Strona 8 z 9

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 28 cze 2018, o 11:02
przez Tromp
asimo2 napisał(a):Leonardo ws AW249?

A o czym jest wątek? ;)

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 29 cze 2018, o 18:05
przez Militarium
Leonardo - część lądowa. I to w kilku sprawach.
Nie ma rozmów Leonardo Helicopters ze stroną polską.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 10:12
przez Malinois
Jaki jest sens tej hybrydy? Osadzenie wieży Leclerka na podwoziu Leo 2a6?
Przecież ani Francja ani Niemcy tego Frankensteina nie kupią ???
To ja już wolę kooperacje z Turkami i ich Altaya~ tu otrzymujemy dobry mtb a udział naszego przemysłu jest prawdopodobny.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 10:33
przez jurek5551
Sens tej hybrydy jest czysto medialny a to że nikt nie kupi oczywiste. A co takiego fajnego jest w Altayu? Nie jest w niczym lepszy od innych czołgów a nawet nie mają do niego silnika. Jesli bedziemy mieli silnik to z pewnością przyjmą nas do spółki. ;D

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 10:44
przez Malinois
Nie widzę niczego w czym Altay miałby ustępować Leo 2 a problem z silnikiem został rozwiązany poprzez umowę z Brytyjczykami więc defacto go nie ma. Nie chodzi o spółkę bo to takie samo sci-fi co wejście do spółki przy opracowaniu Leo 3. Natomiast prawdopodobna jest współpraca z Turkami a nawet jego produkcja nad Wisłą.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 10:52
przez jurek5551
Ale lepszy też nie jest specjalnie. Czy problem z silnikiem rozwiązali to się okaże jak go wyprodukują i przetestują na czołgu a po drodze mogą być jeszcze niezłe schody.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 10:57
przez Tromp
EMBT to nie jest MGCS, to dwa różne wozy. EMBT powstał po to, by mieć jakąkolwiek wspólną propozycję do czasu, aż ukończony zostanie MGCS. I tyle. A że przewagi nad zwykłym Kotem 2A7 toto za bardzo nie ma, poza redukcją wkładki mięsnej o jednego ludzika, to insza inszość.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 11:03
przez Malinois
@jurek5551 no ale i my mbt na "wczoraj" nie potrzebujemy więc czas jest.
@Trump ano przewagi nad Leo 2a7 nie ma ale nie ustępuje mu też tak wiele. Zresztą nie nad Leo ma ją mieć :)
Dla mnie perspektywa takiego AltayaPL jest ciekawa

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 11:15
przez jurek5551
Może i ciekawa ale nie wiadomo w jakim miejscu będzie Turcja za 5-10 lat i czy bedzie nam z nimi po drodze.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 13:01
przez Tromp
Malinois napisał(a):@jurek5551 no ale i my mbt na "wczoraj" nie potrzebujemy więc czas jest.
@Trump ano przewagi nad Leo 2a7 nie ma ale nie ustępuje mu też tak wiele. Zresztą nie nad Leo ma ją mieć :)
Dla mnie perspektywa takiego AltayaPL jest ciekawa

Sam jesteś Trump.
Poza tym, zagadnienie Altaya PL masz omówione w innym wątku. W tym również i to, czemu ten pomysł jest zwyczajnie głupi.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 15:01
przez Lumen
Malinois napisał(a):Nie widzę niczego w czym Altay miałby ustępować Leo 2 .
G... wiesz wiec musisz podpierac się wzrokiem...
Ja cię widzę... - Tromp
To i nie widzisz...

Altay ma słabą - tj. pełną dziur osłonę pancerną, a i same rozwiązania w konstrukcji pancerza mogą byc... hmmm niezupełnie kompatybilne z najnowszymi rozwiązaniami wdrożonymi w modernizacjach leoparda.
Można powiedzieć ze Turcy w 2018 produkują nową konstrukcje która osiągami przypomina zmodernizowane 10 lat temu przez Szwajcarów Pz87

A tym do A6/A7 jednak brakuje...

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 16:42
przez Malinois
[CIACH]

Lumen napisał(a):Altay ma słabą - tj. pełną dziur osłonę pancerną, a i same rozwiązania w konstrukcji pancerza mogą byc... hmmm niezupełnie kompatybilne z najnowszymi rozwiązaniami wdrożonymi w modernizacjach leoparda

Bzdura a jeżeli jest inaczej to proszę o źródła twych rewelacji na temat pancerza Altaya bo akurat jeśli chodzi o pancerz to na pewno nie jest to jego słaba strona.

[CIACH]

[CIACH]

Temu Panu przydadzą się wakacje. I niech się nauczy prawidłowej pisowni nicku jednego z moderatorów - pio

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 20:31
przez Trzcinerro
Obaj hejtują a Malinoisa troszkę sprowokowano. Przekręcony nick w komentarzu to powód do bana? Serio?

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 30 cze 2018, o 21:06
przez pio
Trzcinerro napisał(a):Przekręcony nick w komentarzu to powód do bana? Serio?


Nie, nagrabił sobie zupełnie czym innym.

Re: Leoclerc startuje?

PostNapisane: 9 cze 2019, o 12:22
przez Tromp
Co nowego u MGCS? Wg. Stephane Meyera, przed rozpoczęciem właściwej pracy badawczo-rozwojowej, trzeba się uporać z trzema problemami:
1. Rozbieżnymi wymaganiami AdT i Heer. Wg. niepotwierdzonych doniesień, Francuzi chcieliby wozu stosunkowo lekkiego, a przynajmniej dysponującego bardzo małą masą w konfiguracji bazowej (transport na pokładzie A400M, a więc bazowo ze 35 ton), być może z opcją dopancerzenia. Niemcy z kolei chcieliby bardziej klasycznego wozu, bliższego np. NGP. Rozbieżności może być więcej - Francuzi jak sądzę naciskają na wykorzystanie własnego uzbrojenia (120 lub 140 mm od Nextera - w końcu to on miałby odpowiadać za wieżę z uzbrojeniem), Niemcy być może woleliby 130 od Reńskich, obecnie w zasadzie niezaangażowanych w prace zespołu KNDS, a nawet traktowanych przecież jako konkurencja czy wręcz (przez Paryż) jako zagrożenie, co jest związane z przebąkiwaniem o przejęciu KMW. Zapewne w szczegółach przykładów mogłoby być więcej. Podobno jednak czynione są postępy i idzie ku kompromisowi.
2. Polityka eksportowa Berlina jest oceniana jako bardzo nieprzyjazna (link wrzuciłem obok) i jako taka jawi się Francuzom jako zagrożenie dla projektu. Tym niemniej, Francuzi próbują proponować formę kompromisu, np. jeżeli produkt zawierałby tylko pewną liczbę (np. 20% lub mniej) niemieckich komponentów, wówczas strona niemiecka nie miałaby nic do gadania. W praktyce pewnie przy szurniętych Zielonych czy zagranicznej agenturze (Wagonka i GDLS też chcą z czegoś żyć, nie?) mogłoby być różnie, ale jest to jakiś pomysł. Wymagałoby to jednak chyba tworzenie specjalnych, "sfrancowanych" (lub w inny sposób "zdegermanizowanych?) wersji eksportowych.
3. Trzecim zagrożeniem jest sam niemiecki pomysł włączenia Nadrenii do prac. Francuzi co prawda ponoć wyrazili zgodę na udział Reńskich w projekcie (papa, Atlasie?), ale przy zagwarantowaniu francuskiej części umowy w pierwotnym kształcie, tzn. Nexter (z francuskimi kolegami?) odpowiada za wieżę (i co do zasady za 50% programu), a kto zrobi ze strony niemieckiej resztę, to im zwisa tak długo, jak długo Niemcy nie ingerują w część francuską. Oczywiście Niemcy mają zachować pozycję wiodącą (odwrotnie do FCAS). Francuzi z pewnością nie zgodzą się na redukcję swojej roli w programie, choć udział Reńskich pewnie w jakiejś formie się w końcu pojawi - ostatecznie nie tylko Nexter bierze udział w pracach po stronie francuskiej, bowiem faktycznie jest tylko podmiotem wiodącym dla całej grupy firm, dostarczających komponenty.