Strona 36 z 41

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 30 maja 2017, o 11:45
przez militarysta
aso napisał(a):Na składy nowych czołgów w ZSRR nigdy nie posyłali, im zawsze było mało w jednostkach. Był jakiś bałagan, albo szacher-macher, w ostatnich latach ZSRR. Np. kwestia T-80UD - trochę ich naprodukowali, a na uzbrojenie przyjęli i zaczęli rozsyłać po jednostkach dopiero w 1991.


Nieprawda, zarówno T-64A późnych serii jak i T-72A dostąpiły tego zaszczytu. Również T-72B nowe na Zn się zdarzały.
Liczba T-64A jest zaniżona w rozpisce ponieważ produkowano je jeszcze równolegle z T-64B w seriach po 300 sztuk rocznie w latach 1977-1984.

W czerwcowej NTW ukaże się opis pancerza T-64 i T-64A.
W lipcowej (jak napiszę) T-64B oraz BM Bulat + 64ki na wojnie.

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 2 cze 2017, o 19:27
przez xardas12r
Taka produkcja równoległa miała jakiś sens?

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 2 cze 2017, o 20:31
przez Voli500
Czy owe późne, składniowe T-64A nie były przypadkiem koncepcyjnym odpowiednikiem T-72B1?
Czyli aktualna skorupa, ale ze starszym, tańszym i prostszym wyposażeniem?
Jeśli tak, to (moje przypuszczenie) były by to wozy produkowane stricte na skład z przeznaczeniem dla mobilizowanych rezerwistów i pośpiesznie wyszkolonych nowych (bo skala produkcji i jej czas raczej wykluczają zużycie już posiadanych skorup i części).

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 6 cze 2017, o 23:03
przez xardas12r
A T-64 nie trafiał z założenia do jednostek gwardyjskich? Chyba, że te maszyny trzymano dla rezerwistów przeszkolonych wcześniej na T-64A. No ale, czy różnicę między wozami były aż tak znaczne?

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 7 cze 2017, o 00:27
przez Voli500
Literkę A zmieniono w "64" na B wraz z wprowadzeniem możliwości odpalania ppk z lufy. To z pewnością nie był najtańszy z komponentów wozu i odpuszczenie tylko tego jednego systemu zapewne zauważalnie wpływało na cenę wozu.

(* w poprzednim poście miało być składowe a nie składniowe).

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 7 cze 2017, o 12:05
przez Darth Stalin
xardas12r napisał(a):A T-64 nie trafiał z założenia do jednostek gwardyjskich?

Nie. Tytuł honorowy "gwardyjski" nie miał żadnego praktycznego znaczenia ani w kwestii wyposażenia ani w kwestii gotowości bojowej danej jednostki.

czy różnicę między wozami były aż tak znaczne?

Były, szczególnie IIRC w zakresie pancerza; ale chyba też zmieniano system kierowania ogniem. Wprowadzenie ppk to tylko wisienka na torcie.

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 7 cze 2017, o 18:39
przez Voli500
Zmian było oczywiście więcej, ale pisząc o różnicy pomiędzy T-64B a późnymi (produkowanymi na skład) A skupiłem się na najważniejszym i najdroższym - ppk z lufy i generalnie optoelektryce(-onice(?)) - przez analogię do T-72B i zubożonych B1.

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 9 cze 2017, o 17:34
przez Darth Stalin
militarysta napisał(a):
aso napisał(a):W czerwcowej NTW ukaże się opis pancerza T-64 i T-64A.
W lipcowej (jak napiszę) T-64B oraz BM Bulat + 64ki na wojnie.

Czerwcową już mam - doobre!

Skoro był już T-80 i leci T-64, to czy będzie też T-72? Przydałby się, i to pewnie ze 3 części, a nie dwie...

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 13 sty 2018, o 00:52
przez pio
UkrOboronoProm chwalą się Opłotem-M. Pytanie tylko, czy to jest demonstrator z 2011, czy całkiem nowy egzemplarz.

Obrazek

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 9 mar 2018, o 18:39
przez AKMS
Mam pytanie odnośnie pancerza bocznego T-64 i T-80. Z tego co widzę na poniższym zdjęciu (to podobno przekrojony T-64, a raczej jakaś jego wersja rozwojowa) grubość bocznego pancerza w jednych miejscach jest grubsza, a w innych cieńsza. Tam gdzie jest grubsza jej grubość rzeczywista wynosi chyba 80 mm, ale jak jest w tych innych miejscach? Na rysunku przedstawiającym pancerz Obiektu 432 widać że boczny pancerz w cieńszym miejscu ma 56 mm grubości- czy tak było też w produkowanych masowo T-64 (wersja T-64A i późniejsze)? No i gdzie były cieńsze płyty, a gdzie grubsze? Poniżej zdjęcia i rysunki które mnie zainteresowały:

Obrazek

Powyżej przekrojony T-64 (a raczej któraś jego wersja rozwojowa)


Obrazek

Powyżej Obiekt 432


Obrazek

Powyżej T-64, a raczej jakaś jego wersja rozwojowa. Kolorami zaznaczyłem te fragmenty bocznego pancerza których grubość mnie interesuje (ot, jak ktoś będzie miał ciekawe informacje i chęć podzielenia się nimi, będzie mógł napisać że fragment koloru X ma grubość Y). Pominąłem najniższy fragment bocznego pancerza, jako mało narażony na trafienie (no i jestem przekonany że ma 20 mm grubości).

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 20 mar 2018, o 15:23
przez DBR
Thorwald napisał(a):Z cytowanego szwedzkiego raportu wynika, że spalanie w czasie prób T-80U wynosiło 20,4 l/km.



Jak to jest z tym spalaniem czołgów ? i przyjmowania za pewniki stwierdzeń typu Abrams paliwożerny, T-80 także - wszak turbina itd.

Tak więc ja szwedzkiego nie znam, ale mi to wygląda raczej 204 litrów na mile co byłoby już przesadą :
Obrazek

Jak to porównać do wyników T-80U w konkursie na czołg dla armii greckiej gdzie :
http://btvt.info/1inservice/tender.htm

Obrazek

podaje się, że w cyklu kombinowanym zużycie wynosiło 4 litry na kilometr czyli na poziomie podawanym dla L2A5 :
Obrazek

Nie widać jakoś tej paliwożerności T-80U .

Tu z wyliczeń wychodzi, że T-80 miał dwa razy większe spalanie niż T-64 i T-72 https://andrei-bt.livejournal.com/221658.html ale aż trudno uwierzyć w te raptem 230 l/100km dla T-72 .

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 20 mar 2018, o 17:52
przez Voli500
Sądzę, że kluczowe dla tych 230 l jest owo "na betonie" w nagłówku tabelki nr. 2 (dodatkowo są to wyniki eksperymentu porównawczego, a tam mógł trafić wręcz wzorcowo wyregulowany wóz).
W tabeli nr. 1 (normatywy) dla tej samej "72" jest już 240l/100 km na szosie i od 260 do 460 na drodze gruntowej.

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 20 mar 2018, o 18:05
przez DBR
Tak są tam podane różne warunki i w każdych rozchód paliwa 80-tki jest w przybliżeniu 2x większy niż T-72 . Co ciekawe pomimo różnych diametralnie silników 64 a 72 praktycznie tożsame.

BTW Coś mi się po głowie kołacze, że z pewnej odpowiedzi na interpelacje poselską wynikało, iż nawet te 450/100 byłoby dla PT-91 pobożnym życzeniem ;)

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 20 mar 2018, o 18:34
przez Voli500
1. Pomiędzy spokojną i płynną jazdą faktycznie dobrą drogą gruntową a katowaniem wozu na rozmokłym leśnym trakcie z błockiem momentami zalewającym peryskop kierowcy jest spora pula możliwości.
2. Silnik Twardego podrasowano dość prostacko, "podciągając na pompie" dawkę paliwa - to oczywiście uproszczenie.
(Podobnie podkręcone są biatlonowe B3 u Rosjan w ramach zdrowej sportowej rywalizacji i oprócz lepszej dynamiki czemuś ciupkę bardziej kopcą).

Re: T-64BW; T-80U/UD; T-84; Oplot-M, BM Bułat

PostNapisane: 20 mar 2018, o 18:50
przez militarysta
Spalanie dla T-80U podane w Szwecji było prawdziwe. Dla trudnego terenu itp.
Nie jest to nic niezwykłego ponieważ Twardy na poligonie potrafi zeżreć 850L/100km zaś Leon - 800L/100km.