MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Dyskusje poświęcone współczesnym siłom lądowym.

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez warewolf » 27 sie 2014, o 00:44

Tak, tyle że największy nacisk położyli na zdobycie północy i zachodu, między innymi po to, by odciąć pozostałe wojska od portów i możliwych dostaw zaopatrzenia.
Poza tym myślę, że Sowieci mieli w tamtym okresie bardzo dobre dane na temat BAOR i jej rzeczywistych możliwości.
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez warewolf » 28 sie 2014, o 19:19

Ciekawostka - podobno tylko 5% części Challengera 2 jest wymienne z Challengerem 1.
Bardzo mało biorąc pod uwagę, że mają ten sam silnik.
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez urbanoid » 28 sie 2014, o 19:21

Ta słynna brytyjska efektywność. :wink:
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez Damian90 » 2 wrz 2014, o 13:48

https://www.youtube.com/watch?v=gXxLYHp75Aw

Takie nagrania są rzadkością, wnętrze wieży Challengera 2 ze stanowiska dowódcy. ;)
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1989
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Odp: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez warewolf » 29 wrz 2014, o 00:26

Dobry opis Chieftaina w wykonaniu człowieka, który na nim służył:
https://www.youtube.com/watch?v=0pvru_RU0ic
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Odp: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez warewolf » 4 paź 2014, o 03:24

Łączenie aluminium i stali w jednym z prototypów MBT-80:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cvyq44TAOz0#t=86
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez militarysta » 4 mar 2015, o 16:00

Obrazek
Obrazek
Obrazek


I Chieftain:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7477
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez Damian90 » 4 mar 2015, o 16:05

No w porównaniu do M60A1, to Chieftain grubością opancerzeniem nie zachwycał, ot i upada kolejny mit. ;)
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1989
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez militarysta » 3 kwi 2015, o 17:02

Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7477
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Brytyjczycy zmodernizują 227 Challenger 2 MBT.

Postprzez Bambaryła » 13 sty 2016, o 02:07

Brytyjczycy planują wydać £700 mln na modernizację 227 Challenger 2 MBT, aby utrzymać je w linii do 2035 roku." The Challenger 2 Life Extension Project" został właśnie opublikowany
Quote:
For planning purposes only the Authority is assuming that formal approval will be achieved in late January 2016.
The UK Ministry of Defence (MOD) Armoured Vehicles Programmes (The Authority) has a possible future requirement to deliver a Challenger 2 Life Extension Project (CR2 LEP). The user requires the CR2 Main Battle Tank (MBT) Out of Service Date to be extended from 2025 to 2035, in order to continue to provide precision direct fire manoeuvre capability across a broad spectrum of operations. CR2 LEP seeks to address obsolescence issues to maintain main battle tank capability until 2035. This is a Category A Military Project (up to 700 000 000 GBP inclusive of VAT, including initial logistic support)
Quote:
The Authority further advises that the CR2 MBT will have a minimum gross vehicle weight of 62.5 tonnes but, up to 12 vehicles could weigh up to 65 tonnes, and a further 22 could weigh up to 75 tonnes if certain items were to remain embodied on these particular vehicles. This weight will be an important consideration in respect of storage during the AP and the subsequent DM phase of the project.
Industry will be aware of the recently published Prior Information Notice regarding a possible future requirement to deliver an interim solution to maintain or replace the Challenger 2 Thermal Imaging (TI) System until an enduring solution is provided by CR2 LEP.he Authority further advises that the CR2 MBT will have a minimum gross vehicle weight of 62.5 tonnes but, up to 12 vehicles could weigh up to 65 tonnes, and a further 22 could weigh up to 75 tonnes if certain items were to remain embodied on these particular vehicles. This weight will be an important consideration in respect of storage during the AP and the subsequent DM phase of the project.
Industry will be aware of the recently published Prior Information Notice regarding a possible future requirement to deliver an interim solution to maintain or replace the Challenger 2 Thermal Imaging (TI) System until an enduring solution is provided by CR2 LEP.TEThe Authority further advises that the CR2 MBT will have a minimum gross vehicle weight The Authority further advises that the CR2 MBT will have a minimum gross vehicle weight of 62.5 tonnes but, up to 12 vehicles could weigh up to 65 tonnes, and a further 22 could weigh up to 75 tonnes if certain items were to remain embodied on these particular vehicles. This weight will be an important consideration in respect of storage during the AP and the subsequent DM phase of the project.
Industry will be aware of the recently published Prior Information Notice regarding a possible future requirement to deliver an interim solution to maintain or replace the Challenger 2 Thermal Imaging (TI) System until an enduring solution is provided by CR2 LEP.of 62.5 tonnes but, up to 12 vehicles could weigh up to 65 tonnes, and a further 22 could weigh up to 75 tonnes if certain items were to remain embodied on these particular vehicles. This weight will be an important consideration in respect of storage during the AP and the subsequent DM phase of the project.
Industry will be aware of the recently published Prior Information Notice regarding a possible future requirement to deliver an interim solution to maintain or replace the Challenger 2 Thermal Imaging (TI) System until an enduring solution is provided by CR2 LEP.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOT...:EN:HTML&src=0
Bambaryła
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 47
Dołączył(a): 12 sty 2016, o 00:01

Re: Brytyjczycy zmodernizują 227 Challenger 2 MBT.

Postprzez satanikus robotikus » 13 sty 2016, o 02:43

Brytyjczycy planują wydać £700 mln na modernizację 227 Challenger 2 MBT, aby utrzymać je w linii do 2035 roku.


To daje 3mln funtów na pojazd - dla porównania po obecnym kursie funta to jest 4 mln euro i 4.5mln USD czyli połowa ceny nowego czołgu.Ciekawe tylko co ostatecznie wchodzi w zakres bo na pierwszy rzut oka to zyskują 20 lat za cenę połowy nowego czołgu. To nie jest mała kwota...

A tak przy okazji co jest z tym cytatem Bambaryła? Co jak co ale to dość oryginalna formuła nawet jak dla zwyczajowych powtórzeń w języku prawnym prawa zwyczajowego. Tam są dwa, tu masz w ch...olerę 8)
satanikus robotikus
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 976
Dołączył(a): 29 kwi 2015, o 18:33

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez pio » 13 sty 2016, o 12:34

Ten sam akapit zapętlił mu się jeszcze trzykrotnie.
"Bez zgody ani państwo nie może egzystować, ani rodzina" - Ksenofont
"Honesta fama melior pecunia" - Publiusz Syrus
Avatar użytkownika
pio
Moderator
Moderator
 
Posty: 3102
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 14:31

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez Bambaryła » 13 sty 2016, o 12:42

Przepraszam za ten kulawy I zapętlony quote.Brytole piszą na swoich militarnych forach, że oprócz termowizji trzeba poprawić zawieszenie I wzmocnić napęd w CR2.
Bambaryła
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 47
Dołączył(a): 12 sty 2016, o 00:01

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez Tromp » 13 sty 2016, o 12:45

Daj link :)
Avatar użytkownika
Tromp
Moderator
Moderator
 
Posty: 3711
Dołączył(a): 21 mar 2014, o 21:56

Re: MBT 80/ Challenger 1 / Challenger 2

Postprzez Bambaryła » 13 sty 2016, o 12:50

Link do forum, na które się powołuję, proszę pana? :P Proszę uprzejmie
You'd need to beef up the suspension and drivetrain somewhat though
http://www.arrse.co.uk/community/thread ... 38/page-49
Bambaryła
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 47
Dołączył(a): 12 sty 2016, o 00:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojska lądowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości