F/A-22 Raptor, czy jeszcze potrzebny?

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Postprzez Macbeth » 7 lip 2006, o 20:12

Hmmmm w sumie zastanowiwszy sie to corran masz racje. Chyba za bardzo popłynałem na fali teoretycznych mozliwosci SU-37. To przez upał.
przez niewidzialny miałem na myśli to co powiedziałeś- skrót myślowy.
Oprócz tego staram sie byc gdzies pomiedzy zachwytem dla zachodu a wschodu. Był projekt, to wiem na pewno ze projekt radiolokatora nowej generacji. mozliwe ze nie wyszed l poza stadium projektu. nivc wiecej nie powiem bo juz dawno obiło mi sie o uszy-...ale ok nie bede na ten temat sie wypowiadał, bo widac wiedza ma jest znikoma 8) Więc zostane przy tym co wiem.
A i twoim sposobem...
stelth to obniżona wykrywalność i to nie tylko przez radar ale także przez wszelakie inne sposoby (obniżony ślad termiczny, mniejszy hałas

Ta? No cos ty? 8)
Pozdro
Macbeth
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 40
Dołączył(a): 23 maja 2006, o 18:20
Lokalizacja: Chopper Town

Postprzez Strielali » 7 lip 2006, o 20:29

Macbeth - a jak popatrzysz na zdjecia YF-23(jak na przyklad http://www.voodoo.cz/yf23/gal1.html) to w ogole dysz nie zobaczysz :) (chyba ze dokladnie od tylu jak na jednym ze zdjec)
Tam wlasnie poswiecono wektorowanie ciagu na rzecz obnizonego sladu termicznego, F-22 jest kompromisem - troche wektorowania, troche ukrywania, a Rosjanie wybrali wektorowanie rezygnujac z ukrywania.
Avatar użytkownika
Strielali
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 147
Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 13:51

Postprzez Lupac » 20 lip 2006, o 12:08

Kilka nowych informacji dotyczących sprawy eksportu F/A-22:

http://www.defence.pl/?d=show,678,4
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Postprzez sickboy » 20 lip 2006, o 12:15

ano dośc ciekawa informacja
Avatar użytkownika
sickboy
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 24 cze 2006, o 22:30

Postprzez waldi » 20 lip 2006, o 12:38

Strielali, ale ten YF-23 doskonale by nadawał się na następcę F-15E .Szkoda, że już po nim.
"Słabym pozostaje jedna broń-
Błędy silnych..."
Avatar użytkownika
waldi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 66
Dołączył(a): 8 wrz 2005, o 14:38

Postprzez szafran » 20 lip 2006, o 13:20

Spotkałem się kiedyś z informacją że YF-23 wyciągnięto z muzeum po to aby na bazie jego płatowca stworzyć wyspecjalizowaną maszynę uderzeniową.Postaram się poszukać tego artykułu.
EDIT no i znalazłem.W 2003 z Western Museum of Flight w Hathcorne wyciągnięto 2 prototyp YF-23 oznaczony PAV-2.Ma być oferowany jako przejściowy bombowiec który ma służyć do roku 2037 do momentu pojawienia się nowych maszyn uderzeniowych.Prace mają rozpocząć się w 2006 roku a wstępna gotowość operacyjna w 2015.Info pochodzi z Lotnictwa 93
Pzdr
Porucznik
szafran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2476
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 13:16
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Dominik » 20 lip 2006, o 20:44

Witam
[quote=""Porucznik""]
EDIT no i znalazłem.W 2003 z Western Museum of Flight w Hathcorne wyciągnięto 2 prototyp YF-23 oznaczony PAV-2.Ma być oferowany jako przejściowy bombowiec który ma służyć do roku 2037 do momentu pojawienia się nowych maszyn uderzeniowych.Prace mają rozpocząć się w 2006 roku a wstępna gotowość operacyjna w 2015.Info pochodzi z Lotnictwa 93
[/quote]
Może ma zostać wykorzystany w programie LSA??? Kto wie???
A co do eksportu F/A-22 to z pewnością oprócz Japoni, Australii czy Korei Płd., może się nim zainteresować Wlk. Brytania. Póki co Anglicy wdrażają EF-2000 i przygotowywują się do wdrożenia F-35. Podobno F/A-22 jest rozpatrywany jako kandydat do zastąpienia uderzeniowych Tornad Gr 4. które mają służyć do 2020 roku. Do tego czasu z pewnością Raptor zostanie dopracowany i wzrosną jego możliwości w zakresie zwalczania celów naziemnych (może nawet będzie już wtedy dostępna wersja F-22B o której sie co jakiś czas mówi). Co ciekawe oprócz Raptora Anglicy rozpatrują jeszcze koncepcje uderzeniowego BSL-a i...specjalnej uderzeniowej wersji A-400M (to byłby taki Lancaster XXI wieku:-)[/quote]
Pozdrawiam serdecznie
Dominik
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 207
Dołączył(a): 22 mar 2006, o 21:27
Lokalizacja: Iłża

Postprzez corran » 20 lip 2006, o 22:29

Khem... F-22A nie F/A-22.
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez HATAKE » 20 lip 2006, o 23:22

Jednak F/A-22, w celach marketingowych (oporny kongres) zmieniono oznaczenie, że to jeszcze uderzeniowe.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4591
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Postprzez Michał Gajzler » 21 lip 2006, o 08:27

Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez asimo2 » 21 lip 2006, o 09:58

Naprawdę będę zdziwiony jesli Angole kupia Raptora, na pewno będzie cholernie drogi a skoro, ze względu na koszty, zastanawiają się nad rezygnacją z tranche 3 Typhoona ...,
Był by to też trzeci typ samolotu w RAFie... coś mi się widzi, że jednak Tornada zastąpią Typhoony w wersji uderzeniowej, tym bardziej, że po decyzji Arabii Saudyjskiej na pewno proces zwiększania możliwości bojowych samolotu ulegnie przyspieszeniu.
Szkoda, że my nie mamy takich problemów ... Raptor czy Typhoon...
tylko pomarzyć...
Pozdrawiam
asimo2
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1508
Dołączył(a): 12 kwi 2006, o 18:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez HATAKE » 21 lip 2006, o 13:06

[quote=""Michał Gajzler""]Od grudnia 2005 F-22A :wink:.
[/quote]
A niech mnie.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4591
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Postprzez Dominik » 21 lip 2006, o 13:07

Co do wycofania się z zakupów EF-2000 Tranche 3-to istotnie pojawiają się takie pogłoski ale podobno kary za rezygnację z zakupu tych maszyn były by niewiele mniejsze od ceny za te samoloty. Pożyjemy, zobaczymy....
Ja mam w każdym razie nadzieje na zobaczenie F-22 w barwach RAF-u....
Pozdrawiam serdecznie
Dominik
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 207
Dołączył(a): 22 mar 2006, o 21:27
Lokalizacja: Iłża

Postprzez Talib » 21 lip 2006, o 15:16

Mam nadzieje ze klienci z calego swiata przejza na oczy i zobacza ze samoloty z Europy sa najlepsze w stosunku cena/jakość
Avatar użytkownika
Talib
phpBB BAN
phpBB BAN
 
Posty: 792
Dołączył(a): 18 lip 2006, o 18:34

Postprzez gregorxix » 21 lip 2006, o 16:19

O tak.. Szczegolnie w stosunku cena/jakosc Bez dwoch zdan, bija konkurencje na glowe :lol:
gregorxix
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 765
Dołączył(a): 11 maja 2006, o 17:58

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości