Lotnictwo Rosji

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Tommi » 9 gru 2015, o 12:40

Chłyt powietrza dodatkowy dla silników lub elektroniki. to, ze wygląda na płaski na fotce (tej powyżej) to efekt siateczki naciągniętej po wierzchu.
Avatar użytkownika
Tommi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 909
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 18:00

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez net_sailor » 9 gru 2015, o 13:26

Ale dodatkowe powietrze do silników pobierane jest przez żaluzje na spodzie chwytu. Z kolei jeśli rzeczywiście jest tam siatka to wewnątrz wlotu nie widzę śladu po jej obecności, więc o ile tamtędy następuje jakiś pobór powietrza to nie wpada ono do silnika.
Obrazek
Obrazek
net_sailor
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 264
Dołączył(a): 25 mar 2014, o 15:00

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez dawo » 24 gru 2015, o 17:40

http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wia ... era-tempa/

Ciekawi mnie skąd Rosja weźmie tyle pieniędzy skoro brakuje im kasy na dalszy rozwój silników do PAK-FA.
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3431
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Nequit » 24 gru 2015, o 17:46

http://indianexpress.com/article/india/ ... hter-jets/

Inne źródło i całkiem inny obraz sytuacji:

The final design contract, under which both sides were to contribute an initial $6 billion each for prototype development and production, has not been signed between India and Russia so far.

Under the new offer, India will have to pay $3.7 billion, instead of $6 billion, for the technological know-how and three prototypes of PAK FA fighters. The proposal awaits a decision from Prime Minister Narendra Modi, when he meets Russian President Vladimir Putin for the annual India-Russia summit this week.

Sources said the Russian offer is driven by Moscow’s cash crunch and lack of firm orders with its defence industry.

But the Indian Air Force (IAF) remains opposed to the idea. A senior IAF official said, “We are not in favour of the FGFA. The PAK FA fighter is too expensive at even this rate, and we are not sure of its capabilities.”
A senior IAF official said, “We are not in favour of the FGFA
Nequit
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 98
Dołączył(a): 5 paź 2015, o 07:57

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Jarek » 24 gru 2015, o 18:10

Ciekawi mnie skąd Rosja weźmie tyle pieniędzy skoro brakuje im kasy na dalszy rozwój silników do PAK-FA.


Rozwój silników do T-50 idzie zgodnie z planem jak na razie. I kasa się na to znajdzie.
Jarek
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4777
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 23:32
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Manga » 1 sty 2016, o 16:33

Manga
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2612
Dołączył(a): 27 gru 2014, o 15:43

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Pierwiastek z Czech » 1 sty 2016, o 18:54

Nowe zmodernizowane wersje AI-25 (w szczególności te wyposażone w FADEC, pod K-8 dla Chińczyków) są produkowane przez Motor Sicz, a więc skrajnie wrogo nastawionych do Rosji Ukraińców. Z drugiej strony "Saturn" nie produkuje AL-55 seryjnie. Awionika i reszta spraw pewnie na podobnym poziomie zaawansowania , czyli prace w toku lub nie rozpoczęte, podobna sytuacja jak z Jakiem-152 (chociaż silniki z Niemiec mogą kupować). Tutaj np projekt kokpitu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pierwiastek z Czech
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 118
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 16:02

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez aso » 20 sty 2016, o 01:19

aso
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1115
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 00:52

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez cichy-1991 » 3 lut 2016, o 15:51

Zapewne już było. Ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlatego mam pytanie: dlaczego nie ma wciąż zamówień na MiG-35S?
Nie ma wciąż zdolności produkcyjnych czy raczej pieniędzy ze strony FR?

Bo najpierw produkcja miała ruszyć już w tym roku a teraz mówi się o zamówieniach w 2017 czy nawet w 2018 roku...

A może tak to jest że po zamówieniach SU-35S nie ma dodatkowo potrzeby kupowania MiG-35S?
cichy-1991
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 56
Dołączył(a): 6 maja 2015, o 23:44

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez gregorxix » 3 lut 2016, o 17:02

Niegotowy, czekają na oblot dwie maszyny doświadczalne w docelowej konfiguracji, co ciekawe nadal nie ma pewności czy otrzymają radar z aktywna matrycą...
gregorxix
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 765
Dołączył(a): 11 maja 2006, o 17:58

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez satanikus robotikus » 3 lut 2016, o 17:10

A może tak to jest że po zamówieniach SU-35S nie ma dodatkowo potrzeby kupowania MiG-35S?


Jeżeli pominiemy politykę w stosunku do zakładów produkcyjnych - tu nie wnikam bo nie znam się na strukturze rosyjskiego przemysłu obronnego - to raczej lotnictwo FR nie było specjalnie zainteresowane MiG-29 od upadku ZSRR. MiG-29 to był myśliwiec "frontowy" a front taki się nagle odsunał o setki kilometrów. Miała to być potem tańsza maszyna eksportowa ale dla lotnictwa Rosji chociażby z uwagi na geografię MiG-29 to zły pomysł. Dodać do tego potencjał maszyny - mniejsza, słabsza z mniejszym potencjałem rozwojowym i wychodzi że taniej jest kupić mniej droższych ale uniwersalniejszych Suchojów niż więcej MiGów.
satanikus robotikus
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 976
Dołączył(a): 29 kwi 2015, o 18:33

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez DBR » 3 lut 2016, o 17:45

satanikus robotikus napisał(a):... MiG-29 to był myśliwiec "frontowy" a front taki się nagle odsunał o setki kilometrów. ...



Front (z łac. frons – czoło) – w wojskowości termin posiadający kilka znaczeń:

1.) Podczas wojny, najdalej wysunięta do przodu rubież walczących wojsk lub ich czołowych elementów ugrupowania bojowego (operacyjnego). Inaczej położenie własnych jednostek wojskowych znajdujących się najbliżej nieprzyjaciela; obszar walk. Zwykle po drugiej stronie frontu znajdują się wrogie jednostki, których pozycję wyznacza ten sam front. ...

za: https://pl.wikipedia.org/wiki/Front_(wojsko)

To teraz mi wytłumacz jak front może się odsunąć o kilkaset kilometrów? Od miejsca X z pewnością lecz front jako front w czasie W jest blisko - to po prostu miejsce styku własnych i obcych sił, i zawsze będzie blisko więc i dla myśliwca frontowego jest miejsce (w czasie pokoju frontu nie ma z zasady) . Problemem jest raczej kondycja finansowa MIGa i koneksje na szczycie - to ze strony producenta - i prozaicznie kasa ze strony WKS.

A.K.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez satanikus robotikus » 3 lut 2016, o 19:00

MiG-29 był projektowany pod warunki prognozowanego konfliktu pełnoskalowego w Europie między UW a NATO. Front w takich warunkach przebiegał przez Niemcy i po jednej stronie było NATO a po drugiej UW - infrastruktura została rozlokowana odpowiednio. Po upadku ZSRR Rosja została od celów w krajach NATO oddzielona buforem byłych demoludów i republik - dystanse można sprawdzić na mapie - dodatkowo pojawiły się problematyczne obszary na terenie nowoutworzonych państw lub eksklawy takiej jak Obwód Kaliningradzki. Spowodowało to że infrastruktura która w czasie UW była zagwarantowana na terytorium ZSRR oraz wymuszona w krajach satelickich została ograniczona do terytorium Rosji, w tym OK, i wybranych baz w krajach takich Białoruś, Kazachstan czy Ukraina (Krym).

Jeżeli masz problem ze zwizualizowaniem sobie nowej sytuacji geopolitycznej oraz kontekstu geograficznego w jakim usadza ona potencjalny konflikt w przyszłości masz mapki:

https://40.media.tumblr.com/296bfbf84761ebc678bbe214dfd162f6/tumblr_no37h3CkyG1te10fgo1_1280.jpg
http://www.ezilon.com/maps/images/political-map-of-Europe.gif

O tym który samolot lepiej nadaje się do ochrony przestrzeni powietrznej FR w sytuacji gdyby MiG-31 zabrakło nie trzeba pisać chyba?

Kondycja finansowa MiGa w 1991 była podobna do kondycji Suchoja: nie można wogóle mówić o czymś takim jak "kondycja finansowa" bo wszystko zależało od widzimisię KC. To co zmieniło się to fakt że zmuszeni do racjonalizacji wydatków Rosjanie zwyczajnie musieli dokonać nagle wyboru - maszynę lepiej lub gorzej predysponowaną do nowej sytuacji strategicznej bo na utrzymanie w pełni linii produkcyjnych i prac rozwojowych nie starczyłoby środków. W dodatku MIG-29 jako "tani" myśliwiec średnio się spisywał bo była to maszyna o ograniczonych parametrach a jednocześnie dwusilnikowa, co dodatkowo stawiało MiGi na gorszej pozycji wobec Suchojów - inaczej niż np F-16 i F-15.Potencjalnie także Suchoj mógł dysponować zwyczajnie bardziej kompetentną ekipą aczkolwiek tu niech się wypowie ktoś zaznajomiony z wewnętrznymi rozgrywkami w zbrojeniówce Rosji.
satanikus robotikus
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 976
Dołączył(a): 29 kwi 2015, o 18:33

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez DBR » 3 lut 2016, o 19:28

satanikus robotikus napisał(a):...
Jeżeli masz problem ze zwizualizowaniem sobie nowej sytuacji geopolitycznej oraz kontekstu geograficznego w jakim usadza ona potencjalny konflikt w przyszłości masz mapki:...

O tym który samolot lepiej nadaje się do ochrony przestrzeni powietrznej FR w sytuacji gdyby MiG-31 zabrakło nie trzeba pisać chyba?....


Jeśli masz problem by rozróżnić zadania i rolę myśliwca frontowego od specjalizowanego do ochrony granic (takiego jak MIG-31) to nie musisz już nic pisać. Po co?

W przypadku konfliktu lotnictwo frontowe działa po prostu w jego pobliżu i sytuacja geopolityczna oraz kontekst geograficzny w innych częściach Rosji nie ma znaczenia.

A.K.
Avatar użytkownika
DBR
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 20:57

Re: Lotnictwo Rosji

Postprzez Rudi » 3 lut 2016, o 20:40

mimo wszystko jednak RSK MiG coś tam jednak robi na MO FR: dostarczają MiG-29SMT oraz pokładowe MiG-29K
Rudi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 580
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 22:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości