Proces ten znajduje się w początkowej fazie, podczas której zbierane są informacje, które następnie są weryfikowane oraz poddane analizie w celu określenia potencjału bojowego przedmiotowych okrętów oraz możliwości ich wykorzystania w Marynarce Wojennej RP. Po zakończeniu tej fazy możliwe będzie wypracowanie wniosków oraz rekomendacji, w tym zasadności ewentualnego pozyskania wskazanych fregat."
http://orka.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Inter ... 3BA&view=1

Warszawa, 05-07-2017: "Ocenia się, że potencjalny nabywca dwóch najmłodszych zmodernizowanych fregat (HMS MELBOURNE – wejście do służby w 1992 r., HMS NEWCASTLE – wejście do służby w 1993 r.) nie będzie musiał w początkowym okresie eksploatacji (do 5 lat) ponosić kosztów związanych z przystosowaniem jednostek do wymogów współczesnego pola walki. Jednakże, biorąc pod uwagę obecnie wykorzystywane na nowobudowanych okrętach klasy fregata systemy uzbrojenia i obserwacji technicznej, potencjalny nabywca powinien rozważyć możliwość wymiany stacji radiolokacyjnej dozoru powietrznego typu SPS-49 (radar 2D – określa namiar i odległość do celu powietrznego) na wielofunkcyjną stację radiolokacyjną dozoru powietrznego dalekiego zasięgu 3D (określa namiar, odległość oraz wysokość lotu celu powietrznego), jak również modernizacji systemu dowodzenia i kierowania walką. Ponadto, łączne wydatki związane z pozyskaniem fregat, obejmowałyby również koszty zakupu środków bojowych, tj. przeciwlotniczych i przeciwokrętowych pocisków rakietowych, torped, amunicji artyleryjskiej i śmigłowców pokładowych, a także koszty szkolenia specjalistycznego załóg okrętów. Odpowiadając na pytanie jaki jest przewidywany czas służby w Marynarce Wojennej RP informuję, że zgodnie z ustaloną w Siłach Zbrojnych RP normą docelowej eksploatacji (NDE) fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry (35 lat), dwie najmłodsze fregaty australijskie mogłyby być eksploatowane do 2028 r."
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... 701&view=6

35 lat? I jednak są normy eksploatacyjne, które niby obowiązują tylko we flocie cywilnej ;). Obie fregaty typu OHP mają zostać wycofane najpóźniej w 2025 roku. To chyba 45 lat :).
ORP „Gen. T. Kościuszko„:
http://zbiam.pl/przetarg-naprawy-orp-gen-t-kosciuszko/
ORP „Gen. K. Pułaski„:
http://www.polska-zbrojna.pl/home/artic ... do-remontu

Rówieśniczki (1990, 1993) okrętów rakietowych projektu 660 (1992, 1994, 1995) zostaną wycofane w 2025 roku. Już teraz Szwedzi poddają je ograniczonej modernizacji:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=22712
http://www.naval-technology.com/news/ne ... es-5860917
Korwety typu Göteborg:
http://www.forsvarsmakten.se/sv/informa ... -goteborg/

Prawda jest taka, że w 2025 roku polska marynarka wojenna faktycznie przestanie istnieć. Do tego czasu nastąpi fizyczny, moralny i techniczny rozkład najważniejszych jednostek pływających. Chcąc uniknąć wyjątkowej i przede wszystkim kompromitującej jak na tą część świata autodestrukcji tej formacji zbrojnej stępki pod nowe jednostki nawodne powinny być kładzione najpóźniej w latach 2018-2019. Czy rzeczywiście w procesie pozyskania wskazanych okrętów Ministerstwo Obrony Narodowej nadal planuje budowę jednostek w oparciu o podmioty krajowego przemysłu stoczniowego?
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez Duckingman » 10 lip 2017, o 10:43

analityk napisał(a):35 lat? I jednak są normy eksploatacyjne, które niby obowiązują tylko we flocie cywilnej ;). Obie fregaty typu OHP mają zostać wycofane najpóźniej w 2025 roku. To chyba 45 lat :).


Nie pisałem, że normy eksploatacyjne obowiązują tylko dla jednostek cywilnych, tylko, że nie powinno się porównywać jednostek cywilnych do wojskowych. Każde urządzenie czy to suszarka do włosów, czy okręt wojenny ma swoje normy eksploatacyjne które jednak można wielokrotnie przedłużać. Dla suszarek raczej się nikt w to nie bawi, ale już w przypadku okrętów wojennych (czy też np. czołgów które podawałem jako przykład w poprzednim wpisie) jest to raczej standardowe działanie w bardzo wielu krajach (nawet USA). Już parę razy pisałem na tym forum, że na nasze niszczyciele min projektu 206FM nie można patrzeć jak na okręty ponad 50 letnie ponieważ przeszły gruntowną modernizację na przełomie wieków dającą im drugą młodość. To samo tyczy się Kobbenów (modernizacja w pierwszych latach 90), okrętów ratowniczych projektów 570 (modernizacja na przełomie wieków), czy ostatnie prace na ORP Nawigator i ORP Bałtyk. Również pozostałe okręty przechodzą remonty główne i dokowe celem przedłużenia o kolejne lata ich żywotności.
Duckingman
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 324
Dołączył(a): 3 sty 2016, o 21:48

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 11 lip 2017, o 23:45

MON ściśle przestrzega tajemnicy wojskowej? Utajnia umowy i wydatki? Jednak proszę dokładnie (bardzo dokładnie) przeczytać poniższą informację:
"Poland’s long-delayed SLAZAK (MEKO A100) OPV project now enters into a new programme consisting of three MIECZNIK-class Coastal Defence Vessels (CDVs) and three CZAPLA-class patrols with an organic MCM capability. According to industry, the common design will be a 99.7m long, 2,400t vessel with a maximum speed of 25 knots. Weapons and sensors would consist of a 76mm naval gun from Leonardo; 30mm automatic cannons from MSI-Defence Systems; two quad launchers for Kongsberg Defence Systems’ NSM (Naval Strike Missile) surface-to-surface missile; launchers for Eurotorp’s MU-90 Lightweight Torpedo (LWT); four MBDA SYLVER A35 cells for quad-packed VL-MICA surface to air-missiles; THALES Nederland’s SMART-S 3D radar; and optronic systems and KINGCLIP sonar from THALES."
http://www.monch.com/mpg/news/15-mariti ... urvey.html
Niesamowite... Kto jeszcze powie, że "Slązak" to najdroższa motorówka świata?

Australijski program budowy okrętów patrolowych-harmonogram prac:
http://www.defence.gov.au/casg/Equippin ... rolVessels

Mają być to jednostki tanie. Za 12 okrętów rząd australijski chce zapłacić 2,25 miliardów dolarów amerykańskich, koszt jednostkowy to 187,5 mln USD. Tanie także w budowie (maksymalne wykorzystanie stali okrętowej), i eksploatacji (załoga ograniczona do niezbędnego minimum, około 30-40 osób, co wymusza wysoki poziom automatyzacji). Wielozadaniowe, zdolne do realizacji zadań antypirackich, antyterrorystycznych, hydrograficznych, patrolowych, przeciwminowych, szkolnych, zaopatrzeniowych, wsparcia jednostek specjalnych, zwalczania przemytu morskiego, o dużej autonomiczności, zasięgu i w pełni pełnomorskie. W zależności od rodzaju wykonywanej misji na okręcie będą montowane odpowiednie moduły z niezbędnymi urządzeniami, sprzętem i uzbrojeniem. Wyposażenie okrętowe ma pozwolić na współpracę w ramach zespołów okrętów australijskiej marynarki wojennej z fregatami, niszczycielami rakietowymi, okrętami desantowymi. Orientacyjne dane techniczne: wyporność 1500-2000t, długość 80-90m, pokład lotniczy zdolny do przyjmowania śmigłowca MH-60.
Propozycja Fassmer dostosowana do lokalnych wymagań przez stocznię Austal:
http://www.austal.com/opv-3

Czy polskie stocznie w ramach współpracy z zagranicznymi partnerami przygotowały podobną ofertę (Crist, Gryfia, Nauta, SMW, Stocznia Remontowa)?
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 19 sie 2017, o 19:29

Złych informacji ciąg dalszy... Kolejny program został anulowany :( Tak umiera polska marynarka wojenna... Pozostaje droga sądowa. Czy któryś z oferentów zdecyduje się na batalię­ prawną korzystając z doświadczenia Stoczni Remontowej Shipbuilding S.A.?
http://zbiam.pl/supply-trafil-kosza/

Program "Supply", 11 maja 2016 roku Inspektorat Uzbrojenia poin­for­mo­wał, że do 9 maja (a więc ter­minu) w prze­targu na zbior­ni­ko­wiec Supply dla Marynarki Wojennej wpły­nęły cztery dekla­ra­cje udziału w postę­po­wa­niu:
-Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. (podmiot samodzielny),
-Remontowa Shipbuilding S.A. z KenBIT Koeing i Wspólnicy sp. j.,
-Stocznia Remontowa Nauta S.A. z OBR CTM,
-WB Electronics z AYCOMM sp. z o.o.,
przewidywany termin podpisania umowy połowa 2017r.
Dla zainteresowanych do prześledzenia historia pozyskania zbiornikowców paliwowych:
search.php?keywords=zbiornikowiec&t=6313&sf=msgonly

Tymczasem wydarzenia mogły się potoczyć inaczej. Damen kładzie stępkę pod pełnomorski okręt patrolowy dalekiego zasięgu (Long Range Patrol Vessel, po hiszpańsku Patrulla Oceánica de Largo Alcance - POLA ) dla marynarki wojennej Meksyku. Jego konstrukcję oparto o projekt Sigma 10514. Koszt budowy jednostki to 288 mln euro (338,5 mln dolarów). Taka sama uroczystość mogła mieć miejsce w Gdańsku, Gdyni, lub Szczecinie...
https://www.navyrecognition.com/index.p ... -navy.html
Koszt budowy (el costo total del proyecto será de 6 mil 163 millones 715 mil 317 pesos):
http://regeneracion.mx/en-tiempos-de-au ... 6-mil-mdp/
Sigma 10514:
http://products.damen.com/en/ranges/sig ... gate-10514
Informacja na temat kosztów budowy 4 okrętów opartych o ten sam projekt Sigma 10514 dla marynarki wojennej Rumunii (valoarea estimată a programului, nu a contractului, este circa 1,6 miliarde de euro, cu tot cu TVA) :
search.php?keywords=+Ministerul+Industriei+%C5%9Fi+Resurselor%2C&t=6313&sf=msgonly
Koszty nieco mniejszego "Miecznika" szacowałem na około 240-250 mln euro, 274,56-286,00 mln USD bez kosztów zakupu amunicji:
search.php?keywords=+Szacunkowe+koszty+budowy+%22Miecznika%22&t=6313&sf=msgonly
Jednostka miała być jednak większa. Pytanie, czy rzeczywiście zabrakło tylko 40-50 mln euro, aby rozpocząć budowę okrętu....

Niestety u nas problemy sprawia obecnie nawet prosty remont i doposażenie okrętów (ORP "Piast", ORP "Orzeł", ORP "Heweliusz" o czym wspomina w najnowszym MSIO 7-8/2017 dowódca okrętu kmdr ppor. Bartosz Smoliński; warto zajrzeć do tego czasopisma, gdyż polskiej marynarce wojennej poświęcono tam aż trzy artykuły: dotyczą one 50 letniej służby pod polską banderą ORP "Mewa", remontu ORP "Heweliusz" i ostatniej wielomiesięcznej misji ORP "Kontradmirał X. Czernicki").

[b]Wątek można już zamknąć[/b]. IU po zakończeniu programu "Supply" wstrzymało, lub anulowało realizację praktycznie wszystkich programów okrętowych. Tak priorytetowo traktowana jest marynarka wojenna.
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 26 sie 2017, o 17:21

Jak polscy podatnicy są wprowadzani w błąd (okłamywani???) przez MON....
"The navy, though, will fare less well from modernization. The ministry has canceled the purchase of two classes of surface vessels, including multi-task frigates used to protect other warships." Marynarka wojenna w najmniejszym stopniu skorzysta z modernizacji.. "Miecznik" miał być wielozadaniową fregatą eskortową....
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Tomasz Szatkowski, architect of a new national concept for defense ;)
http://www.reuters.com/article/us-polan ... B31AB?il=0

Tak wygląda proces zamawiania okrętów w marynarce wojennej Finlandii (tylko się uczyć, tylko się uczyć..., to jest ta różnica: w Polsce biurokratyczna papierologia i koncepcje, na świecie racjonalne działanie i efekty):
Sierpień 2017:
Deltamarin podpisał kontrakt z Rauma Marine Constructions (RMC) na wykonanie podstawowego projektu wyposażenia pokładowego oraz systemów siłownianych statków w ramach programu Squadron 2020 w Finlandii:
https://www.deltamarin.com/2017/08/cont ... y-project/
http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... narki.html
Dokonany zostaje wybór zewnętrznej firmy odpowiedzialnej za wykonanie wewnętrznego audytu w trakcie realizacji kontraktu:
https://www.defmin.fi/puolustushallinto ... .8674.news
(link od Deloitte zniknął z internetu...)
Czerwiec 2017:
Ministerstwo obrony wysyła zaproszenie do negocjacji do 3 producentów odpowiedzialnych za montaż i integrację na okrętach systemów dowodzenia, kontroli, łączności, nawigacji, obserwacji technicznej, uzbrojenia:
https://www.defmin.fi/en/topical/press_ ... 588_m=8547
Kwiecień 2017:
Ministerstwo obrony podpisuje umowę z Rauma Marine Constructions (RMC) dotyczącą opracowania projektu i planu budowy nowych okrętów:
http://puolustusvoimat.fi/en/article/-/ ... joitettiin
http://navaltoday.com/2017/04/28/finlan ... tructions/
Wybór 3 producentów (Atlas Elektronik GmbH, the Canadian Lockheed Martin Canada Inc, the Swedish Saab Ab) z którymi będą prowadzone rozmowy w sprawie przygotowania i montażu zintegrowanego systemu dowodzenia i kierowania walką:
http://puolustusvoimat.fi/en/article/-/ ... -tarjoajat
Grudzień 2016:
Ministerstwo obrony wysyła zapytanie ofertowe do do 12 producentów dotyczące wyboru zintegrowanego systemu dowodzenia i kierowania walką:
https://www.defmin.fi/en/topical/press_ ... .8143.news

Więcej o programie Squadron 2020:
search.php?keywords=laivue&t=6313&sf=msgonly
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez HATAKE » 27 sie 2017, o 22:13

Jedynymi nawodnymi pozostaną Kormorany II. O ile powstaną...
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4508
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 6 wrz 2017, o 21:20

Nie powstaną :(

Jednak chyba wiem, gdzie ewentualnie mogą powstać okręty dla marynarki wojennej (przynajmniej chyba tak MON kombinuje). Finowie zamknęli w 2014 roku stocznię Rauma, którą przed całkowitą upadłością uchroniło wykupienie przez miasto. Stocznia ta we wrześniu 2016 roku została wybrana jako główny budowniczy czterech okrętów nawodnych w ramach programu modernizacji fińskiej marynarki wojennej Squadron 2020. Aktualnie, by doczekać momentu położenia stępki pod te jednostki buduje promy.
2014 rok wykupienie majątku stoczni Rauma przez miasto:
http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... -sprzedana
2016 rok rozpoczęcie budowy promu dla przewoźnika duńskiego:
http://www.promyskat.pl/aktualnosci/prz ... a-bornholm
http://www.passengership.info/news/view ... _49000.htm

Gdzie ostatnio z wielką pompą rozpoczęto budowę promu w Polsce? Stocznia Szczecińska realizuje kontrakt dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Tak to chyba będzie wyglądało: najprzód proste konstrukcje na rynek cywilny, odbudowa potencjału i zdolności, później kontrakty dla marynarki wojennej na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego:
http://szczecinpark.pl/
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez pio » 7 wrz 2017, o 23:32

analityk napisał(a):Nie powstaną :(


Na jakiej podstawie to twierdzisz???
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 8 wrz 2017, o 11:40

1) Aktualnie wszystkie postępowania dotyczące pozyskania nowych okrętów zostały do odwołania odłożone na półkę (podobno niektóre postępowania zostaną wznowione po przedefiniowaniu przez MON roli i zadań marynarki wojennej)
2) W wydatkach MON (aktualnych i i planowanych w nowym budżecie) brak pozycji związanych z finansowaniem programów modernizacyjnych marynarki wojennej
3) Umowa na dwa niszczyciele min projektu 258 została już kilkukrotnie przesunięta (niby ostatecznym terminem była połowa 2017 roku)
4) "Orka", pozyskanie okrętów podwodnych, utonęła w morzu papierów, jest tyle wymagań formalno-prawnych, że do zaproszenia oferentów do składania ostatecznych daleka droga (I połowa 2018 roku?)
5) Brak na wybrzeżu wiarygodnego wykonawcy (nieszczęsny wymóg udziału polskiego przemysłu stoczniowego, brak stoczni z odpowiednim doświadczeniem w budowie okrętów)
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez Skywalker » 8 wrz 2017, o 13:57

Kilka dni mignął mi gdzieś wywiad z szefem IU który twierdził, że umowa na dwa następne Kormorany ma zostać podpisana w grudniu br.
Skywalker
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 191
Dołączył(a): 23 mar 2014, o 15:46

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez dawo » 9 wrz 2017, o 09:03

Z tego co wiem, to do końca bieżącego roku IU miał otrzymać "oficjalny i ostateczny raport z testów morskich" pierwszego kormorana.

Co ciekawe Kormoranem ma być zainteresowana ponoć Dania. Informacja taka pojawić się miała w niemieckiej telewizji a wygenerowało ją duńskie ministerstwo obrony, oceniając swoje zdolności zwalczania min jako bliskie zeru.
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3360
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 10 wrz 2017, o 23:12

Proszę, taka niespodzianka:
"W dniu 07.09.2017 r. Inspektorat Uzbrojenia przekazał do Polskiej Grupy Zbrojeniowej "Zaproszenie do negocjacji" w celu złożenia "Wstępnego formularza negocjacyjnego" dla Okrętu ratowniczego pk. RATOWNIK."
http://iu.wp.mil.pl/aktualnosci.aktualnosc.243.0.html
"Wygląda na to, że zama­wia­jący zasto­so­wał bez­prze­tar­gową pro­ce­durę zwią­zaną z wystą­pie­niem pod­sta­wo­wego inte­resu bez­pie­czeń­stwa pań­stwa. Może to suge­ro­wać, że pro­gram Ratownik uległ przy­spie­sze­niu z bli­żej nie­okre­ślo­nego czyn­nika." ( :) :D ;D , to żart?, wiadomo, że dwa postępowania są ze sobą ścisłe powiązane, uruchomienie jednego wpływa na rozpoczęcie drugiego)
http://zbiam.pl/rusza-program-zakupu-ok ... -wojennej/
"Jak udało się ustalić redakcji, zawarcie umowy na budowę nowych jednostek ratowniczych może nastąpić jeszcze w tym roku." W to akurat nie za bardzo wierzę (w 3 miesiące uporają się ze wszystkimi procedurami?)
http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/n ... ratownicze
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 14 wrz 2017, o 11:06

Inspektorat Uzbrojenia przekazał Defence24.pl aktualny harmonogramu realizacji zadań w ramach programu operacyjnego „Zwalczanie zagrożeń na morzu” do 2030 r.:
1) Jednostki zabezpieczenia kr. „TRANSHOL” (9 szt.)- zadanie wstrzymano ze względu na przesunięcie finansowania po 2020r.
2) Pływająca stacja demagnetyzacyjna kr. „MAGNETO” - wstrzymano FA-K ze względu na brak środków finansowych w PMT.
3) Bazowy środek pływający – barka ekologiczna kr. „EKOTANK” - wstrzymano FA-K ze względu na brak środków finansowych w PMT.
4) Okręt wsparcia logistycznego „BAŁTYK” - wszczęcie postępowania po zapewnieniu finansowania zadania na poziomie wynikającym z FA-K.
5) Zintegrowany System Ochrony Okrętów w portach, na redach i kotwicowiskach „OSTRYGA” - harmonogram pozyskania będzie wynikał z kolejnej edycji PMT.
6) Brzegowa Stacja Demagnetyzacyjna Okrętów „DEMAG” - harmonogram pozyskania będzie wynikał z kolejnej edycji PMT.
7) Okręt Hydrograficzny kr. „HYDROGRAF” ( 2 szt.) - 2019r. - planowane jest uruchomienie FA-K.
8 ) Okręty rozpoznania elektronicznego kr. „DELFIN” (2 szt.) - czas realizacji FA-K do 31.01.2018r.
9) Okręt wsparcia działań połączonych „MARLIN” - jednostka ma być pozyskana do 2026r.

10) Zbiornikowiec paliwowy kr. „SUPPLY” (2 szt.) - 18.08.2017r. złożenie odwołania do KIO przez jednego z wykonawców.
11) Okrętowy System Optoelektroniczny kr. BIELIK (6 szt.) - wrzesień 2017r. podpisanie umowy, 2018r. montaż jednego systemu na okręcie Hydrograf, pozostałe trafią na pokłady okrętów rozpoznania radioelektronicznego i okrętów patrolowych z funkcją zwalczania min po zakończeniu ich budowy.
12) Nowoczesny Niszczyciel Min kr. „KORMORAN II” - grudzień 2017r. planowane podpisanie umowy na kolejne 2 okręty.
13) Okręt ratowniczy „RATOWNIK” (2 szt.) - grudzień 2017r. planowane podpisanie umowy.
14) Zabezpieczenie techniczne i prowadzenia działań ratowniczych na morzu „HOLOWNIK” – 19.06.2017r. zawarcie umowy, do 2020r. dostawy 6 holowników.
15) Okręt Patrolowy w wersji podstawowej kr. „ŚLĄZAK” (1 szt.) - lipiec 2018r. planowane zakończenie budowy okrętu.
16) Okręty obrony wybrzeża kr. „MIECZNIK” (3 szt.) oraz okręty patrolowe z funkcją zwalczania min kr. „CZAPLA” (3 szt.) - II kwartał 2018r. podpisanie umowy.
17) Okręt Podwodny Nowego Typu kr. „ORKA” (3 szt. + 1 szt. jako opcja) - 2019 rok ????? podpisanie umowy.
18) II Dywizjon Ogniowy (Morska Jednostka Rakietowa) - 9.12.2014r. - podpisano umowę, trwa jej realizacja - dostawy 12 rakiet wraz ze sprzętem do 2017r. oraz dostawy pozostałych 12 rakiet do 2018r.
za:
http://www.defence24.pl/662247,inspekto ... efence24pl
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Modernizacja PMW do 2030 roku

Postprzez analityk » 27 wrz 2017, o 23:33

"W listopadzie 2017 roku Polska Grupa Zbrojeniowa Stocznia Wojenna stanie się właścicielem gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej S.A." – poinformował w środę prezes PGZ Stocznia Wojenna Konrad Konefał.
1) Celem funkcjonowania spółki Stocznia Wojenna będzie zapewnienie realizacji remontów i budów okrętów na rzecz Marynarki Wojennej RP, oraz udział w łańcuchu dostaw na okręty zagraniczne dla firm niemieckich, brytyjskich, szwedzkich, francuskich, czy duńskich. Także w ramach programu "Orka".
2) W Stoczni Marynarki Wojennej utworzone zostanie centrum serwisowe dla okrętów podwodnych w ramach programu Orka."Jeżeli zapadnie decyzja o zakupie tych okrętów i lokalizacji tego centrum w Gdyni, to również Stocznia Marynarki Wojennej będzie istotnym terenem budowy tych okrętów".
3) Na terenie Stoczni Marynarki Wojennej powstanie także stanowisko do budowy okrętów typu fregata.

Wiceminister obrony narodowej Bartosz Kownacki potwierdził, że SMW została uwzględniona także w planie zamówień dla polskich stoczni. "To są zamówienia na chociażby, mamy nadzieję jeszcze w tym roku, okręt "Ratownik". To jest duże zamówienie rzędu kilkaset milionów złotych, docelowo pewnie ponad 1,5 miliarda złotych". Koszt budowy jednego okrętu ratowniczego to ponad 750 mln złotych.

http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... m-smw.html
analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 879
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Marynarka wojenna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości