PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Dyskusje na temat przemysłu obronnego. Nowości producentów, modernizacje, badania rozwojowe i inne.

PZL Mielec i PZL Świdnik - o kontraktach...

Postprzez Michał Gajzler » 10 lut 2006, o 13:13

Dwie regionalne gazety ( Nowiny i KORSO) opublikowały informacje o zawarciu przez Mielec kontraktu na dostawę Dromaderów do Chile (sztuk 3 - z dostawą w marcu i z szansą na kolejne 5 w przyszłym roku). Odbiorcą jest Ministerstwem Rolnictwa Chile. Samoloty zbudowane będą (właściwie są) w standardzie przeznaczonym do gaszenia pożarów.
Jak widać po poniższym artykule, podtrzymywane są kontakty z Wenezuelą. Pytanie tylko, czy oceniając szanse na kontrakt z Chavezem uwzględniają potencjalne problemy z dostawą samolotów z silnikami P&W i awioniką przynajmniej częściowo rodem z za oceanu :wink: .
A tak swoją drogą to zbliża się FIDAE 2006. Może trafi się jeszcze jakiś kontrakt z tej okazji ? :wink:
[quote=""Dziennik Nowiny"]
Kolejne Dromadery na chilijskim niebie
MIELEC Samoloty z PZL polecą do Ameryki Północnej
Polskie Zakłady Lotnicze podpisały kontrakt na dostawę trzech rolniczych Dromaderów do Chile. Niewykluczone, że tamtejsze ministerstwo rolnictwa zamówi wkrótce kolejną partię tych samolotów.
Jak mówi prezes PZL Mielec Janusz Zakręcki, który podpisywał w Chile umowę, termin realizacji zamówienia to przełom lutego i marca. - Samoloty praktycznie są już gotowe, pozostała już tylko "kosmetyka";. Dodał, że jest duża szansa na sprzedaż kolejnych pięciu sztuk, ale dopiero w przyszłym roku.
Kilka milionów
Samoloty, które w marcu wylecą do Chile są pierwszymi sprzedanymi na ten rynek bezpośrednio przez PZL Mielec. W tym kraju lata już kilka Dromaderów, ale są one własnością firm, które oferują usługi gaszenia pożarów lub opryskiwania pól. Samoloty te zazwyczaj należą do spółek amerykańskich. Wartość trzech samolotów, zamówionych przez rząd chilijski to tajemnica handlowa. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że chodzi o kilka milionów dolarów.
Skytrucki spisują się dobrze
Zakręcki zaznacza, że podczas wizyty w Ameryce Południowej sprawdzał także, jak sprawuje się 26 Skytrucków sprzedanych do Wenezueli. - Rozmowy dotyczyły nie tylko użytkowania samolotów, lecz także ich serwisowania - powiedział. Prezes PZL dodał, że ma nadzieję, że Wenezuela wkrótce zakupi kolejne Skytrucki.
Mieleckie maszyny w Wenezueli służą w Gwardii Narodowej i tamtejszej armii. Jak mówi Zakręcki, opinię o Skytruckach są bardzo dobre. - Bardzo dobrze sprawują się w tych warunkach klimatycznych.
Szansa na kolejne kontrakty
Prezes PZL Mielec podkreśla, że trwają rozmowy na temat kolejnych kontraktów, które mogą dotyczyć nie tylko Skytrucków, ale także innych maszyn z Mielca. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć chodzi o sprzedaż Dromaderów. Niewykluczone, że gdyby zainteresowanie Wenezuelczyków tymi samolotami było większe mogłaby powstać w tym kraju ich montownia, podobna do tej, którą PZL planują otworzyć w Chinach.
Aneta Dyka-Urbańska[/quote]

[quote=""KORSO"]
Dromadery do Chile

W pierwszych dniach stycznia podpisany został kontrakt z Ministerstwem Rolnictwa Chile na dostawę 3 samolotów M18 Dromader. Samoloty dostarczone zostaną do odbiorcy w I kwartale br. i będą to samoloty w wersji przeciwpożarowej. Kontrakt podpisano podczas pobytu przedstawicieli Zarządu Polskich Zakładów Lotniczych Sp. z o.o. w Ameryce Południowej
- Liczymy, że kontrakt ten będzie początkiem dobrego roku dla Spółki – stwierdził prezes Janusz Zakręcki. - Odbieramy liczne sygnały z różnych stron o powstającym zapotrzebowaniu na samoloty klasy naszego DROMADERA. Spodziewać się więc można ożywienia rynku i wierzę, że uda nam się pozyskać kolejnych odbiorców. Tym bardziej cieszy ta kontraktacja, że od dwóch lat produkcja Dromaderów przeżywała zastój i mimo prowadzonych działań, próby sprzedaży kończyły się niepowodzeniem.
Dodatkowym atutem w zdobywaniu klientów jest posiadanie od niespełna 2 miesięcy certyfikatów EASA (European Aviation Safety Agency) dla produkowanych przez PZL Mielec samolotów.
Wartość kontraktu jest oczywiście objęta tajemnicą handlową, ale fakt pozyskania klienta w kręgach rządowych jest dobrym prognostykiem na przyszłość.
r[/quote]


Z innej beczki, wypada mieć nadzieję, że nie sprawdzą się ostatnie rewelacje Flight International o możliwym odstąpieniu przez Indonezję od kontraktu na Skytrucki...
Edit: aby nie tworzyć kolejnych wątków zmieniłem trochę tytuł wątku.
Edit: kolejna modyfikacja tytułu.
Ostatnio edytowano 21 lis 2006, o 23:06 przez Michał Gajzler, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Michał Gajzler » 24 lut 2006, o 22:54

Najnowszy nabytek Straży Granicznej już lata:
[quote=""Portal Morski"]
Pierwsze próbne loty odbył nad Mielcem samolot patrolowy Skytruck, który na początku kwietnia ma otrzymać Morski Oddział Straży Granicznej.

Obecnie Wydział Lotniczy MOSG dysponuje samolotem patrolowym Mewa. Oprócz nowego samolotu, w bieżącym roku lotnictwo morskiego oddziału straży przejmie ze zakładów PZL - Świdnik również śmigłowiec patrolowy W - 3 Anakonda.

- Samolot PZL M 28 Skytruck zbudowały dla naszego oddziału Polskie Zakłady Lotnicze Mielec - powiedział kmdr por. Grzegorz Goryński, rzecznik prasowy komendanta MOSG. - Jest on morską wersją patrolową maszyny wielozadaniowej M 28. Podobne, w wersji morskiej M 28 B Bryza, wykorzystuje z powodzeniem Marynarka Wojenna RP. Razem z samolotem Mewa i śmigłowcem Anakonda, Skytruck wzmocni system powietrznej ochrony polskiej granicy morskiej i obszaru polskiej strefy ekonomicznej na Bałtyku.

Poza standardowym wyposażeniem radionawigacyjnym, Skytruck będzie posiadał dodatkowe radiostacje służące do łączności z samolotami i statkami patrolowymi, prowadzącymi wspólne działania morskie. Pokładowa kamera cyfrową pozwoli jego załodze na dokumentowanie zdarzeń w pasie strefy nadgranicznej i na morzu oraz zanieczyszczeń morza.
(...)[/quote]

Edit:
jest i pierwsze zdjęcie
http://www.morski.strazgraniczna.pl/skytruck.JPG
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Michał Gajzler » 17 mar 2006, o 20:02

Pojawiły się szanse na kolejne kontrakty w Indonezji (przy okazji zmieniłem tytuł wątku :wink: )...
[quote=""Rzeczpospolita"]
Do Indonezji polecą nasze samoloty i popłyną okręty

Polski rząd zaoferował 260 mln dolarów kredytu Indonezji. W zamian liczy na ożywienie kontaktów gospodarczych. Indonezja kupowała już nasze samoloty i śmigłowce, teraz zamówiła okręty patrolowe w gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej. Indonezyjczycy chcą też rozwijać współpracę przemysłową z Polską.

To już druga nasza oferta kredytowa dla Dżakarty. W zeszłym roku w podobny sposób zachęciliśmy indonezyjskie władze do zamówienia 10 samolotów transportowych Skytruck i patrolowych Bryza, produkowanych przez PZL Mielec. Z przyznanego wówczas kredytu w wysokości 75 mln dolarów skorzystała przede wszystkim indonezyjska policja, która oprócz samolotów kupiła w Polsce broń i wyposażenie dla sił porządkowych. Teraz grupa Bumar przymierza się do dostaw dla wojska, głównie radarów i systemów obrony przeciwlotniczej. Mieleckie zakłady już kończą montaż pierwszych trzech patrolowych samolotów dla indonezyjskiej Marynarki Wojennej. Kolejnych zamówień, po dostarczeniu pięciu zakontraktowanych okrętów, oczekuje gdyńska Stocznia MW.
Miliard na wsparcie

Kredytowanie zakupów towarów lub zagranicznych kontraktów krajowych przedsiębiorstw tometoda wspierania rodzimego przemysłu stosowana przez większość krajów. Amerykański rząd np. kredytuje zakup myśliwców F-16 przez Polskę. My z kolei kredytowaliśmy m.in. kupno samolotów Skytruck z PZL Mielec przez Wenezuelę. Polska kredytuje również działalność krajowych firm za granicą. W 2003 r. udzieliliśmy Uzbekistanowi dwuletniego kredytu na 15 mln dolarów na inwestycje w szkolnictwie i ochronie zdrowia. W 2002 r. Jugosławia otrzymała pożyczkę w wysokości 50 mln dolarów. Pozwoliło to sfinansować 95 proc. wartości kontraktów polskich firm w energetyce, górnictwie i rolnictwie tego kraju. Pożyczki udzielono na dwa lata. W 2000 r. finansowaliśmy 85 mln dol. działalność polskich firm w Chinach.

Roczną łączną wartość takich kredytów określa ustawa budżetowa. Przeciętnie wynosi ona ok. miliarda złotych. Na ten rok zaplanowano 1,014 mld zł, o 8 mln zł więcej niż w 2005 r.
Polska oferta

Dzięki nowemu kredytowi dla Indonezji na dobre interesy liczą zwłaszcza zakłady skupione w Agencji Rozwoju Przemysłu. PZL Świdnik właśnie przygotowują się do przetargu na śmigłowiec. Indonezyjskie władze, które już używają śmigłowców Mi-2 polskiej produkcji, ogłosiły przetarg na dostawę 14 helikopterów. Duże szanse ma polski sokół. Jeśli firmie ze Świdnika powiedzie się w konkursie, Dżakarta zamówi kolejnych kilkanaście maszyn. Gdyński Radmor, który produkuje wojskowy sprzęt dla łączności polowej, podpisał właśnie kontrakt na dostawę radiostacji dla indonezyjskich dowódców. Jego wartość szacuje się na 1,5 mln dolarów.

- To sprawdzony sprzęt naszej konstrukcji. Kilka tysięcy radiostacji dla dowódców drużyn i plutonów od dawna używa polska armia - mówi Andrzej Synowiecki, prezes gdyńskiego Radmoru.

Janusz Zakręcki, prezes PZL Mielec, planuje kooperację z lotniczymi zakładami Dirgantara w Bandungu. Polskie cztery samoloty Skytruck dostarczone już wcześniej do Dżakarty sprawdziły się w trudnych lotach ratowniczych po przejściu katastrofalnego tsunami. - Jeśli indonezyjskie władze byłyby zainteresowane rozbudową floty małych transportowców, jesteśmy w stanie uruchomić kooperacyjną produkcję lotniczych komponentów w Dirgantarze - zapowiada Zakręcki. W grę wchodziłoby przekazanie technologii zwłaszcza na elementy mechaniczne mieleckiego skytrucka.

Arkadiusz Krężel, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, która jest właścicielem PZL Mielec i wkrótce będzie miała znaczące udziały w skomercjalizowanej Stoczni Marynarki Wojennej, widzi możliwość rozszerzenia w przyszłości współpracy przy budowie samolotów cywilnych dla regionalnych linii lotniczych, łączących wyspy archipelagu. Istnieją też możliwości uruchomienia poważnego, długofalowego programu wspólnej budowy małych i średnich okrętów. - To mógłby być bardzo dobry interes dla obydwu stron i dlatego jesteśmy zdecydowani współdziałać z wielką determinacją. Doświadczenia, które już mamy, i wstępne uzgodnienia z wojskową stocznią PT Pal Surabaja są zachęcające - podkreśla szef ARP.
Zbigniew Lentowicz, s.g.[/quote]
Zobaczymy co z tego wyjdzie (oby obyło się bez takich przebojów jak przy okazji Bryz). Narazie, z tekstu Rzepy wiadomo również, że Mielec kończy pierwsze z zamówionych wcześniej samolotów (a więc wynikało by z tego że informacje o możliwości anulowania kointraktu się nie potwierdziły). Przy okazji mamy kolejną poszlakę, mogącą świadczyć o tym że jednakSokoły mogą powstawać w dalszym ciągu... Co do ewentualnej kooperacji Mielca - może jakaś współpraca przy N219, który indonezyjczycy zamierzali reaktywować (projekt nowego samolotu 19 miejscowego)? Co do okrętów - może by tak chcieli ex-NRDowskie trałowce czymś zastąpić?;-)))
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez HATAKE » 1 kwi 2006, o 14:24

Najwyraźniej ruszyło się coś z realizacją amerykańskich zobowiązań offsetowych. Jest wielka szansa na zdobycie dużego kontraktu w USA, w ramach amerykańskiego programu US Coast Guard:

[quote=""Lotnictwo.net""]
Znany i lubiany mielecki M28 Skytruck ma duże szanse na udział w lotniczej części programu US Coast Guard pod nazwą Deepwater. Zapotrzebowanie na co najmniej kilkadziesiąt morskich samolotów patrolowych (MPA) pierwotnie miał spełnić CASA C-295, lecz problemy budżetowe związane z wydatkami na działania w Iraku i Afganistanie spowodowały konieczność szukania oszczędności. W pełni wyposażony Skytruck będzie co najmniej o połowę tańszy niż hiszpańskie turbośmigłowce, co pozwoli budżetowi USCG na zaoszczędzenie ponad 600 milionów dolarów.[/quote]

WIĘCEJ TUTAJ:

http://www.lotnictwo.net/doc.php?doc=06040101
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Postprzez corran » 1 kwi 2006, o 14:43

:o szok

No gratuluje Panom z Mielca - jeśli udam im się sprzedać M-28 Amerykanom to naprawde będzie coś.

edit: Ale ze mnie trąba - 1 kwietnia dzisiaj - pamiętacie tego pustynnego Sokoła?
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Michał Gajzler » 1 kwi 2006, o 14:47

Raczej pogratulować Panom z Lotnictwa za 1 kwietnia :wink:
Obrazek
Za to news o Świdniku w innym wątku, raczej prawdziwy.
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez HATAKE » 1 kwi 2006, o 15:02

1 kwietnia w rzeczy samej :D, szkoda, że już wypaplaliście.
Avatar użytkownika
HATAKE
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 8 lis 2004, o 17:55

Postprzez Michał Gajzler » 1 kwi 2006, o 15:07

Ale oni dziś bardzo twórczy są. Pewnie jeszcze coś dziś wymyślą :lol:
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez corran » 1 kwi 2006, o 16:48

No ja dałem się nabrać - dopiero jak kliknąłem w link i zobaczyłem tego mikro C-130 i informacje o nim wpadłem jak dałem się zrobić ;-)
Avatar użytkownika
corran
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 5589
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 23:45

Postprzez Michał Gajzler » 18 kwi 2006, o 17:22

[quote=""Korso"]
(...)
Wiceminister Obrony Narodowej Brunei M. Yasmina Umara odwiedził Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu. 4 kwietnia spotkał się z przedstawicielami MON, a 5 kwietnia wraz z pozostałymi członkami delegacji – przedstawicielami policji, wojsk lotniczych, sił lądowych i marynarki wojennej tego kraju - wziął udział w pokazach samolotów produkowanych w mieleckiej fabryce.
Tak jak wspominaliśmy w poprzednim tygodniu, wysoka rangą delegacja Ministerstwa Obrony Narodowej Brunei przybyła do Polski na zaproszenie Ministerstwa Obrony Narodowej RP. 4 kwietnia w siedzibie Ministerstwa Obrony Narodowej szef resortu ON Radosław Sikorski gościł przebywającego w Polsce, wiceministra obrony (wicesułtana) Brunei Yang Berhormat Pehin Datu Singamanteri Colonel (Rtd) Dato Paduka Haji Mohammad Yasmin bin Haji Umar wraz z delegacją przedstawicieli wszystkich rodzajów wojsk Brunei. Podczas wizyty wiceminister Brunei spotkał się również z Podsekretarzem Stanu w MON Markiem Zająkałą oraz wziął udział w prezentacji sprzętu wojskowego będącego na wyposażeniu 4. Zielonogórskiego Pułku Przeciwlotniczego.
Kontakt Polskich Zakładów Lotniczych z tym państwem rozpoczął się od wizyty przedstawicieli mieleckiej fabryki w Malezji. - Przedstawiciele Ministerstwa Obrony wyrazili chęć zapoznania się z naszą ofertą i cieszy fakt, że osobiście postanowili odwiedzić Polskę i Mielec – mówią przedstawiciele PZL. Pierwsza w Polsce wizyta zagranicznych gości miała miejsce od 3 do 6 kwietnia. Podczas kilkudniowego pobytu delegacja zapoznawała się z ofertą polskich zakładów oferujących sprzęt dla różnych formacji wojskowych i policji.
Przedmiotem zainteresowania brunejskiej delegacji był między innymi sprzęt produkowany w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu. Program pobytu objął więc także krótką wizytę w mieleckich zakładach. Podczas zwiedzania, goście udali się na lotnisko, gdzie specjalnie dla nich zorganizowano pokazy samolotów M28 Skytruck, M18 Dromader i M26 Iskierka. - Naszych gości najbardziej interesują samoloty w wersji patrolowej, a więc produkowane przez nas Bryzy i Skytrucki. Pokazaliśmy między innymi wersję Skytrucka przeznaczoną dla Straży Granicznej i Bryzę w wersji patrolowo-morskiej – dodają przedstawicie PZL. Kiedy można spodziewać się konkretnych decyzji co do zakupu sprzętu? - To trudno przewidzieć. Wiadomo, że tego typu negocjacje trwają długo. Niemniej jednak jesteśmy otwarci na ewentualne dalsze rozmowy w tej kwestii – mówią.
Prezes PZL Janusz Zakręcki, podkreśla, że wizyta w Mielcu jest istotnym wydarzeniem dla spółki: - Zostaliśmy niejako wyróżnieni przez gości, którzy wyrazili chęć przybycia do Mielca, aby osobiście zapoznać się z walorami naszych samolotów. Dowodzi to jednocześnie, iż nasze działania promocyjne i marketingowe docierają do tak egzotycznych krajów i tam możemy również szukać odbiorców dla naszych samolotów.
(...)
[/quote]
No cóż, zobaczymy, może coś się z tego urodzi.
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Lupac » 18 kwi 2006, o 21:23

Trzeba trzymać kciuki.... Może i tam coś sprzedadzą.
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Postprzez Michał Gajzler » 16 maja 2006, o 08:23

[quote=""Flight Global/Flight International"]Brazil’s air force has received proposals from EADS Casa and PZL Mielec to replace its current Embraer EMB-110 Bandeirante light transports with about 80 new aircraft.

The companies are offering their respective C-212-400 and M-28B Skytruck designs for the $925 million programme, which will be contracted under direct selection by the air force, rather than via public bids.

The air force needs to select a light transport to replace its various Bandeirante models from November 2007, including missionised versions configured for search-and-rescue and maritime surveillance tasks. Its current aircraft also conduct personnel transport and photo-mapping duties. (...)[/quote]
Około 80 maszyn? Jest się o co bić. W końcu to praktycznie tyle, ile miał wynosić ten nieszczęsny offset. Dla Mielca oznaczałoby to ładne pare lat spokoju. Do tego wchodzą w grę również wersje patrolowe... Jednak z konkurencją w postaci EADS łatwo o wygraną raczej nie będzie...
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Leśnik » 16 maja 2006, o 08:29

Michał popraw mnie jeśli piszę bzdury, ale wydawało się mi, że w „przetargu” brazylijskim, jednym z warunków jest licencyjna produkcja na miejscu…..I nna sprawa, ze dla Mielca to i tak byłby niesamowity deal… :D
EADS to nam może najwyżej podskoczyć :wink: (oczywiście żartowałem)

o offsecie z F-16 proszę przy mnie nie wspominać.....mało z "roboty" nie wyleciałem za moje bluzgi na ten temat :x
Pozdrawiam z należytym szacunkiem.
Leśnik
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1300
Dołączył(a): 13 mar 2006, o 09:32

Postprzez Michał Gajzler » 16 maja 2006, o 09:52

[quote=""Leśnik""]Michał popraw mnie jeśli piszę bzdury, ale wydawało się mi, że w „przetargu” brazylijskim, jednym z warunków jest licencyjna produkcja na miejscu…..[/quote]

Chyba nie tyle licencja co montownia. Zresztą, jeśli dobrze kojarzę to proponował otworzenie montowni i sam Mielec. W tle przewijały się też Dromadery. Zresztą, byłoby to o tyle sensowne, że zaczęli się tam w końcu aktywnie promować i odnosić jakieś sukcesy (Dromadery dla Chile). Tworzenie bazy na miejscu ma sens. Poza tym, w Ameryce Pd. lata sporo Twin Otterów itp., które będą wymagać zastąpienia...
Może by tak nasz Księżyc Narodu zafundował sobie nowego (dopiero tworzonego) VIPowskiego E190 na zachętę :wink:

[quote=""Leśnik""]I nna sprawa, ze dla Mielca to i tak byłby niesamowity deal… :D [/quote]
A pewnie. Tym bardziej że terminy dostaw (od listopada 2007) raczej natychmiastowy montaż na miejscu chyba wykluczają. Poza tym, biorąc pod uwagę, że w grę wchodzą nie tylko samoloty w wariancie transportowym, ale także patrolowym i SAR (na dobrą sprawę to chyba coś w stylu maszyny naszej SG?) to zarobić moglyby i inne nasze firmy (PIT?)
Avatar użytkownika
Michał Gajzler
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 3060
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:28
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Lupac » 16 maja 2006, o 16:37

Co tu mówić, jeśli Mielec "zgarnie" ten kontrakt to będzie wielkim sukcesem. I nie sądze abyśmy musieli się martwić o licencje czy nawet montaż. Przecież początkowo (patrząc na początek dostaw) maszyny byłyby produkowane u nas. A później..... Pozostałoby nam sprzedaż "know-how".
Avatar użytkownika
Lupac
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 6371
Dołączył(a): 10 lis 2004, o 12:43
Lokalizacja: Bydgoszcz - Elbląg

Następna strona

Powrót do Przemysł zbrojeniowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość