Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Dyskusje poświęcone współczesnym siłom lądowym.

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez DBR » 4 maja 2018, o 07:54

A tu Nota - szkoda, że Ukraina to taki nieprzewidywalny partner do współpracy :-(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2592
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez Remy » 4 maja 2018, o 14:51

Świetne grafiki :)
Remy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 304
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 16:06

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez militarysta » 19 maja 2018, o 10:59

Grafiki powyżej to nie Nota tylko połączony Mołot z Bokserem.
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7470
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez papier_o » 30 maja 2018, o 16:44

Ukrobronoprom chwali się planami budowy czołgu nowej generacji. Czołg ma powstać od podstaw i po raz kolejny będą próbować z dwuosobowa załogą.
The SE "Kharkiv Morozov Machine-Building Design Bureau" is working to create a promising next-generation tank. Comprehensive work – designing of an entirely new vehicle – is divided into separate stages: creation of a motor-transmission unit, development of new weapons systems, ammunition, fire protection and control systems, as well as the automation of most processes to reduce the number of crew members from three to two.

These works are planned for several years, including implementation of all key points of the program. As of today, the Kharkiv Morozov Design Bureau team has carried out a preliminary development of the engine transmission compartment and the calculation of the main engine parameters, as well as works on manufacturing of transmission prototypes.

The new 1500 hp engine will be capable of working on different types of fuels and their mixtures and will operate at critical temperature and climatic conditions. It has to have compact dimensions, modular construction and to be operated using rear-wheel drive, as well as front-wheel drive layouts. Due to this, the engine can also be used to create new samples of heavy tracked vehicles.


http://ukroboronprom.com.ua/en/media/hk ... innya.html

Na przyszłość pamiętaj o źródle cytatu ;) - pio
Avatar użytkownika
papier_o
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 mar 2018, o 12:26

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez militarysta » 31 maja 2018, o 09:04

Szans na dwuosobową załogę w warunkach UA nie widzę. Na taki układ mogą sobie pozwolić w zasadzie wyłącznie państwa produkujące śmigłowce szturmowe (USA, GB, Niemcy&Francja, Rosja i może na doczepkę Izrael może ale to może Chiny) ale nie Ukraina. Stopień komplikacji i koszt jest w układzie 2os potężny, Ukraina nie ma ani budżetu ani możliwości na coś takiego.
Odświeżą "Białą" w metalu i będą zabiegać o zagranicznego partnera z SKO i świadomością sytuacyjną...tak to widzę...
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7470
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez Tromp » 31 maja 2018, o 19:12

Ponoć K2 może walczyć z dwuosobową wkładką mięsną, ale tylko awaryjnie. Jest to już jednak coś.
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez papier_o » 31 maja 2018, o 20:14

Ob 490 w pierwotnej wersji też zakładał dwóch czołgistów na pokładzie, z czasem jednak musieli dodać trzeciego soldata.
Avatar użytkownika
papier_o
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 mar 2018, o 12:26

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez Voli500 » 31 maja 2018, o 20:21

Awaryjnie to da się używać w 2 osoby wszystko co wywodzi się z obiektu 432 (kierowca + działonowy lub w nowszych wersjach w konfiguracji kierowca + dowódca). W tym sensie mogą to zrobić bez problemu, ot dolepią "temu od wieży" trochę monitorów i kamer do obserwacji dookrężnej i... już.
Tylko realnie albo będzie to naprawdę zaawansowana elektronika odpowiadająca za wspomaganie, albo skończy się to tak jak w t-34 z jego przeładowanym zadaniami "dowódcostrzelcem". W dodatku wiecznie niedospanym, bo we 2 będą musieli obskoczyć cały bieżący serwis wozu.
Jako cywil hobbysta mam przywilej pozwalania sobie na sentymenty, gdy więc znikną ostatnie, noszące szachownicę "29" Miga i "24" Mila będę ryczał jak bóbr za ich prezencją, skwapliwie przemilczając fakt, że upływ czasu jest nieubłagany
Voli500
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 435
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 22:57

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez pio » 1 cze 2018, o 20:05

Voli500 napisał(a):W dodatku wiecznie niedospanym, bo we 2 będą musieli obskoczyć cały bieżący serwis wozu.


Niekoniecznie. Zawsze taki czołg może posiadać dwie załogi na zmianę. I to nie jest wymysł Chłopotowa, jak to pisał "gawędziarz". ;)
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 3005
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez Voli500 » 2 cze 2018, o 11:16

To to ja wiem :) Problem tak stary jak kucharz sabotażysta. Kwintesencją mojego wpisu było obciążenie "wieżowego" obowiązkami i świadomość sytuacyjna.
Jako cywil hobbysta mam przywilej pozwalania sobie na sentymenty, gdy więc znikną ostatnie, noszące szachownicę "29" Miga i "24" Mila będę ryczał jak bóbr za ich prezencją, skwapliwie przemilczając fakt, że upływ czasu jest nieubłagany
Voli500
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 435
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 22:57

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez DBR » 2 cze 2018, o 11:40

A gdyby to kierowca był poza pojazdem w punkcie dowodzenia? Jemu chyba łatwiej zapewnić "widoczność" taką jak ma, a przy przesyle danych w czasie rzeczywistym to nie powinien być problem. W wozie jest tylko dowódca i celowniczy a kierowca widzi obraz za pomocą dwóch trzech kamer i jest kierowany i tak głosowo przez dowódce pojazdu. Oczywiście na wsiakij słuczaj dowódca miałby minimalne mozliwości sterowania pojazdu w sytuacji zerwania połączenie.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2592
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez papier_o » 2 cze 2018, o 12:23

Nie do końca rozumiem jak miałoby to być realizowane. Jednak w dynamicznej sytuacji opóźnienie rzędu 200-300 ms to dość dużo.
Avatar użytkownika
papier_o
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 mar 2018, o 12:26

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez DBR » 2 cze 2018, o 12:29

Po prostu przy pomyśle 2 osobowej załogi, co ponoć starają się zrealizować w Charkowie IMHO zdecydowanie łatwiej zapewnić świadomość sytuacyjną kierowcy niż dowódcy czy celowniczemu. Kierowca byłby zastępowany przez automatykę i serwomechanizmy. Przy odległościach rzędu 5-10 km "kierowcy" z panelem sterowania od pojazdu opóźnienie nie byłoby wielkie, a zyski z takiego rozwiązania znaczne - choćby zdecydowanie łatwiejsza aranżacja przodu kadłuba i brak włazów kierowcy osłabiających tak front jak i zawsze powodujący problemy z montażem na wieży dodatkowego opancerzenia itd.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2592
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez pio » 2 cze 2018, o 12:52

Ja bym powiedział, że szybciej uda się stworzyć ze stabilizacji, napędów wieży, SKO i ASOP jeden zintegrowany system, który zostanie skomputeryzowany, aniżeli się zautomatyzuje stanowisko kierowcy. IMHO to drugie mogłoby się pojawić dopiero w V generacji.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 3005
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: Nowa generacja z Charkowa Ob.477 Ob.477A Ob.477A1 itp

Postprzez jurek5551 » 2 cze 2018, o 13:14

"Wkładka mięsna" w postaci kierowcy będzie jeszcze długo tańsza i skuteczniejsza od automatu czy sterowania z zewnątrz. Ten nowy ukraiński czołg to taki ich miś na miarę ich mozliwosci. Przecież nie zastosują 152 tak jak w nocie czy białej, pod inną armatę muszą zaprojektować nowy czołg. Oczywiście mają bardzo bogate doświadczenia i przetestowane różne konfiguracje ale ilu z tamtych ludzi jeszcze pracuje na Ukrainie? Wiele zastosowanych rozwiązań na pewno jest już niedostępna bądź się zdezaktualizowała. Coś będą dłubać licząc na jakieś zainteresowanie kogoś z kasą i przy finansowaniu i dostępie technologii z zachodu mogliby zrobić coś lepszego niż t14.
jurek5551
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 211
Dołączył(a): 7 lut 2018, o 14:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojska lądowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości