M1, M1A1, M1A2 etc

Dyskusje poświęcone współczesnym siłom lądowym.

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez militarysta » 27 mar 2014, o 13:23

Czas pokaże.
Ludzie dzielą się na tych którzy wiedzą co piszą, i na tych którzy piszą to co wiedzą.
Prosta sprawa: NIE ZNAM SIĘ = NIE PISZĘ O TYM

trupu chrání pancéřová deska :-)
"Czołgi nie potrzebują wiz!" - D. Rogozin
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7453
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez urbanoid » 7 kwi 2014, o 09:10

No to mamy tanknetowy RUMINT, że jakiś kraj chce kupić M60-120S (czyli z wieżą M1A1/A2). Kilka miesięcy temu GD szukało ludzi z doświadczeniem zarówno z M60 jak i M1, żeby przygotować plan szkolenia dla tej maszyny.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez corran » 7 kwi 2014, o 09:52

Egipt?
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez urbanoid » 7 kwi 2014, o 09:59

Właśnie nie wiadomo. Może Egipt (sytuacja polityczna średnio pozwala na sprzedaż, ostatnio wstrzymali im F-16), może ktoś inny.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez Damian90 » 7 kwi 2014, o 11:14

Kupno M60-120S nie ma większego sensu obecnie gdy przygotowywany jest diesel dla M1.

Poza tym ten wariant M60 wylądował w koszu, teraz oferowana jest prostsza modernizacja M60A1/A3 z oryginalną wieżą.
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1960
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez militarysta » 7 kwi 2014, o 11:20

zyjesz! :D
Ludzie dzielą się na tych którzy wiedzą co piszą, i na tych którzy piszą to co wiedzą.
Prosta sprawa: NIE ZNAM SIĘ = NIE PISZĘ O TYM

trupu chrání pancéřová deska :-)
"Czołgi nie potrzebują wiz!" - D. Rogozin
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7453
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez Damian90 » 7 kwi 2014, o 11:25

Żyje żyje, na marginesie, bo w Polsce o tym nie informowano (jak zwykle), ale pojawił się już budżet na modernizację M1 w ramach pakietu ECP1. Pierwsza partia zakłada modernizację (czy tez produkcję jak to w USA nazywają) ponad 1600 czołgów.

http://asafm.army.mil/Documents/OfficeD ... //wtcv.pdf
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1960
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez militarysta » 7 kwi 2014, o 11:31

Wrzuciłem twojego posta stronę wczęsniej (ad wkłady też)
Ludzie dzielą się na tych którzy wiedzą co piszą, i na tych którzy piszą to co wiedzą.
Prosta sprawa: NIE ZNAM SIĘ = NIE PISZĘ O TYM

trupu chrání pancéřová deska :-)
"Czołgi nie potrzebują wiz!" - D. Rogozin
Avatar użytkownika
militarysta
Moderator
Moderator
 
Posty: 7453
Dołączył(a): 1 gru 2009, o 18:41

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez Damian90 » 7 kwi 2014, o 11:37

A to w takim razie pardon. ;)
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1960
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez urbanoid » 7 kwi 2014, o 12:34

[quote=""Damian90""]Kupno M60-120S nie ma większego sensu obecnie gdy przygotowywany jest diesel dla M1.

Poza tym ten wariant M60 wylądował w koszu, teraz oferowana jest prostsza modernizacja M60A1/A3 z oryginalną wieżą.[/quote]

Jeśli patrzymy pod kątem logistyki, to może już tak bezsensowne nie być. Jeśli kraj ma dużą flotę M60 i sporo części zamiennych to wymiana wieży ma sens, koszty eksploatacji z dieslem z M60 też powinny być niższe niż dla M1 z AGT-1500C.

Owszem, można kupić M1, zapłacić za modernizację (łącznie z dieselizacją), kupić zapas części do eksploatacji nowego pojazdu i tak dalej, ale może wyjść drożej.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez Damian90 » 7 kwi 2014, o 12:43

Tylko tak jak pisałem, projekt 120S poszedł do kosza na śmieci, ile lat nie realizowano tego projektu? Powstał też tylko jeden demonstrator technologii.

Jakiś czas temu w USA widziano inną propozycję modernizacji M60, ale bez tak radykalnych zmian jak wymiana wieży.
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1960
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez urbanoid » 7 kwi 2014, o 12:49

A jak ktoś tę maszynę rzeczywiście będzie chciał, to projekt zostanie odkurzony, bo GDLS na tym zarobi, tylko tyle i aż tyle.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez Damian90 » 7 kwi 2014, o 12:54

Pewnie, tylko mając do wyboru 120S a M1, raczej wybiorą M1. A to z tej prostej przyczyny iż nie zawsze taka modernizacja jest opłacalna skoro można po prostu kupić maszynę nowocześniejszą.

No i wiesz, z tą turbiną gazową i niechęcią do niej też ludzie przesadzają. Silniki tego typu mają swoje zalety, i to nie jest tak że diesel jest absolutnie lepszy. ;)
Damian90
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1960
Dołączył(a): 7 kwi 2014, o 11:08

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez knatan » 7 kwi 2014, o 13:05

Choć dzięki planowanej "diselizacji", M1 pod względem zużycia paliwa, stanie się w przyszłości konkurencyjny dla Leoparda-2. A zwłaszcza w ten sposób zmodyfikowane używane czołgi - jeżeli będą dostępne dla sojuszników USA...
knatan
 

Re: M1, M1A1, M1A2 etc

Postprzez urbanoid » 7 kwi 2014, o 13:21

[quote=""Damian90""]Pewnie, tylko mając do wyboru 120S a M1, raczej wybiorą M1. A to z tej prostej przyczyny iż nie zawsze taka modernizacja jest opłacalna skoro można po prostu kupić maszynę nowocześniejszą.

No i wiesz, z tą turbiną gazową i niechęcią do niej też ludzie przesadzają. Silniki tego typu mają swoje zalety, i to nie jest tak że diesel jest absolutnie lepszy. ;)[/quote]

A co "pewnie" zrobią, to nie wiemy, bo np. w Europie Środkowej wala się pierdyliard niepotrzebnych T-72, a tacy np. Rumuni zdecydowali się na wcale nietanią modernizację T-55. Jakiś indiański generał też wspominał o modernizacji T-55, mimo że leżących odłogiem T-72 u największego dostawcy Indii jest jeszcze większy pierdyliard, a w dodatku sami Indianie mają już z tym pojazdem doświadczenie (produkcja, remonty, serwis).

To co może się na pierwszy rzut oka wydawać głupie, może z punktu widzenia ekonomii, logistyki i serwisu już takie głupie nie być. :wink:

I wcale nie twierdzę, że TG nie ma swoich zalet, wręcz przeciwnie.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojska lądowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości