Gripen dla Szwajcarii

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez miro82 » 3 gru 2011, o 00:45

Szwajcarscy piloci uważają że Gripen jest gorszy od ich Horneta . No i zgadza się. Tylko pod uwagę wejźmy fakt że do testów dostali Gripena C Batch 3 a nie Gripena E który jest na razie w postaci jednego latającego demonstatora i służy do testów a do seryjnej produkcji ma wejść właśnie w 2015 roku. Być może wtedy zmienią zdanie.
Wydaje mi się zę oprócz o wygranej Gripena NG zdecydoała nie tylko cena, czy offset ale w dużej mierze koszty eksploatacji najbardziej zbliżone do F-5 ( JAS-39 był jedynym samolotem jednosilnikowym w tym przetargu), wymiary ( nie wiem jakie szwajcarzy mają hangary ale F-5 jest mały więc byc może to też miało jakiś wpływ na wybór Gripena), silnik ( co prawda NG ma mieć silnik GE F414G a nie F404-GE z F-18 ale są to silniki tego samego producenta co może ułatwiać ich serwisowanie), szybkość odtworzenia gotowości bojowej ( jak podaje SAAB odtworzenie gotowości bojowej w wariancie powietrze-powietrze trwa 10 min, a powietrze - ziemia 20 min z racji tego że Gripen nie potrzebuje zewnętrznego źródła zasilania bo ma wbudowany silnik pomocniczy tylko paliwko i uzbrojenie co w wypadku małego kraju jakim jest Szwajcarja ma duże znaczenie).
miro82
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 18:33

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Michael » 3 gru 2011, o 09:34

Trudno zakładać, że tacy ludzie nie wiedzą o czym mówią. Jeżeli takie słowa padły w kontekście tego przetargu to z całą pewnością była mowa o nowej wersji Gripena.
Michael
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5349
Dołączył(a): 25 lis 2004, o 16:52

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez zarathos » 3 gru 2011, o 14:22

Nie, była mowa o testach w locie z 2008 roku więc o Gripenach C (bo E nie mogli z oczywistych względów testować). I Gripen C wypadł o 0,5 pkt gorzej od Horneta (idąc tokiem myślowym Michaela - zakładam że samoloty porównywano do Super Buga) więc to dla jednosilnikowego, lekkiego samolotu to raczej dobry wynik (przy porównaniu ze znacznie cięższą dwusilnikową maszyną).

A, Michael, podaj jakiegoś linka do tych wypowiedzi Szwajcarskich pilotów, bo ja wiem tylko o artykule na rafalenews (plus blogi opierające się na tym tekście) i nie ma mowy o pilotach, a o szwajcarskim lotnictwie w ogóle i o ich preferencjach (Rafale, bo jakżeby inaczej). Oraz o tym, że Gripen C nie sięgnął 6 (miał 5,5) pkt przy rzeczone pułap 6 pkt to nie jasno wyznaczony pułap F-18, a tylko takie założenie komentatorów z rafalenews.

By było jasne, ja uważam że to dobry wybór - tyle że fanboye zaczynają absurdalne wnioski wyciągać typu Gripen E/F przegoni Typhoona (ciekawe jak, drugi silnik mu wyrośnie? Czy radar spuchnie?).


Jeżeli Gripen E/F będzie wyglądał tak, jak to się planuje, a Typhoon nadal będzie "modernizowany" tak jak jest do tej pory to poza oczywistymi przewagami wynikającymi z posiadania dwóch silników przegonienie Typhoona przez Gripena wcale nie jest takie niemożliwe. Już teraz Typhoon odstaje pod względem możliwości uderzeniowych od Gripena, a patrząc na plany wobec EFT to będzie tylko gorzej, a nie lepiej.
Sierotka po Gripenie
zarathos
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 988
Dołączył(a): 31 sty 2007, o 22:45
Lokalizacja: Sopot / Grudziądz

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Michael » 3 gru 2011, o 14:37

Ja odniosłem się wyłącznie do wypowiedzi corrana
[...]smaku dyskusji dodaje najbardziej oficjalna wypowiedź ze szwedzkich sił powietrznych, które uważają Gripena za samolot pod każdym względem gorszy od Horneta, zaś Typhoona i Rafale za tylko minimalnie lepszego.

Sprawa nie zajmuje mnie aż tak żeby miał tracić czas na szukanie dodatkowych informacji na ten temat. Oficjalne stanowisko jest znane, Gripen wygrał dlatego, że jest najtańszy, więc może daruj(cie) sobie tworzenie fantasmagorii o jego przewagach technicznych nad konkurentami.
Michael
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5349
Dołączył(a): 25 lis 2004, o 16:52

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Grzegorz » 3 gru 2011, o 15:15

[quote=""Michael""]
[size=99px]Sprawa nie zajmuje mnie aż tak żeby miał tracić czas na szukanie dodatkowych informacji na ten temat[/size]. Oficjalne stanowisko jest znane, Gripen wygrał dlatego, że jest najtańszy, więc może daruj(cie) sobie tworzenie fantasmagorii o jego przewagach technicznych nad konkurentami.[/quote]
:shock: :lol: :lol: :?:
Obrazek
Grzegorz
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4924
Dołączył(a): 18 gru 2006, o 03:43
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Michael » 3 gru 2011, o 15:17

hmm?
Michael
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5349
Dołączył(a): 25 lis 2004, o 16:52

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez corran » 6 gru 2011, o 11:00

[quote=""miro82""]Gripena E który jest na razie w postaci jednego latającego demonstatora[/quote]

No i własnie o to chodzi - fanboye Gripena są poprostu niedoinformowani.

Nie ma Gripena NG aka E/F. Nie ma! Nie istnieje!

Jest Gripen Demo który nie ma docelowego silnika, radaru i połowy elektroniki i jest cięższy niż ma być Gripen NG.
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez zarathos » 6 gru 2011, o 11:11

A czy ktoś twierdzi, że jest i lata? Ale Szwedzi ewidentnie promują kolejną generację Gripena, ewidentnie Szwajcarzy takowego kupili (chyba, że nagle zmieniła się specyfikacja wersji C/D) i ewidentnie Szewdzi takiego zbudują. Choćby dla siebie.
Sierotka po Gripenie
zarathos
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 988
Dołączył(a): 31 sty 2007, o 22:45
Lokalizacja: Sopot / Grudziądz

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez corran » 6 gru 2011, o 14:36

Dla siebie to oni mają dość Gripenów zmagazynowanych.

Ale fakt faktem jeśli Szwajcarzy kupią Gripena E/F to Szwedzi mają zrobić i 10 sztuk dla siebie.
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez corran » 6 gru 2011, o 18:07

Gripeny maja być składane w Szwajcarii co już zostało odpowiednio skomentowane:

;)

Obrazek
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez zarathos » 6 gru 2011, o 18:58

Niezłe. Widziałem to już co prawda na rafalenews, ale był jakiś mniejszy.
Sierotka po Gripenie
zarathos
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 988
Dołączył(a): 31 sty 2007, o 22:45
Lokalizacja: Sopot / Grudziądz

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Maxello » 20 gru 2011, o 11:19

W tym temacie dla fanów f 16 polecam tekst z linku
http://www.eioba.pl/a/1xv8/mity-i-niepr ... skich-f-16
ale najbardziej komentarz internauty o nicku Royal Peter. Jasna i merytoryczna riposta w odpowiedzi na ten propagandowy i robiony chyba na zamówienie stek bzdur....

Potwierdza to tylko moje spostrzeżenia, że kwestia przetargu była od początku do końca związana wyłącznie z polityką i nie liczyła się z realnymi potrzebami wojska Polskiego i ekonomią.
Maxello
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 gru 2011, o 11:07

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez mxcoil » 20 gru 2011, o 14:14

[quote=""Maxello""]W tym temacie dla fanów f 16 polecam tekst z linku
http://www.eioba.pl/a/1xv8/mity-i-niepr ... skich-f-16
ale najbardziej komentarz internauty o nicku Royal Peter. Jasna i merytoryczna riposta w odpowiedzi na ten propagandowy i robiony chyba na zamówienie stek bzdur....

Potwierdza to tylko moje spostrzeżenia, że kwestia przetargu była od początku do końca związana wyłącznie z polityką i nie liczyła się z realnymi potrzebami wojska Polskiego i ekonomią.[/quote]

Jeśli ci się wydaje, że to jest merytoryczna riposta to współczuję. Przykład z brzegu:

Koleś pisze o awaryjnych silnikach F-16 KrPD, tylko "zapomniał" dodać, że problem powstał nie w P&W tylko u koreańskiego poddostawcy. Uparli się na własne firmy to potem mieli cyrki :>

Kolejny kwiatek:
Gripen był najtańszy... Gdyby Szwedzi go zaoferowali z takim wyposażeniem jak F-16 to byłby droższy. VW Golf VI Base też jest tańszy od VW Golf VI Comfortline. To mniej wiecej takie samo porównanie jakie zastosował ten koleś.

Gripen to konstrukcja podatna na modernizacje (sugeruje, że F-16 taki nie jest), jako przykład podał to, że w Gripenie można zamontować radar AESA a w eFie nie.

F-16 jest przystosowany do zamontowania stacji AESA, są dwa pakiety modernizacyjne Raythona (RACR) i Northropa (SABR). Stacja została tak zbudowana, że jedynym wymaganiem jest posiadanie komputera MMC (F-16AM i nowsze), jej zamontowanie nie nastręcza problemów, mało tego ma mniejsze wymagania elektrycznie i jest znacznie bardziej niezawodna.

Mam dalej wymieniać bzdury które napisał ten człowiek ?
Avatar użytkownika
mxcoil
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 gru 2007, o 15:08

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez Maxello » 20 gru 2011, o 17:14

Jeśli ci się wydaje, że to jest merytoryczna riposta to współczuję. Przykład z brzegu:

Koleś pisze o awaryjnych silnikach F-16 KrPD, tylko "zapomniał" dodać, że problem powstał nie w P&W tylko u koreańskiego poddostawcy. Uparli się na własne firmy to potem mieli cyrki :>

Kolejny kwiatek:
Gripen był najtańszy... Gdyby Szwedzi go zaoferowali z takim wyposażeniem jak F-16 to byłby droższy. VW Golf VI Base też jest tańszy od VW Golf VI Comfortline. To mniej wiecej takie samo porównanie jakie zastosował ten koleś.

Gripen to konstrukcja podatna na modernizacje (sugeruje, że F-16 taki nie jest), jako przykład podał to, że w Gripenie można zamontować radar AESA a w eFie nie.

F-16 jest przystosowany do zamontowania stacji AESA, są dwa pakiety modernizacyjne Raythona (RACR) i Northropa (SABR). Stacja została tak zbudowana, że jedynym wymaganiem jest posiadanie komputera MMC (F-16AM i nowsze), jej zamontowanie nie nastręcza problemów, mało tego ma mniejsze wymagania elektrycznie i jest znacznie bardziej niezawodna.

Mam dalej wymieniać bzdury które napisał ten człowiek ?[/quote]


Aha. Czyli tygodniowy lot naszych "szesnastek" z Ameryki do Polski należy uznać za wielki sukces i świadectwo ich niezawodności? Rozumiem.... Może też wsadzili naszym podzespoły od Koreańczyków? To jest dopiero kwiatek...

Czyli jest najtańszy, plus sensowny offset, a nie ta kpina od naszego Wielkiego Brata. W oczach ekspertów porażka. Niezrealizowany do dnia dzisiejszego. Eksportowego Gripena nie oferuje się gołego, jeżeli chce się wygrać przetarg. Skąd w ogóle taki pomysł?

Gripen jest konstrukcją stosunkowo młodą. W chwili obecnej możliwości integracyjne samolotu zostały wykorzystane zaledwie w 50%, jak jest z f16?

Na razie tych bzdur nigdzie nie widzę, za to widzę zamykanie oczu na oczywiste fakty...
Maxello
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 gru 2011, o 11:07

Re: Gripen dla Szwajcarii

Postprzez LooZ^ » 20 gru 2011, o 17:42

Czizys, kolejny forumowy fanboj "wszystkiego co nie hamerykańskie".
Polish Soldier Fight For The Freedom Of Other Nations But Dies Only For Poland
LooZ^
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1536
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 14:08
Lokalizacja: Opole

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość