SP w latach 2020-2025

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez urbanoid » 22 kwi 2014, o 14:03

[quote=""warewolf""]A co z KC-135? Producent twierdzi, że przebudowane i wyremontowane cywilne Boeingi 707 są kilka razy tańsze w zakupie i eksploatacji od tych opartych na 767.[/quote]

Jeśli zakup (ale z modernizacją) byłby dużo tańszy, a eksploatacja kosztowała tyle samo lub mniej, to może być, te maszyny i tak do 2040-50 polatają.

Pytanie czy tak rzeczywiście jest.
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez pawe97 » 22 kwi 2014, o 14:12

[quote=""Teli""]A którego z tych zadań Casa nie może wykonywać? [/quote]
No casy mogą się okazac zbyt małe
Avatar użytkownika
pawe97
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 133
Dołączył(a): 28 mar 2014, o 21:00
Lokalizacja: Katowice

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez warewolf » 22 kwi 2014, o 15:39

[quote=""urbanoid""][quote=""warewolf""]A co z KC-135? Producent twierdzi, że przebudowane i wyremontowane cywilne Boeingi 707 są kilka razy tańsze w zakupie i eksploatacji od tych opartych na 767.[/quote]

Jeśli zakup (ale z modernizacją) byłby dużo tańszy, a eksploatacja kosztowała tyle samo lub mniej, to może być, te maszyny i tak do 2040-50 polatają.

Pytanie czy tak rzeczywiście jest.[/quote]
Trudno powiedzieć, bo źródło tej wiadomości to film na Discovery, czy innym Nat Geo. ;)
Kilka tygodni temu pokazywali materiał z firmy, która wycofane cywilne Boeingi 707 przebudowywała na tankowce. Rozbierali je na części pierwsze, wymieniali wszystkie wiązki kablowe, itp. oraz zakładali instalacje do tankowania w powietrzu. Pamiętam wypowiedź prezesa tej firmy, że będą starali się zainteresować USAF swoją ofertą, ponieważ te samoloty są prawie pięciokrotnie tańsze w zakupie i dwukrotnie tańsze w eksploatacji od nowych 767.
Może to prawda, może nie.
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez urbanoid » 22 kwi 2014, o 16:10

A, o to Ci chodzi. Myślałem, że mówisz po prostu o używanych KC-135, które przecież były od podstaw budowane jako tankowce. Budowali je w latach 50 i 60, ale mają polatać do 2040-50 (jak B-52), więc jakby rzeczywiście taniej wychodziło kupić, wyremontować i zmodernizować to czemu nie. Tylko znowu byłaby histeria w mediach, że niby "złom kupujemy"...
“We’ll see who cracks first, the guests or the hosts, but sooner or later, somebody’s getting loaded into cattlecars, because that’s how things go in Europe.” Instapundit
Avatar użytkownika
urbanoid
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Dołączył(a): 5 lip 2010, o 13:34
Lokalizacja: Łódź

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez Hwarang » 22 kwi 2014, o 16:40

[quote=""Teli""]A którego z tych zadań Casa nie może wykonywać? Dodatkowo gdzie my się chcemy w warunkach obrony terytorium desantować tą całą naszą 6 brygadą, Mińsk, Moskwa, Petersburg, Mogadiszu? Cały czas mnie to zastanawia po co państwu takiemu jak Polska potrzebna aż brygada powietrznodesantowa.[/quote]

A znasz zasade lepiej miec i nie potrzebowac jak nie miec i potrzebowac?
A, o to Ci chodzi. Myślałem, że mówisz po prostu o używanych KC-135, które przecież były od podstaw budowane jako tankowce. Budowali je w latach 50 i 60, ale mają polatać do 2040-50 (jak B-52), więc jakby rzeczywiście taniej wychodziło kupić, wyremontować i zmodernizować to czemu nie. Tylko znowu byłaby histeria w mediach, że niby "złom kupujemy"...


Takie glosy zawsze sie pojawia w tak specjalistycznych portalach jak WP. Co do tankowcow to zapewne KC-135 nadal by sie najlepiej biorac pod uwage ze przesiadamy sie na sprzet made in USA no chyba ze znow zrobimy zwrot o 180.
Avatar użytkownika
Hwarang
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 95
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 21:07
Lokalizacja: Bogatynia

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez warewolf » 22 kwi 2014, o 16:45

[quote=""urbanoid""]A, o to Ci chodzi. Myślałem, że mówisz po prostu o używanych KC-135, które przecież były od podstaw budowane jako tankowce. Budowali je w latach 50 i 60, ale mają polatać do 2040-50 (jak B-52), więc jakby rzeczywiście taniej wychodziło kupić, wyremontować i zmodernizować to czemu nie. Tylko znowu byłaby histeria w mediach, że niby "złom kupujemy"...[/quote]Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo bardzo słabo znam się na lotnictwie.
warewolf
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 14:41

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez gość » 22 kwi 2014, o 18:23

[quote=""urbanoid""]Znaczy 12 to niby dużo? Bo wiesz, jak spojrzałem na liczbę transportowców tej klasy (i większych) w większych państwach Europy to i tak jest raczej niewiele. Bo, że nic większego nie potrzebujemy to się całkowicie zgadzam.

Ad maszyn EW to masz na myśli zrobienie takiego "budżetowego" Compass Calla?

Moje zdanie na temat AWACS-a na C-295 znasz, ale nad ASW to bym pomyślał.[/quote]
Tak, uważam, że 12 Herculesów to byłoby za dużo. Norwegia np. ma 4 i jakoś żyją. A my dodatkowo mamy kilkanaście CAS. Wolałbym żeby na to konto kupić np. 6 CH-47 dla 7eds. Co do przerobienia CAS to tak, myślałem o czymś takim jak Compass Call.
„Związek Radziecki stanowi kwintesencję zła współczesnego świata” - Ronald Reagan
Ja, Michael.
gość
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 10 gru 2011, o 13:44

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez prowler » 6 kwi 2016, o 20:04

http://www.defence24.pl/341841,wybor-na ... -2022-roku
gen. pil. Jerzy Gotowała dla realizacji zadań stojących przed siłami zbrojnymi odpowiednie byłoby pozyskanie dwóch eskadr samolotów wielozadaniowych, tak aby podwyższyć ich liczbę do co najmniej 80, jednak w tym zakresie decydujące będą nie tylko wymagania taktyczno-techniczne, ale również możliwości ekonomiczne i kompleksowa koncepcja ich wykorzystania

80?! To chyba samych F-35, które mieliśmy,, wg planu poprzedniego MONa, kupić w liczbie 64 sztuk
Gdzie ta dobra zmiana?
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3896
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez LooZ^ » 6 kwi 2016, o 20:44

Sądzę, że generał źle się wypowiedział, albo został źle zrozumiany.

Samoloty MiG-29 i Su-22 mogą służyć obecnie tylko do podtrzymywania nawyków załóg i personelu technicznego. (...) Obydwa wymienione typy powinny być SZYBKO zastąpione. Uważam, że łącznie 80 maszyn wielozadaniowych mogłoby zastąpić TE samoloty, jeżeli zostaną one wdrożone w najnowszym wariancie, z pełnym systemem wyposażenia i uzbrojenia.


Moim zdaniem to może brzmieć jak:
- zakupienie nie 64, a 80 samolotów;
- zakupienie używek na czas kupna nowych (bo trudno 9 lat nazwać "szybko");
- zakupienie 32 sztuk samolotów (w co trudno mi uwierzyć);
LooZ^
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1536
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 14:08
Lokalizacja: Opole

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez asimo2 » 6 kwi 2016, o 20:49

Mam takie małe pytanie: za co mamy kupić te 80 WSB nowej generacji i za co mamy je utrzymywać?
Popatrzcie na Niemcy - ile chcą kupić Tajfunów... A przed nami baaardzo duże zakupy.
Jak będzie 32 F-35 to będzie bardzo dobrze.
asimo2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1508
Dołączył(a): 12 kwi 2006, o 18:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez LooZ^ » 6 kwi 2016, o 21:19

Może to co sugeruje oznacza np F-16V i 32 F-35?
LooZ^
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1536
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 14:08
Lokalizacja: Opole

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez prowler » 6 kwi 2016, o 21:24

Nie broń MON porównując nas do Niemców, którzy i tak będą mieli grubo pow 150 maszyn (bo kupią coś, co w końcu zastąpi Tornado) - przy jednocześnie nieporównywalnie większej flocie samolotów transportowych i śmigłowców...

My nie mówimy tu o kosmicznych wartościach - okolice stu maszyn.
Są "pozycje" na które MON nie waha się sypnąć grosza - a których sens jest wątpliwy wobec skąpienia na SP. (Choćby Kruk)
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3896
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez asimo2 » 6 kwi 2016, o 21:36

Gen. Gotowała w artykule na D24 mówił o zakupie 32 F-16V i o 80 wsb jako całości samolotów bojowych /WSB/ w SP.
prowler: Niemcy to kraj znacznie bogatszy a my musimy kupić praktycznie całą OPL, całą MW i połowę WL :(
Kruki kosztują od 1/3 do 1/2 tego co WSB.
asimo2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1508
Dołączył(a): 12 kwi 2006, o 18:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez prowler » 6 kwi 2016, o 21:51

Przepraszam, ale to nie są argumenty...
My nie kupujemy np. 6 OP dla MW (nie mówiąc już o jednostkach nawodnych)
Nikt nas nie zmusza do kupowania w najdroższym wariancie z AIP i pociskami cruise...
Nikt nam nie każe kupować tarczy antyrakietowej która jest bezsensowna w przypadku realnego braku możliwości skutecznego odparcia klasycznego lotnictwa. (Już widzę ten zapas rakiet...)

I w końcu nikt nam nie każe sypać kasę w worek bez dna zwany wojskami aeromobilnymi w sytuacji gdzie wobec braku kontroli nad przestrzenią powietrzną nie będzie szans na ich wykorzystanie wedle pierwotnego przeznaczenia.

No ale oczywiście zaraz ktoś powie że są jeszcze sojusznicy...

Tak drastyczna redukcje floty samolotów bojowych można porównać z pomysłem wycofania wszystkich Twardych i T-72 i oparciu się wyłącznie o leopardy i ppk
Bogate Niemcy też wiele Leopardów nie mają...
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 3896
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: SP w latach 2020-2025

Postprzez Beastry Boy » 8 kwi 2016, o 22:55

Trochę pominięty temat przy zakupach maszyn dla SP, ale te nasze Herculesy to ile jeszcze polatają ? I co będzie dostępne jako ewentualny następca ? Zakładam, że co najwyżej 5 sztuk
Avatar użytkownika
Beastry Boy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 538
Dołączył(a): 31 lip 2009, o 23:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 2 gości