Leoclerc startuje?

Dyskusje poświęcone współczesnym siłom lądowym.

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tromp » 12 sty 2016, o 17:51

[quote="satanikus robotikus"][/quote]
Odpisałem ci w stosownym temacie.
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez futszak » 12 sty 2016, o 19:06

Inne zalety napędu hybrydowego w przypadku czołgu

- zmniejszenie powerpack+transmisja+filtry+osprzęt gabarytowo 4-6 razy ( szacunkowo )
- zmniejszenie obrazu termicznego i akustycznego
- niezależność umieszczenia generatora spalinowego od umiejscowienia silników
- rozproszenie napędu ( odporność na unieruchomienie napędu pojedynczym a nawet wielokrotnym trafieniem )
- rozproszenie ogniw ( w przypadku opracowania ogniw stanowiących ekwiwalent pancerza właściwie cały kadłub staje się baterią ogniw, wtedy podobnie jak z napędem - nawet wielokrotne trafienie nie pozbawi pojazdu energii a jedynie doprowadzi do utraty poszczególnych sekcji ogniw co układ sterowania odpowiednio przełączy )
- możliwość rezygnacji/modyfikacji modelu napędu z pojedynczymi gąsienicami 1+1 na rzecz 2+2 albo kół napędzanych niezależnymi silnikami każde
- mniejsze spalanie
- modułowość i łatwiejsze serwisowanie

hybrydowe TIRy już istnieją, zdziwiłbym się gdyby nowy zachodni MBT nie był hybrydowy
futszak
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 467
Dołączył(a): 27 wrz 2015, o 19:06

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tromp » 12 sty 2016, o 19:10

futszak napisał(a):- zmniejszenie powerpack+transmisja+filtry+osprzęt gabarytowo 4-6 razy ( szacunkowo )

Jesteś o tym zupełnie przekonany?
- rozproszenie napędu ( odporność na unieruchomienie napędu pojedynczym a nawet wielokrotnym trafieniem )

W wypadku pojazdów gąsienicowych i tak silniki będziesz miał prawdopodobnie 2 z jednej strony kadłuba (przód lub tył). Można jednak pomyśleć o 2 parach silników i tyluż kołach napędowych - tylko co z kosztami?
- możliwość rezygnacji/modyfikacji modelu napędu z pojedynczymi gąsienicami 1+1 na rzecz 2+2 albo kół napędzanych niezależnymi silnikami każde

A po cóż miałyby być 4 gąski? Bo o ile w kołowym rozproszenie napędu na poszczególne koła rozumiem, to w wypadku wozów gąsienicowych nie bardzo.
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez futszak » 12 sty 2016, o 19:35

w przypadku pojazdów hybrydowych zarówno moc silnika generatora jak i moment obrotowy mogą być 2-3 razy mniejsze niż odpowiednik napędu spalinowego ponieważ taki silnik jest właściwie jedynie napędem agregatu prądotwórczego pracującym w optymalnych warunkach ( obroty / spalanie ), biorąc pod uwagę obecne parametry powerpacków można sobie wyobrazić, że napęd generatora wystarczy 500-600KM , zaryzykuję przy tym twierdzenie, że wcale nie musi to być silnik tak wyrafinowany jak powerpacki czołgowe a wręcz coś z rynku cywilnego !!!

gąski - to one będą najczulszym elementem takiego wozu, jedyna opcja na jego unieruchomienie, warto zatem zadbać o to, aby uszkodzona gąsienica nie powodowała jednak unieruchomienia pojazdu skoro kół napędowych może być więcej niż w tradycyjnym układzie z transmisją i dwoma kołami napędowymi

koszty silników elektrycznych nie powalają, nawet dużych mocy i momentów ;)
futszak
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 467
Dołączył(a): 27 wrz 2015, o 19:06

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tromp » 12 sty 2016, o 19:45

Silnik spalinowy owszem, może być prostszy z uwagi na charakterystyki pracy. Ale kilkukrotny spadek objętości ("4-6 razy mniejsze") nie jest możliwy - bez jaj.
Podobnie spadek mocy - wiesz pewnie, że bardziej wydajny (w sensie sprawności przeniesienia napędu) jest układ z przekładnią, nie hybryda?
Spadek mocy "na kołach" ogólnie owszem, jest możliwy z racji charakterystyk silnika elektrycznego. Tyle, że to nie będzie spadek z 1500 na 600 KM. Zresztą najistotniejszy jest stosunek moc/masa (tzw. gęstość mocy), a ten musi być nie niższy, niż 25KM/t, a to przecież jest bardzo mało (dla przypomnienia M1 i Leopard 2A4 około 27 KM/t, T-90A 26,5 itp).
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez futszak » 12 sty 2016, o 20:25

wszystko będzie zależało od ogniw oraz przyjętej konfiguracji napędu, ich waga i pojemność zadecydują o wymaganiach odnośnie zasilania spalinowego

do tego charakterystyka zużycia energii podczas misji, doładowanie na postojach itp

jesli faktycznie się tego podejmą to będzie źródło niezłego postępu również dla innych dziedzin ;)
futszak
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 467
Dołączył(a): 27 wrz 2015, o 19:06

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez natfari » 12 sty 2016, o 20:40

A pieniążki...?
natfari
 

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tommi » 12 sty 2016, o 22:56

A Priusa ludzie kupowali i kupują? Pieniążki na hybrydę to nie snobizm ale inwestycja. Więc czy napęd tradycyjny będzie tańszy, czy tylko gorszy to się okaże. Jak coś ma być hiper super duper to i koszta będą pewnie wyższe niż tego co jest dostepne dziś (pewnie też znacznie większe niż "Armaty")
Avatar użytkownika
Tommi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 903
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 18:00

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez obiekt172 » 12 sty 2016, o 23:58

Ta a a hybryda jest... (uwaga tu seria pytań)
a)lżejsza niż klasyczny układ powerpack?
b)bardziej sprawna (przy pracy na pełnym obciążeniu układu)
Bo mnie w szkole uczyli że silnik ma jakąś sprawność - X, generator prądu podłączony też, więc prąd z układu to X-Y, potem są straty na przewodach X-Y-Z, a potem sama sprawność silników elektrycznych - X-Y-Z-A
c)mniej skomplikowana (ma mniej elementów które trzeba zabezpieczyć w ramach logistyki)
d) mniej czy bardziej podatna na naprawę w przypadku uszkodzenia (Bo silnik nawet jak dostanie to są szanse że coś tam z niego uratują - w czasie wojny to się może przydać )
Avatar użytkownika
obiekt172
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3123
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 22:42

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez LooZ^ » 13 sty 2016, o 02:32

Mnie zastanawia, kiedy w armii pojawią się samochody w pełni elektryczne. Obstawiam, że jako pierwsze to jakieś quady rozpoznawcze, a potem może jakieś odmiany programu Pegaz?

Na pewno taki pojazd jest:
- cichszy;
- mobilniejszy;
- szybszy (do pewnej prędkości);
- lepiej rozłożony wagowo;
- mniej awaryjny (silnik elektryczny przy zwykłym silniku spalinowym to banał);
- istnieją już rozwiązania modułowej wymiany baterii, równie szybkiej co tankowanie;

Zasięg może być problemem, ale dla niektórych rodzajów działań dosyć niewielkim.
LooZ^
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1536
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 14:08
Lokalizacja: Opole

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez prowler » 13 sty 2016, o 17:25

Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3841
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tromp » 7 lut 2018, o 22:52

Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez prowler » 8 lut 2018, o 08:49

Właściwa umowa odno­śnie roz­woju kon­struk­cji ma zostać pod­pi­sana w 2025 roku.

Panie toż to 7 lat - ile może się przez ten czas zmienić...

Pomijam już to ze miedzy podpisaniem umowy (2025) a produkcją (2030) tylko 5 lat?

Mi to jednak śmierdzi czystymi działaniami promocyjnymi - czyli żadnej "międzyrządowego" porozumeinia w tej sprawie póki co nie ma - jest tylko koncept pewnej grupy...
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3841
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Razparuk » 8 lut 2018, o 14:46

Maffei i Francuzi uruchomili książeczki czekowe i lobbing się zaczął..
Avatar użytkownika
Razparuk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1687
Dołączył(a): 26 lut 2005, o 21:53

Re: Leoclerc startuje?

Postprzez Tromp » 8 lut 2018, o 19:12

Ważniejsza informacja jest inna: że Berlin i Paryż dogadują szczegóły odnośnie wymagań...
Bo cała reszta to najwyraźniej rzeczywiście wewnętrzne działanie KNDS. Nie do końca może, bo OIDP szef francuskiego odpowiednika IU deklarował z pół roku temu, może nawet dłużej, że ersatz-Leclerc miałby pojawić się ok. 2030 i miałby być wozem od KNDS właśnie.
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3705
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojska lądowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości