F-15SE "Silent Eagle"

Lotnictwo wojskowe - sprzęt, taktyka, operacje sił powietrznych.

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez dawo » 18 lut 2019, o 18:18

Odnośnie F-15X, to jestem strasznie ciekaw jak dzięki F-b-W poprawi się jego zwrotność. Przedstawiciele Boeinga zapewniają, że F-15X osiągnie poziom F-16, czyli tym samym europejskich myśliwców.
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3566
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez dranio » 19 lut 2019, o 16:35

dawo napisał(a):Odnośnie F-15X, to jestem strasznie ciekaw jak dzięki F-b-W poprawi się jego zwrotność. Przedstawiciele Boeinga zapewniają, że F-15X osiągnie poziom F-16, czyli tym samym europejskich myśliwców.


Dlaczego przez zastosowanie FBW miałaby się poprawić zwrotność?
dranio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 418
Dołączył(a): 16 lis 2005, o 22:50

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez dawo » 19 lut 2019, o 18:46

dranio napisał(a):
dawo napisał(a):Odnośnie F-15X, to jestem strasznie ciekaw jak dzięki F-b-W poprawi się jego zwrotność. Przedstawiciele Boeinga zapewniają, że F-15X osiągnie poziom F-16, czyli tym samym europejskich myśliwców.


Dlaczego przez zastosowanie FBW miałaby się poprawić zwrotność?


Nie wiem. Tak twierdzi producent.

Canard- to określenie układu płatowca (najczęściej) delta, z małymi skrzydełkami przed tymi głównymi.
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3566
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez dranio » 19 lut 2019, o 19:26

dawo napisał(a):
dranio napisał(a):
dawo napisał(a):Odnośnie F-15X, to jestem strasznie ciekaw jak dzięki F-b-W poprawi się jego zwrotność. Przedstawiciele Boeinga zapewniają, że F-15X osiągnie poziom F-16, czyli tym samym europejskich myśliwców.


Dlaczego przez zastosowanie FBW miałaby się poprawić zwrotność?


Nie wiem. Tak twierdzi producent.


Ano właśnie, papka marketingowa.

dawo napisał(a):Canard- to określenie układu płatowca (najczęściej) delta, z małymi skrzydełkami przed tymi głównymi.


Canard to po polsku kaczka, czyli układ aerodynamiczny, gdzie usterzenie poziome jest przed skrzydłami, a nie za jak w układzie klasycznym.
Przykładowo, Gripen jest kaczką, a Viggen nie.
Kaczka w porównaniu z układem klasycznym ma swoje zalety, ale też ma wady.
dranio
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 418
Dołączył(a): 16 lis 2005, o 22:50

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez dawo » 19 lut 2019, o 19:57

dranio napisał(a):Ano właśnie, papka marketingowa.


Zobaczymy za jakiś czas.
Avatar użytkownika
dawo
Moderator
Moderator
 
Posty: 3566
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 17:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez prowler » 20 lut 2019, o 08:58

Nad doliną Naghsz-e Rostam
Avatar użytkownika
prowler
Moderator
Moderator
 
Posty: 4112
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 14:45

Re: F-15SE "Silent Eagle"

Postprzez jasiol » 30 kwi 2019, o 13:21

dawo napisał(a):
dranio napisał(a):
dawo napisał(a):Dlaczego przez zastosowanie FBW miałaby się poprawić zwrotność?
Nie wiem. Tak twierdzi producent.
Ano właśnie, papka marketingowa.

Niekoniecznie, z dwóch przyczyn:
- Można latać "bliżej" zakresów krytycznych, niż przy sterowaniu manualnym. Komputer w razie czego zareaguje szybciej niż człowiek na początek przeciągnięcia.
- Można zmienić wyważenie samolotu tak, by był statycznie niestabilny. Przy sterowaniu manualnym to przepis na katastrofę (no - powiedzmy, dla 95-99% pilotów), ale z fbw umożliwia szybsze wykonywanie manewrów - bo sc nie pałęta się gdzieś z przodu, a w okolicy środka obrotu, ergo płatowiec ma mniejsze momenty bezwładności.
jasiol
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 616
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo wojskowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość