Strona 2 z 4

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 3 gru 2012, o 09:17
przez Darth Stalin
Już widzę ten "eksport Rosomaka":
http://www.ekonomia24.pl/artykul/706203 ... omaki.html

Czyżby kolejny "polski przetarg", w którym nie uzgodniono najważniejszych dla nas rzeczy...?

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 3 gru 2012, o 15:10
przez jun0
[quote=""Darth Stalin""]Już widzę ten "eksport Rosomaka":
http://www.ekonomia24.pl/artykul/706203 ... omaki.html

Czyżby kolejny "polski przetarg", w którym nie uzgodniono najważniejszych dla nas rzeczy...?[/quote]
Powinni ich kopnąć w dupę i rozpocząć budowę KTO maksymalnie zunifikowanego z przyszłym BWP. Finowie myślą że znaleźli sobie niewolników pffff, za modyfikacje powstałe TYLKO dzięki doświadczeniom bojowym zebranym przez Polskich misjonarzy nawet nie podziękowali, a wszystkie nasze modyfikacje jak wiadomo są ujęte w HAVOCu oferowanym USA.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 3 gru 2012, o 23:15
przez HATAKE
Sugeriwanie własnego projektu to raczej wyłącznie próba oddziaływania na stronę fińską.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 12 cze 2013, o 17:14
przez Barb
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=10668

Szanse Rosomaka w Indiach marne. KTO Musi być przewożony C-130 co ogranicza masę do 19-20 t. oraz posiadać działo kal. 25-40 mm. Oznacza to, że jedynie z lekkim modułem wieżowym i w wersji najsłabiej opancerzonej można stanąć do tego przetargu. Bumar posiada licencje na produkcje Hitfista OWS (1350 kg masy własnej; 1500 kg z ppk "Spike"), a masa wyjściowa AMV Patrii to 16 t. Trzeba by opracować lekkie moduły opancerzenia i można startować w tym przetargu. Wymogi przetargu faworyzują konstrukcje wschodnie. Taki BTR-4 byłby wymarzoną konstrukcją dla Hindusów (lekki, pływa i nie posiada tak niefunkcjonalnego układu konstrukcyjnego jak rosyjskie i sowieckie BTR). Jedynie sprawność zakładów na Ukrainie i jakość wykonania mogła by pokrzyżować eksportowe plany ekipy z zakładów im. Morozowa.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 13 cze 2013, o 11:38
przez corran
Wiesz jak sobie obejrzałem tego BTR-4 z bliska to bym sobie dał spokój.

Po co im wymóg transportu C-130? Przecież mają ich niewiele, do wsparcia sił specjalnych. C-17 czy Ił-76 spokojnie Rosomak polata.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 13 cze 2013, o 12:22
przez Barb
Gdzie kończy się logika zaczynają się Indie :wink:

Wiesz jak sobie obejrzałem tego BTR-4 z bliska to bym sobie dał spokój.

Słaba osłona, jakoś wykonania i podejście do przewożenia żołnierzy - "stalowa trumna"?

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 24 lip 2014, o 22:08
przez urbanoid
Litwini chcą M113 zastępować, ponoć następca ma być na kołach. Nasza umowa z Patrią pozwoliłaby na taki deal, ktoś coś?

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 24 lip 2014, o 23:27
przez warewolf
Podobno tak, ale pewnych informacji nigdzie nie ma, szukałem przez ponad godzinę, gdy ten news pojawił się w internecie.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 25 lip 2014, o 11:08
przez urbanoid
Trochę z dyskusji/linków na MP.net

"Mamy wspólną determinację z naszymi fińskimi kolegami do tego, żeby w końcu zacząć Rosomaki eksportować w świat"

Prezes WZM Adam Janik poinformował, że umowa jest tak skonstruowana, że praktycznie wszystkie rynki są otwarte na eksport Rosomaków z Polski. Z kolei Siemoniak wyjaśnił, że w każdym przypadku strony będą oceniać i dzielić się rynkami na świecie.

http://www.pb.pl/3229023,4787,licencja- ... a-o-10-lat

To post forumowicza, który również i u nas czasem się udziela. Nie żebym nie wierzył, ale nie bardzo mam jak zweryfikować:
[quote=""hastati""]Technically all markets are open for us but each contract has to be ,,consulted" between Polish WZMSS and Patria. I doubt anyone but people who saw license agreement know what that means.

Anyway, this news is not related to Ukrainian crisis. Looking for info about license agreement i found news about Rosomak's tests in Lithuania which had been conducted in October 2013, so some time before events on Ukraine. The news says that Lithuanians would be interested in ,,Afgan", uparmored variant of Polish Rosomak.

If they want to keep its ability to swim they can match it with light, unmanned Hitfist-30OWS turret (which is integrated with Spike ATGM btw.). [/quote]

A tu jednego Litwina:
[quote=""AurimasLT""]According to our MoD two battalions from "Iron Wolf" brigade will be reequipped with new wheeled IFV's until 2020. Their M113 probably will be transferred to Home Guard units or put in reserve.

This purchase should be coordinated with Latvia cause they have similar program for same time frame. Wonder if discussions for joint purchase agreement there done or not?[/quote]
To pogrubione jest ciekawe, bo Łotysze chcieli kupić CVR(T), ale JESZCZE nie kupili, na razie jest tylko list intencyjny. No i również ciekawe co z Estończykami, ponoć kręcą się wokół używanych CV9035 i PzH2000 (nie wiem czy nowych czy używek).

Tu link do całości:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... g-Vehicles

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 1 sie 2014, o 04:47
przez Vesemir
Ma ktoś pomysł albo może oszacować ile to by mogło być wozów?
Państwa Bałtyckie to nie są giganty....

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 1 sie 2014, o 11:58
przez Tromp
Litwa-2 bataliony, Słowacja i Łotwa chyba też. Pomnóż razy 44, drugi raz razy 100 i wyjdą ci wartości graniczne zakupu samych 6 batalionów lub 6 batalionów z całkiem bogatą otoczką i wozami poza batalionami. Sądzę, że realnie to gdzieś między 300-400 sztuk.

Myślę, że nie od czapy byłaby też wizyta Sikorskiego i/lub Siemoniaka z kimś z WZMS (czy tam Rosomak SA, czy jak się to teraz nazywa) w Iraku...

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 1 sie 2014, o 19:48
przez Vesemir
[quote=""Tromp""]Litwa-2 bataliony, Słowacja i Łotwa chyba też. Pomnóż razy 44, drugi raz razy 100 i wyjdą ci wartości graniczne zakupu samych 6 batalionów lub 6 batalionów z całkiem bogatą otoczką i wozami poza batalionami. Sądzę, że realnie to gdzieś między 300-400 sztuk.[/quote]

To w sumie liczba nie od parady. Litwa Łotwa i Estonia to razem 6,5 mln mieszkańców, jak na tak małe kraje to faktycznie przyzwoita liczba.

[quote=""Tromp""]Myślę, że nie od czapy byłaby też wizyta Sikorskiego i/lub Siemoniaka z kimś z WZMS (czy tam Rosomak SA, czy jak się to teraz nazywa) w Iraku...[/quote]

Tego typu wizyta może dotyczyć równie dobrze jakiejś drobnicy, niekoniecznie zaraz Rosomaków. Szczególnie że bym się nie przywiązywał za bardzo do Irackich zamówień - pojutrze może się okazać że Iraku nie ma.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 1 sie 2014, o 21:00
przez Tromp
Na razie się okazuje, że Irak jest-i kupuje ogromne ilości broni, a z dostawami z Ukrainy (BTR-4/E?) krucho. No i użytkował Irak polski sprzęt wojskowy-bodaj czy nie Dziki, chyba też jakieś Sokoły.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 2 sie 2014, o 13:41
przez polsmol
[quote=""urbanoid""]Litwini chcą M113 zastępować, ponoć następca ma być na kołach. Nasza umowa z Patrią pozwoliłaby na taki deal, ktoś coś?[/quote]
Tylko czemu nie mieli by kupić ich bezpośrednio od Patrii.

Re: Pierwszy sukces eksportowy Rosomaka?

PostNapisane: 2 sie 2014, o 16:07
przez Hastati
Bo być może zaoferujemy niższą cenę? Bo nasza umowa z Patrią może przewidywać odstąpienie nam tego rynku? Bo będą woleli pojazd w konfiguracji używanej przez duże, sąsiadujące państwo co ułatwi logistykę na wypadek konfliktu i obniży koszty eksploatacji? Bo możemy zaoferować ten pojazd w wariantach których nie ma w katalogu Patrii? Przypominam, że o prawa własności intelektualnej do wielu poprawek konstrukcyjnych stoczyliśmy z Finami sporą batalię podczas negocjacji i pod wieloma względami nasz Rosomak może być po prostu lepszy od oryginalnego produktu.