R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Paffcio » 6 lut 2011, o 00:36

[quote=""Lw25""]1. Napisałeś:
Raptem kilka sztuk, a odpalono do Migów 25 dziesiątki Sparrowów i Amraamów, bardzo często pudłując.
i moje pytanie odnosiło się do tego że jak piszesz o Libanie, to nie pisz o pociskach z lat 90.
[/quote]
Pisałem o Libanie, a że w 1982 chyba żaden Mig 25 nie został zestrzelony, założyłem że Barg napisał ogólnie o zestrzeleniach Migów 25 przez F-15.

2. Na pierwszej stronie była dyskusja o ilości pocisków przenoszonych przez Miga-23, doszli do
Wg niektórych autorów OKB Mikojana miało wydać nawet instrukcję zakazującą stosowania rakiet rodziny K-13 na węzłach podkadłubowych.
jak ma odpalić następną skoro przenosi dwie. Skoro rodzina K-13 posiada odmiany naprowadzane półaktywnie i termicznie to powinien Mig-23 przenosić po jednej takiej i jednej takiej. Jeśli odpaliłby obie to co, jak nawalą?

Nawalić może jedna na dziesięć. A więc tylko co któremuś Migowi może się przytrafić że rakieta nie chce się odpalić.

I jeszcze do Twojej wypowiedzi:
Myślę że mniejsze niż Amerykanie z niezawodnością swoich rakiet pow-pow w Wietnamie.
Czy ja się pytałem o Wietnam?

Statystyka wypadkowa F-16 - w katastrofach rozbiło ich się ponad 500.
Paffcio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 776
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 02:44

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Lw25 » 6 lut 2011, o 01:14

1. Zestrzelono w Libanie trzy Migi-25, wszystkie za pomocą pocisków AIM-7F (wg. źródła z drugiej strony tego tematu), ale ja czepiałem się tego że napisałeś o dziesiątkach AIM-7 i AIM-120, odpalonych przeciw Migom-25, co w przypadku tych drugich było lekko niemożliwe.
2.
Nawalić może jedna na dziesięć. A więc tylko co któremuś Migowi może się przytrafić że rakieta nie chce się odpalić.
A może nawalić 10/10, dlatego ja zadałem pytanie, bo zgadywać to sam umiem.
3
Cytuj:
I jeszcze do Twojej wypowiedzi:
Cytuj:
Myślę że mniejsze niż Amerykanie z niezawodnością swoich rakiet pow-pow w Wietnamie.
Czy ja się pytałem o Wietnam?

Statystyka wypadkowa F-16 - w katastrofach rozbiło ich się ponad 500.



Boże, najpierw wyskakuje z Wietnamem, teraz z F-16, ja się pytałem o awarie Migów-23 i ich rakiet, a nie o przykład skrajnej amerykanofobii.
Lw25
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 259
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:43

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Paffcio » 6 lut 2011, o 01:45

[quote=""Lw25""]1. Zestrzelono w Libanie trzy Migi-25, wszystkie za pomocą pocisków AIM-7F (wg. źródła z drugiej strony tego tematu), ale ja czepiałem się tego że napisałeś o dziesiątkach AIM-7 i AIM-120, odpalonych przeciw Migom-25, co w przypadku tych drugich było lekko niemożliwe.
[/quote]
Dobra, wiec niech będzie że samowolnie rozszerzyłem wątek "F-15 vs Mig 25" na całą historię ich spotkań, a nie tylko sam Liban w 1982.

2.
Nawalić może jedna na dziesięć. A więc tylko co któremuś Migowi może się przytrafić że rakieta nie chce się odpalić.
A może nawalić 10/10, dlatego ja zadałem pytanie, bo zgadywać to sam umiem.

Bez przesady. Jak rakieta nawalała to w większości wypadków pilot wykrył to jeszcze na lotnisku.

Cytuj:
I jeszcze do Twojej wypowiedzi:
Cytuj:
Myślę że mniejsze niż Amerykanie z niezawodnością swoich rakiet pow-pow w Wietnamie.
Czy ja się pytałem o Wietnam?

Statystyka wypadkowa F-16 - w katastrofach rozbiło ich się ponad 500.



Boże, najpierw wyskakuje z Wietnamem, teraz z F-16, ja się pytałem o awarie Migów-23 i ich rakiet, a nie o przykład skrajnej amerykanofobii.

Jakakolwiek by ona nie była - to wypadkowość samolotów i sprawność rakiet strony przeciwnej była niewiele lepsza. Tyle że sprzęt rosyjski był dużo tańszy, wiec strata Miga 23 jest znacznie mniejsza niż strata F-16.
Tu więcej info:
http://www.altair.com.pl/start-5199
Paffcio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 776
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 02:44

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez dranio » 6 lut 2011, o 01:52

[quote=""Paffcio""]
Bez przesady. Jak rakieta nawalała to w większości wypadków pilot wykrył to jeszcze na lotnisku. [/quote]

W jakiż to sposób? Możesz wytłumaczyć mnie prostemu inżynierowi lotnictwa, jak sprawdzić na lotnisku wadliwe działanie zapalnika albo silnika pocisku?

dranio
dranio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 391
Dołączył(a): 16 lis 2005, o 22:50

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Paffcio » 6 lut 2011, o 02:00

[quote=""dranio""][quote=""Paffcio""]
Bez przesady. Jak rakieta nawalała to w większości wypadków pilot wykrył to jeszcze na lotnisku. [/quote]

W jakiż to sposób? Możesz wytłumaczyć mnie prostemu inżynierowi lotnictwa, jak sprawdzić na lotnisku wadliwe działanie zapalnika albo silnika pocisku?

dranio[/quote]
Że rakieta po podwieszeniu pod samolot przeprowadza sobie jakieś procedury autodiagnostyczne i jeśli wykażą one "fail" któregoś elementu to rakietę się ściąga i podwiesza inną. Oczywiście pewnych rzeczy nie da się w ten sposób sprawdzić, ale większość awarii wychodzi.
Paffcio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 776
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 02:44

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Lw25 » 6 lut 2011, o 02:02

Że rakieta po podwieszeniu pod samolot przeprowadza sobie jakieś procedury autodiagnostyczne i jeśli wykażą one "fail" któregoś elementu to rakietę się ściąga i podwiesza inną. Oczywiście pewnych rzeczy nie da się w ten sposób sprawdzić, ale większość awarii wychodzi.

Jakieś systemy diagnostyczne w ponad 40 letnich (chodzi o czas powstania) Migach-23 :?: :shock: Takich rzeczy raczej nie ma.
Jakakolwiek by ona nie była - to wypadkowość samolotów i sprawność rakiet strony przeciwnej była niewiele lepsza. Tyle że sprzęt rosyjski był dużo tańszy, wiec strata Miga-23 jest znacznie mniejsza niż strata F-16.
Tu więcej info:
http://www.altair.com.pl/start-5199
Ciągle schodzisz z tematu
Lw25
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 259
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:43

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Paffcio » 6 lut 2011, o 02:22

[quote=""Lw25""]
Że rakieta po podwieszeniu pod samolot przeprowadza sobie jakieś procedury autodiagnostyczne i jeśli wykażą one "fail" któregoś elementu to rakietę się ściąga i podwiesza inną. Oczywiście pewnych rzeczy nie da się w ten sposób sprawdzić, ale większość awarii wychodzi.

Jakieś systemy diagnostyczne w ponad 40 letnich (chodzi o czas powstania) Migach-23 :?: :shock: Takich rzeczy raczej nie ma.
[/quote]
Takie rzeczy to miały rakiety plot starsze od R-23. Specjalny panel diagnostyczny do przedstartowego testowania rakiet.

Jakakolwiek by ona nie była - to wypadkowość samolotów i sprawność rakiet strony przeciwnej była niewiele lepsza. Tyle że sprzęt rosyjski był dużo tańszy, wiec strata Miga-23 jest znacznie mniejsza niż strata F-16.
Tu więcej info:
http://www.altair.com.pl/start-5199
Ciągle schodzisz z tematu

To o co pytasz to sprawy małoistotne. Gdyby to było ważne to rakiety opracowano by tak, aż uzyska się wymagany poziom niezawodności.
Paffcio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 776
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 02:44

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Lw25 » 6 lut 2011, o 02:30

Takie rzeczy to miały rakiety plot starsze od R-23. Specjalny panel diagnostyczny do przedstartowego testowania rakiet.
Na przykład jakie?
To o co pytasz to sprawy małoistotne. Gdyby to było ważne to rakiety opracowano by tak, aż uzyska się wymagany poziom niezawodności.
Oczywiście, bo uznałeś że ZSRR robił wszystko lepiej od podłych imperialistów, sprzęt ze Związku Radzieckiego psuje się tylko w wyniku sabotażu, a pytanie o awarie nie ma znaczenia bo zadał je imperialistyczny szpieg tak?
Lw25
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 259
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:43

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez ORKAN » 6 lut 2011, o 03:01

Kod: Zaznacz cały
Na przykład jakie?


Osygnaturki nazw urządzeń pytaj się na forum Lotnictwo Zwierboja i innych pilotów WL i OPK.

Kod: Zaznacz cały
Oczywiście, bo uznałeś że ZSRR robił wszystko lepiej od podłych imperialistów, sprzęt ze Związku Radzieckiego psuje się tylko w wyniku sabotażu, a pytanie o awarie nie ma znaczenia bo zadał je imperialistyczny szpieg tak?


Nigdzie Paffcio nie użył powyższych.

Kod: Zaznacz cały
Jakieś systemy diagnostyczne w ponad 40 letnich (chodzi o czas powstania) Migach-23    Takich rzeczy raczej nie ma.


A czy aparatura musi być w samolecie, czy to procedura przedstartowa samolotu?

Kod: Zaznacz cały
W jakiż to sposób? Możesz wytłumaczyć mnie prostemu inżynierowi lotnictwa, jak sprawdzić na lotnisku wadliwe działanie zapalnika albo silnika pocisku?


No właśnie jesteś inżynierem lotnictwa (jest coś takiego?) a nie uzbrojanie. Tak że masz prawo się dziwić.

Kod: Zaznacz cały
1. Zestrzelono w Libanie trzy Migi-25, wszystkie za pomocą pocisków AIM-7F (wg. źródła z drugiej strony tego tematu), ale ja czepiałem się tego że napisałeś o dziesiątkach AIM-7 i AIM-120, odpalonych przeciw Migom-25, co w przypadku tych drugich było lekko niemożliwe.


A czy wymiana ognia trwała tylko przed 1992 roku? Syryjskie MiG-25P jeszcze latają.

Kod: Zaznacz cały
 A może nawalić 10/10, dlatego ja zadałem pytanie, bo zgadywać to sam umiem.


Polskie doświadczenia w urzytkowaniu R-23R i R-23T w warunkach zbliżonych do bojowych niepotwierdzają 10/10.

Kod: Zaznacz cały
Pisałem o Libanie, a że w 1982 chyba żaden Mig 25 nie został zestrzelony, założyłem że Barg napisał ogólnie o zestrzeleniach Migów 25 przez F-15.


Zostały 3 w tym jeden nieuzbrojony rozpoznawczy bo wielu panów interlokutorów zapomina że blisko połowa zbudowanych MiG-25 to odmiany rozpoznawcze i rozpoznawczo bombowe.

Kod: Zaznacz cały
Statystyka wypadkowa F-16 - w katastrofach rozbiło ich się ponad 500.


Tu przegiołeś. Chyba że miałeś na myśli incydenty lotnicze. Tych było jednak tysiące. A to dioda się przepaliła a to do silnika wpadły obce ciała. Ot lotniczy żywot lotniczej konstrukcji.

Kod: Zaznacz cały
2. Na pierwszej stronie była dyskusja o ilości pocisków przenoszonych przez Miga-23, doszli do
Cytuj:
Wg niektórych autorów OKB Mikojana miało wydać nawet instrukcję zakazującą stosowania rakiet rodziny K-13 na węzłach podkadłubowych.
jak ma odpalić następną skoro przenosi dwie. Skoro rodzina K-13 posiada odmiany naprowadzane półaktywnie i termicznie to powinien Mig-23 przenosić po jednej takiej i jednej takiej. Jeśli odpaliłby obie to co, jak nawalą?


Jasne że instrukcje bezpieczeństwa mówiły o nieodpalaniu z wezłów podkadłubowych rakiet R-23/R-24. bo zachodziło zjawisko pompażu silników. Natomiast co do rakiety R-3 (K-13 to oznaczenie fabryczne a nie wojskowe) to nie było przeciwskazań. Zastanawia mnie czy używano podwójnych belek do R-3 jak w naszych bisach. Widziałem na takich podwójnych belkach R-60/R-60M. No więc jeśli był to zwykły MS to mógł przenosić 6-8 R-60/R60M, albo 2 R-3S/R i 4 R-60/R-60M albo4 R-3S/R. Pytanie tylko czy użyli bojowo konfiguracji 6 R-3?
MF mógł przenosić 2 R-23R/T i 4 R-60/R-60M.

Kod: Zaznacz cały
No cóż 2/3 zestrzelonych przez nie maszyn w tym konflikcie to maszyny egipskie, więc czy to taki sukces.


A co zachodni autor tych rewelacji wymontował Egipcjanom układy IFF? :lol:

I do Paffcia
KUB w Jom Kipur nie był żadną radziecką nowością. Co prawda WP właśnie wtedy je kupowało ale na uzbrojeniu CA były od 10 lat.
WESTERPLATTE NADAL SIĘ BRONI !!!
ORKAN
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 17:13
Lokalizacja: Westerplatte

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Lw25 » 6 lut 2011, o 03:15

Oczywiście, bo uznałeś że ZSRR robił wszystko lepiej od podłych imperialistów, sprzęt ze Związku Radzieckiego psuje się tylko w wyniku sabotażu, a pytanie o awarie nie ma znaczenia bo zadał je imperialistyczny szpieg tak?

Chodziło mi o to, że odpowiadał na pytanie o awaryjność Miga-23 mówiąc o awariach u Amerykanów.
Jasne że instrukcje bezpieczeństwa mówiły o nieodpalaniu z wezłów podkadłubowych rakiet R-23/R-24. bo zachodziło zjawisko pompażu silników. Natomiast co do rakiety R-3 (K-13 to oznaczenie fabryczne a nie wojskowe) to nie było przeciwskazań. Zastanawia mnie czy używano podwójnych belek do R-3 jak w naszych bisach. Widziałem na takich podwójnych belkach R-60/R-60M. No więc jeśli był to zwykły MS to mógł przenosić 6-8 R-60/R60M, albo 2 R-3S/R i 4 R-60/R-60M albo4 R-3S/R. Pytanie tylko czy użyli bojowo konfiguracji 6 R-3?
MF mógł przenosić 2 R-23R/T i 4 R-60/R-60M.

Mój błąd.
Lw25
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 259
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:43

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Barg » 6 lut 2011, o 11:32

@ORKAN
2. Oczywiście że przewaga Izraela wynikała z faktu posiadania F-15. MiG-23MS nie mógł toczyć innej walki jak manewrowa ze względu na zasięg swojego uzbrojenia rakietowego. Paradoksalnie wersje S, SM, M, MS i MF nie były przeznaczone do walki manewrowej. Do uzbrojenia obronnego otrzymały rakiety R-60 i R-60M podobnie jak frontowe bombowce czy myśliwce bombadujące. Ich głównym zadaniem było dokonanie ataku rakietowego BVR lub za pomocą Rakiet R-3S/R. To naprawdę nie jest winą tej maszyny że Syryjczycy nie zachowali dyscypliny i wdali się w walkę manewrową z supermanewrowymi F-15 i F-16 - samolotów następnej generacji.

Nie kwestionuje przewagi Izraela wynikającej nie tylko z posiadania F-15, o czym mówiłeś zresztą wcześniej (zakłócenia, AWACS). Z tym że Syryjczycy nie mogli nie wejść w walkę manewrową. Oni MUSIELI to zrobić. Patrząc na ich samoloty (MiG-21, MiG-23) i ich uzbrojenie to po prostu nie mieli wyjścia, musieli. W przeciwnym wypadku w ogóle nie powinni startować do lotu bojowego, tylko przerzucić swoje samoloty jak najdalej od granicy z Izraelem. Do tego żadną tajemnicą dla Syrii był posiadany sprzęt izraelski. Tak przy okazji to przecież Izrael nie użył tylko F-16 i F-15, ale i innych samolotów z których stracił 1 czy 2. I mimo wszystko przy takich zaciętych walkach manewrowych nawet pilot na słabszym samolocie powinien coś ustrzelić z F-16 i F-15. W historii wojen wielokrotnie tak było, że dobry pilot na słabszym samolocie wychodził zwycięsko z takich bitew.

Ciekawe jak by wyglądała walka MiG-23ML/MLD z F-16A/B a więc wersją "23" przystosowanej do walk manewrowych z mocnym silnikiem i odchudzonym kadłubem. Czy w ogóle by do niej dochodziło? Jak pokazuje przykład potyczek Afgańskich Pakistańczycy w swych F-16A wcale nie byli pewni siebie uciekając przed pościgiem.
No jak pokazała ta walka 2 samoloty F-16 nie zawahały się zaatakować licznej formacji myśliwców radzieckich. Nie był to jakiś wyjątek patrząc na sukcesy F-16 w zwalczaniu Su. Po to zresztą formacja radziecka miała osłonę myśliwców, ale cóż z tego skoro ta osłona zawiodła, a później nie potrafiła skutecznie zaatakować.

Zanim się Izrael zdecydował na F-14 który w 1974 odrzucono, to raki F-15 i F-16 płoneły by w Dolinie Beka. Przecież Syria i ZSRR mogli by to ukryć.
No nie wiem. Po pierwsze Izrael ma/miał dobry wywiad. Po drugie to w końcu te samoloty pojawiłyby się w Syrii, a wtedy to już ich loty zostałyby dostrzeżone. Po trzecie to Izrael atakował w Dolinie Bekaa, a wiedząc o nowym groźnym przeciwniku mógłby przesunąć w czasie ten atak. Jeśli więc Izrael miałby być zaskoczony to tylko przez niespodziewane przerzucenie do Syrii radzieckiego pułku na MiG-31.


[quote=""Paffcio""]
To mają do rzeczy, że gdyby w miejscu tych F-16 były F-5 albo Migi 21, to byłoby tak samo. [/quote] Nie, nie mają bo MiGi-23MLD były wyposażone w R-23.

Trafiłyby.

No cóż, widocznie żyjesz w jakiejś alternatywnej rzeczywistości do tego przesuniętej w czasie i o takich sprawach wiesz. Ale sugeruje wrócić do rzeczywistości i czasu naszego, tak będzie lepiej i dla Ciebie i dla nas. Acha i zrób to nie tylko w tym temacie… :wink:

Co to był za przykład? Walka F-14 US Navy z libijskimi Migami 23? Jeśli F-14 pierwszy odpalił rakietę, to pierwsza dotrze ona do Miga, przerywając naprowadzanie R-23. Albo Mig zacznie robić ostre zakręty i wymanewruje Sparrowa, ale jednocześnie przerwie naprowadzanie R-23. No i R-23 też można wymanewrować. Albo cel zawróci i w R-23 skończy się paliwo zanim do tego uciekającego celu dotrze. Albo cel użyje zakłóceń ECM i R-23 nie trafi.
W tym konkretnym przypadku atak jednego MiGa był o tyle skuteczny, że jeden F-14 rzeczywiście musiał manewrować i odejść z przeciążeniem, za to drugi F-14 nie przerwał i jego AIM-7 trafił jednego MiGa. Czyli F-14 musiał manewrować, ale był na tyle dobry, a rakieta MiGa na tyle słaba że F-14 wyszedł z tego ataku cało. Czyli przykład pokazuje nieskuteczność MiGa i jego rakiety.

Oczywiście wszystkie powyższe metody tak samo mogą zostać zastosowane do neutralizacji Sparrowa / Amraama (i często były z sukcesem stosowane już od czasów wojny wietnamskiej).
Nie bardzo rozumiem jak AIM-120, a już w kontekście wojny wietnamskiej to w ogóle.

F-15 może naprowadzać Sparrowa tylko na jeden cel naraz. Wiec jak steruje jedną rakietą na jeden cel, a w tym czasie inny cel wziął go na muszkę (co pokazuje alarm w RWR) to F-15 musi zmienić cel dla prowadzonego Sparrowa lub odpalić nowego Sparrowa do nowego celu (przerywając naprowadzanie pierwszej rakiety).
No i co w związku z tym?

No i dlatego R-23 może nie trafić.
Fajnie, że w końcu to dostrzegłeś. Gdzie tu w takim razie Twoje 99% skuteczności? Ach w innej rzeczywistości… :lol: To wszystko tłumaczy…

W walce manewrowej Mig 23 jest gorszy niż F-15 lub F-16. Porównujesz samoloty skonstruowane w latach 50-tych (Mig 21) lub 60-tych (Mig 23, Mig 25) do samolotów powstałych w latach 70-tych (F-15, F-16).
A co do użycia R-23 w walce manewrowej to po pierwsze trudno podczas ostrych manewrów utrzymywać cel cały czas na radarze, po drugie R-23 można odpalać przy maksymalnym przeciążeniu nosiciela 4,5 g. Więc jak Mig 23 manewrował z 6 czy 7 g to nie mógł odpalić R-23. No i R-23 była znacznie mniej zwrotna niż R-60, wiec to R-60 miała priorytet w walce manewrowej.
Izrael miał nie tylko F-15 i F-16 i jakoś nie poniósł istotnych, widocznych strat w tych walkach.

Owszem użyli Pythonów-3 (bo to rakieta właśnie do walki manewrowej), ale jaki to ma związek z tematem?
To, że walczyli w walce manewrowej, a nie tylko z zastosowaniem AIM-7.
Pozatym wyniki z Bekaa to znamy tylko z izraelskiej perspektywy. Nawet jeśli żaden izraelski samolot nie spadł, to można przyjąć że conajmniej kilka z nich zostało uszkodzonych syryjskimi rakietami lub działkami.
Radosna twórczość pilotów arabskich jest znana nie od dziś… Tylko jakoś zawsze przegrywają z tym Izraelem. Ale może piloci arabscy żyją w alternatywnej rzeczywistości? Tam wszystko wydaje się możliwe, nawet 99% skuteczność R-23… :lol:
Często F-15 był naprowadzony przez AWACS (których przeciwnik nie miał), a celem często były Migi 21 lub 23, czyli samoloty poprzedniej generacji.
Samoloty arabskie były naprowadzane przez naziemne SD i jakoś nie przeszkadzało to pilotom izraelskim ich zestrzeliwać, i to nawet za nim wprowadzili do służby samoloty AWACS.

Pisałem o tym wyżej. Mig 23 jest gorszy w walce manewrowej od F-15 czy F-16, w końcu to konstrukcje znacznie młodsze od Miga 23, a w dodatku powstałe już na bazie doświadczeń z wojny wietnamskiej.
I przy okazji jeden z najlepszych wtedy myśliwców arabskich…
WYPŁYNIEMY DZIŚ NAD RANEM
Choćby przez kry droga wiodła
Skuty lodem cały pokład
Gdyby rumu już zabrakło
Słoną wodę wlewał w gardło
Nawet gdybym z mej wyprawy
Zawsze wracał ledwie żywy
NIEZAPOMNĘ CIĘ OCEANIE

Dobry czas na morze to początek maja
Barg
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4982
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 17:50
Lokalizacja: południowe okolice Warszawy

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Botras » 6 lut 2011, o 11:59

[quote=""Paffcio""]
Statystyka wypadkowa F-16 - w katastrofach rozbiło ich się ponad 500.[/quote]

Po pierwsze, skąd pochodzi ta liczba?
Po drugie, to nie jest żadna statystyka bez podania liczby lotów wykonanych przez te samoloty do dnia ostatniej z katastrof.
Botras
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 15 maja 2006, o 21:42

Re: Nasze MiGi-21,MiGi-23, Su-22-kiedy się zestarzały?

Postprzez Rafql » 6 lut 2011, o 14:24

[quote=""Michael""].

Jesteś pewny, że chodziło o Miga-23? Bo mi się wydaje, że to był jedyny taki przypadek, ale oczywiście mogę się mylić.[/quote]
Tak, Mig-23MF E.F. Rybak, J.Gruszczyński "Mig-23 Wersje myśliwskie"
Przypadek "majora R." z F-15 również znam i zarówno jeden jak i drugi przypadek wzajemnie się nie wykluczają. Obydwa to dane "zachodnie" a mamy jeszcze rosyjskie. Żadnych zweryfikowac nie można,więc... możemy wierzyc lub też nie.

[quote=""Paffcio""]Po pierwsze to ograniczenie (albo R-23R albo R-23T) tyczyło się, jak pamiętam, tylko eksportowych wersji Miga 23MF.[/quote]

Słabą masz widocznie pamięc :) ,albo R-23T, albo R.

[quote=""ORKAN""]Widziałem na takich podwójnych belkach R-60/R-60M. No więc jeśli był to zwykły MS to mógł przenosić 6-8 R-60/R60M, albo 2 R-3S/R i 4 R-60/R-60M albo4 R-3S/R. Pytanie tylko czy użyli bojowo konfiguracji 6 R-3?[/quote]

Widziałem R-60 na Mi-24 i ?

Napisze jeszcze raz. Wersja MS u Syryjczyków NIE przenosiła rokiet R-3R(jeśli tak poproszę źródło), nie przenosiła także R-60 (j.w), juz na pewno nie w ilości 8 sztuk :!: Maksymalnie na innych wersjach mogło byc 6. Owszem można było podwiesic pod skrzydłami podwójne belki np. na MF ale wtedy pod kadłubem można było zabrac tylko 2xR-60, co daje razem 6 rakiet.Tyle i tylko tyle!

OT
Podobnie na Mig-29, niby można podwiesic 2xR-60, 2xR-73 i 2xR-27 ale użyc sie tego nie da! Albo R-60, albo R-73.

Pozdrawiam
Rafql
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 117
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 20:13

Re: R-24 a MiG-23ML/MLA/MLD

Postprzez Beckham » 15 mar 2011, o 23:57

Beckham
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 73
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 00:33

Re: Nasze MiGi-21,MiGi-23, Su-22-kiedy się zestarzały?

Postprzez Grzegorz66 » 19 mar 2011, o 13:23

[quote=""Paffcio""][quote=""Lancer""][quote=""Paffcio""]
Jak widać Mig 23 przeżył eksplozję AIM-9 i dał rady wylądować. A jak wygląda odporność F-16? Trafienie Micą - down, trafienie Igłą - down. Jak widać nawet po bardzo lekkiej Igle F-16 spada na ziemię.[/quote]

Nie wiem, czy się śmiać się czy płakać nad ignorancją autora wyciągającego tak śmieszne wnioski?[/quote]
Trafienie F-16 Newą - down, trafienie Kubem - down, trafienie Osą - down, trafienie Sidewinderem (pakistański Friendly Fire) - down. Czy któryś F-16 wytrzymał kiedyś trafienie jakąkolwiek rakietą?[/quote]
Ten Mig 23 down po trafieniu Strzałą. Nie przeżył ani samolot ani pilot.
"Z pokorą podchodź do faktów, zuchwale do opinii" [George B. Shaw]
nie dyskutuję z Grzegorz66
Grzegorz66
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 286
Dołączył(a): 20 kwi 2010, o 16:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości