PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Dyskusje na temat przemysłu obronnego. Nowości producentów, modernizacje, badania rozwojowe i inne.

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez R. v Gelerth » 2 sty 2013, o 19:50

Sokół jest marką samą w sobie. Ma jeszcze perspektywy rozwoju (Głuszec w tym wersja morska, nawet mimo promowania przez Augustę nowego Lynxa może to być alternatywa dla mniej zasobnych kupujących) więc czemu nie??
Nazywam się Saul Tigh. Jestem oficerem kolonialnej floty. Kimkolwiek innym jestem, cokolwiek innego to znaczy, jestem tym kim chce być. I jeśli dziś umrę to umrę tym kim chce być.
Jest taktycznie.
Státní bezpečnost.
Avatar użytkownika
R. v Gelerth
Moderator
Moderator
 
Posty: 10090
Dołączył(a): 26 gru 2005, o 14:56
Lokalizacja: Massaua

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez szafran » 2 sty 2013, o 21:11

Podobno powstaje wersja Głuszca z 96 wyrzutniami Hellfire, 24 M134 i polowym szpitalem na pokładzie. Oczywiście bez wymiany silników na mocniejsze :lol:
szafran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2425
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 13:16
Lokalizacja: Sopot

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Tommi » 2 sty 2013, o 23:31

lepiej z 96 hellfire
niż wcale :D

Orientujecie się ile kosztuje taki Głuszec względem S70i? Czy nie lepszym pomysłem byłoby dokładać "swoim" kasę za coś znacznie ekonomiczniejszego niż dawać Amerykanom zarobić na sprzęcie teoretycznie dużo lepszym, ale faktycznie jak dużo?
(nie, nie zakładam że BH musi wygrać, ale szanse w naszym układzie politycznym ma największe)
"Ale oni zamiast Mózgów mają tylko szary puch, który przez pomyłkę został wdmuchnięty w ich głowy. Oni po prostu Nie Myślą" A.A. Milne, Chatka Puchatka
Avatar użytkownika
Tommi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 833
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 18:00

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Barb » 3 sty 2013, o 13:18

A W-3 stanął do przetargu? To po pierwsze. Po drugie W-3 ma mniejsze możliwości niż S70i czy AW149.
Barb
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1882
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 04:25

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Tommi » 3 sty 2013, o 17:19

[quote=""Barb""]A W-3 stanął do przetargu? To po pierwsze. Po drugie W-3 ma mniejsze możliwości niż S70i czy AW149.[/quote]
Po pierwsze to który przetarg masz na myśli? Ten co go już ponoć nie ma (na 26 jednakich platform) czy ten co go jeszcze nie ma (ten na 70 śmigieł) ??
Oczywiste że nie wystąpi w żadnym :D
Po drugie możliwości W3 są mniejsze bo klasa śmigłowca też mniejsza. I to właśnie jest "klucz" do tego pytania. BH przewiezie cięższy ładunek ciut dalej może ciut szybciej. Ale 2 drużyn wojska nie przerzuci tylko 1 tak jak Sokół. Czy istnieje jakaś znacząca przewaga operacyjna BH nad W-3 tłumacząca cenę tak na oko 2-3 razy? Pytanie oczywiście teoretyczne bo o zamówieniach naszych wojaków na Sokoły możemy zapomnieć. (co nie przeszkodziło Filipińczykom a teraz Algierii)
"Ale oni zamiast Mózgów mają tylko szary puch, który przez pomyłkę został wdmuchnięty w ich głowy. Oni po prostu Nie Myślą" A.A. Milne, Chatka Puchatka
Avatar użytkownika
Tommi
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 833
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 18:00

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Barb » 4 sty 2013, o 11:35

Tu należy zadać inne pytanie. Dlaczego następców dla Mi-8/Mi-17 poszukujemy w śmigłowcach klasy S-70i czy AW-149? Jedynie EC-725 wydaje się godnym następcą dla tych maszyn. Jednak kosztuje tyle co 2 nowe Mi-8 (oraz nieznacznie więcej niż BH). Jeżeli mamy iść po taniości to powinniśmy skupić się na maszynach klasy Mi-171, ewentualnie wdrożyć program głębokiej modernizacji W-3 (czyli elementy programu Sokół 2). Jednak to nierealne. Więc pewnie przesiądziemy się w przyszłości na system z maszynami kalsy S-70i i ciężkimi śmigłowcami klasy Chonooka.
Barb
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1882
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 04:25

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez R. v Gelerth » 4 sty 2013, o 22:15

Myślę, że bardziej szukają w nowej maszynie czegoś, co by paspwało do starszych koncepcji zachodnich jeśli chodzi o struktury dla kawalerii powietrznej (czyli śmigłowiec dla drużyny).
Ale z drugiej strony ciężkie śmigłowce i tak bedą potrzebne. Choćby w zakresie zabezpieczenia operacujnego PKW. Brytyjczycy w Afganistanie radza sobie z ze swoimi Chinookami.

A Sokół/Głuszec?? Ja go widzę jako odpowiednik OH-58D. I zawsze w tej wersji można go promować.
Nazywam się Saul Tigh. Jestem oficerem kolonialnej floty. Kimkolwiek innym jestem, cokolwiek innego to znaczy, jestem tym kim chce być. I jeśli dziś umrę to umrę tym kim chce być.
Jest taktycznie.
Státní bezpečnost.
Avatar użytkownika
R. v Gelerth
Moderator
Moderator
 
Posty: 10090
Dołączył(a): 26 gru 2005, o 14:56
Lokalizacja: Massaua

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez szafran » 5 sty 2013, o 13:20

Taaaak jasne. Już widzę jak wszystkie państwa świata rzucają się na naszego Sokoła o możliwościach OH-58. Nawet Amerykanie ustawiają się w kolejce :lol:

Tak naprawdę W-3 zakończył swoją drogę rozwoju. Co najwyżej kilkanaście sztuk w wersji podstawowej trafi gdzieś do Afryki czy gdzieś tam.
szafran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2425
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 13:16
Lokalizacja: Sopot

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez jun0 » 5 sty 2013, o 16:28

No niestety teraz gdy nasze zakłady są sprywatyzowane jesteśmy skazani tylko na konstrukcje zagraniczne, a agusta specjalnie dla polskiego odbiorcy nie bedzie pompować pieniędzy w projekty jak sokól-2 czy sw-5.
jun0
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 116
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 23:51

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez dziabong » 5 sty 2013, o 16:56

W takich Filipinach ostrzelanego Sokoła, średnio rozgarnięty mechanik może połatać metodami chałupniczymi w pierwszym z brzegu garażu. W przypadku nowych plastykowych wynalazków najbliższa firma która ma technologię klejenia kompozytów znajduje się podobno gdzieś w Australii.
Avatar użytkownika
dziabong
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 4 gru 2010, o 22:45

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez szafran » 6 sty 2013, o 18:14

Jak najbardziej, że dla państw o małym budżecie i niskiej kulturze technicznej W-3 będzie idealny. Kilkanaście sztuk to maksymalna wielkość eksportu o ile właściciele będą chętni :wink: Plus standaryzacja maszyn w Polsce.

Natomiast między bajki należy włożyć morskiego Głuszca jako alternatywę dla Lynxa. Nie wiem jak można w to wierzyć.
szafran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2425
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 13:16
Lokalizacja: Sopot

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez dziabong » 24 lip 2013, o 21:25

Tak pokrótce rys historyczny. Filipińczycy kupili od nas 2 partie sokołów po 4 sztuki. Jako że od dziada-pradziada byli użytkownikami UH-1 Huey to pierwszą rzeczą jaką zrobili było zamontowanie M-60 w drzwiach. Minęły trochę czasu i oto kilka dni temu sam prezydent w orędziu do narodu zaczął psy na nim wieszać wygłaszając coś w stylu: "zapłaciliśmy grube miliony pesos za helikopter wojskowy, a przysłali nam jakiś wybrakowany badziew do którego po prostu nie da się normalnie wejść, za każdym razem trzeba demontować broń". Padła propozycja przesunięcia go do ratownictwa SAR, ale w tu przeszkodą jest zielony kolor. Jak przemalują na biało-czerwono to stracą gwarancję, a przecież wiadomo że zielony do ratownictwa się nie nadaje (o wyciągarce nie było nic wspominane ;) ), więc są w kropce.

Obrazek

Wygląda to wszystko dość komicznie. Nikt tam przez ten czas nie wpadł że W-3 był projektowany w ten sposób że karabin bocznego strzelca montowany jest zawsze w oknie, zaś w drzwiach powinna być wyciągarka. Zresztą problem jest jakiś wydumany. Nasze Mi-8 mają gatlingi w równie wąskich drzwiach. Mowa była o nowym przetargu na zastępce Sokoła, co ma się chyba rozumieć jako helikopter z pełnowymiarowymi wrotami przez całą długość kabiny, czyli jak to było od dziada-pradziada UH-1 Huey. ;)

Jak kogoś interesuje to więcej info bezpośrednio na tym forum: http://s3.zetaboards.com/Defense_Philip ... 33791/136/
Avatar użytkownika
dziabong
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 4 gru 2010, o 22:45

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez szafran » 24 lip 2013, o 22:19

Może szukają dziury w całym i chcą po prostu pozbyć się Sokoła?

Widzę, że moimi zdjęciami Głuszca się posiłkują.
szafran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2425
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 13:16
Lokalizacja: Sopot

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Rafql » 27 lip 2013, o 14:50

Witam.
I odpowiedź PZL na zarzuty . http://www.pb.pl/3245356,62684,filipiny ... ch-sokolow. Ciekawe tylko jak długo W-3 pozostaną jeszcze w ofercie włochów ?
Rafql
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 107
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 20:13

Re: PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez dziabong » 12 sie 2013, o 11:29

Zdjęcie z cyklu: "Odrobina czarnego humoru". Konstruktor tego wynalazku musiał za komuny w jednym kabarecie ze Smoleniem robić. Weź tu wejdź, wyjdź, albo nosze wstaw. Istny bastion. :wink: A obok takie wielkie okno wolne.

Obrazek
Avatar użytkownika
dziabong
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 4 gru 2010, o 22:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przemysł zbrojeniowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości