Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Dyskusje poświęcone współczesnym siłom lądowym.

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez jasiol » 7 maja 2015, o 21:25

AKMS napisał(a): Zastanawiam się jednak czy nie było problemem zrobienie pierścienia oporowego przechodzącego pomiędzy dachem kadłuba, a odlewaną wstawką. No chyba że dach to jeden element z fragmentami nachodzącymi na wstawkę

Dach musi być jednym elementem (tzn. - jednym jeśli chodzi o przenoszenie sił, a czy jest wycięty z jednego elementu czy np. pospawany to już wszystko jedno). Normalne wieńce/ pierścienie oporowe żadnym sposobem nie są przystosowane do roli "struktury podtrzymującej".
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 631
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez AKMS » 8 maja 2015, o 12:20

Może jestem mało domyślny, ale czy to było tak że gdyby usunąć te odlewane wybrzuszenia, to na bocznym pancerzu pojawiła by się dosłownie dziura przez którą można by na przykład włożyć rękę do wnętrza czołgu? Bo tak zdaje się sugerować rysunek wrzucony przez Botrasa. Jednak mam bardzo, ale to bardzo duże wątpliwości czy tak było
Avatar użytkownika
AKMS
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 188
Dołączył(a): 22 mar 2014, o 18:50

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez analityk » 8 maja 2015, o 18:55

analityk
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1207
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:22

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez AKMS » 26 sty 2017, o 21:31

Mam pytanie. Skoro w T-54 pomiędzy silnikiem a grodzią oddzielającą przedział napędowy od bojowego, był zbiornik paliwa, a w T-55 tego zbiornika nie było, to czy zmieniono nieco położenia grodzi? (to znaczy, czy przesunięto ją bliżej silnika). Bo mam takie podejrzenia, skoro w T-54, we wnętrzu przedziału bojowego, przy grodzi, znajdują się naboje armatnie, a nie ma ich w T-54.
Avatar użytkownika
AKMS
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 188
Dołączył(a): 22 mar 2014, o 18:50

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez Damian90 » 27 sty 2017, o 03:41

Ciężko powiedzieć, patrzę na przekroje z książki Боевые машины Уралвагонзавода T-54/T-55 i trudno stwierdzić niestety na ich podstawie jakie zmiany tam zaszły.
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1998
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez Botras » 27 sty 2017, o 09:31

AKMS napisał(a):Mam pytanie. Skoro w T-54 pomiędzy silnikiem a grodzią oddzielającą przedział napędowy od bojowego, był zbiornik paliwa, a w T-55 tego zbiornika nie było, to czy zmieniono nieco położenia grodzi? (to znaczy, czy przesunięto ją bliżej silnika). Bo mam takie podejrzenia, skoro w T-54, we wnętrzu przedziału bojowego, przy grodzi, znajdują się naboje armatnie, a nie ma ich w T-54.


Ten zbiornik w T-54 był w przedziale bojowym, nie w napędowym (tylko prawy "róg" zbiornika z otworem wlewu wchodził do tego przedziału), więc zastąpienie go przez naboje nie wymagało przesuwania grodzi (która była tuż przy silniku).
Botras
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1449
Dołączył(a): 15 maja 2006, o 21:42

Re: Różnice pomiędzy T-54 a T-55

Postprzez wa2 » 29 sty 2019, o 12:50

Przepraszam za odkop, jednak ostatnio zaczęła mnie nurtować pewna kwestia.
W jaki sposób interpretuje się numery seryjne na kadłubach i wieżach polskich T-54/55?
Zakład był tylko jeden, ale pewnie jest tam zaszyty numer partii, wozu, data produkcji, wersja, itp.
Będę wdzięczny za opis tego lub skierowanie mnie do odpowiedniej publikacji prasowej, czy książki, która to opisuje. :)
Podobnie z silnikami z serii W, podobno w ich numerze seryjnym jest w dość zawoalowany sposób ukryty rok i tydzień produkcji, :)
wa2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 64
Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 20:23

Poprzednia strona

Powrót do Wojska lądowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość