Strona 202 z 204

Re: F-35

PostNapisane: 10 mar 2018, o 20:37
przez kompleks moderatora
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że chyba lepiej dla nas F16V niż F35.

Re: F-35

PostNapisane: 11 mar 2018, o 22:40
przez HATAKE
Zwłaszcza za Su-22.

Re: F-35

PostNapisane: 14 mar 2018, o 01:37
przez Malinois
Stealth w postaci samolotu to Fikcja! I tyle w temacie.

P.S. Jaki F-16V ? Myśliwiec Przewagi Powietrznej to rozumiem ale ta krówka (skądinąd konstrukcja kultowa ale...) obecnie żart.

Pozdrawiam

Re: F-35

PostNapisane: 14 mar 2018, o 13:37
przez RWD
ta krówka rozwala wszystkie europejskie myśliwce...

Re: F-35

PostNapisane: 26 mar 2018, o 08:23
przez Lumen

Re: F-35

PostNapisane: 27 mar 2018, o 07:00
przez kompleks moderatora
Ciekawe jaka kasa poszła od LM w tym przypadku ;)

Re: F-35

PostNapisane: 27 mar 2018, o 08:10
przez Lumen
Nie sądzę by duża - raczej by zabezpieczyć emerytury tych panów...
Tutaj i tak sprawa była dość prosta to że F-16 trzeba wymienić można powiedzieć z czystym sumieniem
Ciekawe co na to Francuzi wobec których stosowano insynuacje...

Re: F-35

PostNapisane: 27 mar 2018, o 10:21
przez Thorwald
Nie musiała iść żadna kasa. Belgijscy wojskowi wiedzą, że proces szkolenia i wdrażania to kilka lat. W związku z tym potrzebują w okresie przejściowym mieć i F-35 i F-16. Poza tym, nie chcą latać na 40 letnich samolotach tylko nowych. Chcą móc współpracować jak równy z równym z Holendrami, Duńczykami, Norwegami, Włochami czy Brytyjczykami. Jako, że armia belgijska jest od wielu lat źle traktowana przez własnych polityków (cięcia wydatków, emerytura w wielu 64lat itp) musieli trochę podkolorować sytuację, by pacyfistyczni cywili coś zrozumieli.

Re: F-35

PostNapisane: 4 kwi 2018, o 22:28
przez misiekuba
Nie znalazłem wątku o F-22, więc wrzucam tutaj.

This is How France 'Shot Down' America's Stealth F-22 Raptor
http://nationalinterest.org/blog/the-bu ... ptor-25212

Re: F-35

PostNapisane: 9 kwi 2018, o 13:48
przez Lumen
https://pbs.twimg.com/media/DaQlbj5UMAIhdp4.jpg:large

Jednak F-35 tak nie tanieje jak mówią entuzjaści...

Re: F-35

PostNapisane: 11 kwi 2018, o 12:35
przez Filiposs75
A tam, co będziemy przepłacali za F 35 albo ograniczali się do do F 16... od razu J-31 kupujmy, będzie i stosunkowo tanio i w stealth i bez łachy... ;)

Re: F-35

PostNapisane: 12 kwi 2018, o 16:18
przez misiekuba
Pentagon stops accepting Lockheed F-35 jets over repair cost dispute

"WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Department of Defense has stopped accepting most deliveries of F-35 jets from Lockheed Martin Corp because of a dispute over who will cover costs for fixing a production error, three people familiar with the matter said.

Lockheed confirmed on Wednesday that the Pentagon had halted deliveries of the jet over a contractual issue, but did not give further details.

Last year, the Pentagon stopped accepting F-35s for 30 days after discovering corrosion where panels were fastened to the airframe, an issue that affected more than 200 of the stealthy jets. Once a fix had been devised, the deliveries resumed, and Lockheed hit its target aircraft delivery numbers for 2017. (...)
"

Całość na: https://www.yahoo.com/news/exclusive-pe ... iness.html

Re: F-35

PostNapisane: 14 kwi 2018, o 11:06
przez misiekuba
F-35 ZAKOŃCZYŁ PRÓBY W LOCIE
"Koncern Lockheed Martin poinformował, że F-35 Lightning II zakończył program prób w locie. Ostatni lot doświadczalny w ramach fazy rozwoju i demonstracji systemów (System Development and Demonstration) odbył się 11 kwietnia.
(...)
– Program testów w powietrzu działał przez ponad jedenaście lat, od pierwszego lotu AA-1 w 2006 roku, bez żadnych wypadków – mówił wiceadmirał Mat Winter, najwyższy stopniem oficer zawodowy w zarządzie programu F-35. – Wykonano ponad 9200 lotów, które złożyły się na 17 tysięcy godzin nalotu.
(...)
Formalne zakończenie fazy SSD nastąpi po zaliczeniu przez samolot próby i oceny operacyjnej oraz podjęciu przez Departament Obrony decyzji o rozpoczęciu produkcji seryjnej. Na tę kwestię zapewne nie wpłynie spór Lockheeda za departamentem w sprawie zapłaty za naprawę wad fabrycznych, dotyczy on bowiem maszyn z wcześniejszego etapu produkcji przedseryjnej. F-35 ma jednak również problemy z gotowością do lotu, które mogą się okazać dużo poważniejsze
."


PROBLEMY Z GOTOWOŚCIĄ (NIE TYLKO) AMERYKAŃSKICH F-35
"Co można zrobić, gdy pilotowi samolotu piątej generacji pęknie klips mocujący maskę tlenową do hełmu? Pożyczyć ten element z hełmu innego pilota, który na dwa miesiące jest uziemiony. Proste? Owszem, ale nie w przypadku najnowszego amerykańskiego myśliwca.

Taka sytuacja przydarzyła się latającemu na F-35A szefowi instruktorów 56. Eskadry Szkolnej z Luke AFB w stanie Arizona. Lotnik stanął przed perspektywą dwutygodniowej przerwy w pracy – tyle bowiem miało trwać dosłanie nowego łącznika. Chyba że pożyczyłby taki sam klips z hełmu innego pilota, będącego na zwolnieniu chorobowym. Okazuje się jednak, że nie można, gdyż byłoby to „wbrew polityce serwisowej”.

W końcu, po interwencji w samym biurze programu F-35, pilotowi pozwolono tak zrobić. W systemie serwisowym ALIS wprowadzono na tę jedyną okazję specjalny wyjątek i major Matt Strongin mógł polecieć już następnego dnia. Nie wszyscy jednak mają tyle szczęścia.

Od dłuższego czasu media branżowe donoszą, że z gotowością do akcji F-35 nie jest zbyt dobrze. W bazie 33. Skrzydła Myśliwskiego w Eglin AFB na Florydzie mechanicy ponoć regularnie muszą walczyć o dostawę części zamiennych, których brak zagraża wykonaniu planu szkolenia.

Choć statystycznie z oddanych do służby 280 F-35 na świecie gotowych do wykonywania zadań jest 51%, tak naprawdę wskaźnik ten jest zróżnicowany – od zaledwie 40% dla maszyn z najstarszych partii, które wymagają najwięcej poprawek, do 70–75% dla Lightningów z bieżącej serii produkcyjnej.
(...)
Dodatkową przeszkodą w utrzymaniu w gotowości bojowej F-35 jest okryty złą sławą system zarządzania serwisem ALIS, który generuje dużą liczbę fałszywych alarmów. Podczas gdy software uznaje, że jakaś część może być już zużyta i wymaga wymiany, po jej demontażu okazuje się, że jest całkiem dobra. W wyniku tego sprowadzona część musi zostać odesłana, co tworzy kolejne zamieszanie.

Wprowadzenie systemu ALIS w wersji 3.0 i nowe oprogramowanie samolotu w wersji 3F mają sprawić, że problemy te nie będą już tak częste. Pentagon pracuje też nad tym, aby umożliwić naprawy elementów podwozia i kabiny czy niektórych modułów awioniki bez odsyłania ich do producenta. Zanim to nastąpi, na pewno jeszcze nieraz usłyszymy o niełatwej drodze wprowadzenia Lightninga II do służby.
"

Źródła:
http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wia ... oby-locie/
http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wia ... kich-f-35/

Re: F-35

PostNapisane: 6 cze 2018, o 22:27
przez cukrówka
Godzinę temu pierwsze cztery brytyjskie F-35 wylądowały w bazie RAF Marham. Maszyny należą do 617 Dywizjonu Dambusters i do tej pory stacjonowały w bazie US Marines Beaufort w Karolinie Płd.
Myśliwcom w przelocie przez Atlantyk towarzyszyły trzy tankowce Voyager (A330 MRTT)
5 kolejnych spodziewanych jest w sierpniu
https://www.forces.net/news/f-35-fighte ... eir-way-uk

Re: F-35

PostNapisane: 8 lip 2018, o 16:11
przez Lumen
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=25625
A gdyby nasze asy dyplomaci rzucił 3gr w postaci sugestii że może kupilibyśmy 24 maszyny* z partii planowanej dla uczestników JSF

*W szybkim terminie i po korzystnych warunkach