Polska w XXI wieku na tle Świata

Dyskusje nie związane z zasadniczą tematyką forum Militarium.

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez kompleks moderatora » 10 cze 2019, o 10:10

Daję Panu Falencie tydzień życia :)

https://forsal.pl/gospodarka/prawo/arty ... -stal.html
kompleks moderatora
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 28 wrz 2015, o 13:24

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez yeti951 » 10 cze 2019, o 15:05

https://www.infosecurity24.pl/ipn-odtaj ... -zagrozone

To jest za głupie żeby było zwykłą głupotą.
yeti951
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 09:40

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez Skitarius » 10 cze 2019, o 17:04

Debilizm jest porażający... jakie za to cukierkowe wytłumaczenie, spoko tych współpracujących po 1990 roku nie ujawniamy. No to nagle pewien starszy pan który był informatorem Polskiego wywiadu w jakimś mniej spokojnym regionie i sobie prawie zapomniał o tym co robił dostanie puk puk do drzwi od panów którzy by chcieli wyrównać rachunki z "szpiegiem innego kraju".
Skitarius
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 998
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 11:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez SunWu1970 » 10 cze 2019, o 20:02

Czy nasi politycy całkowicie stracili zdrowy rozsądek?
Na całym świecie na pewno wiedzą co było w Polsce przed i po 1990 roku????
SunWu1970
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 273
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 13:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez rpg7 » 26 cze 2019, o 09:01

O CPK z tematu irańskiego:

Może najpierw niech PKP przywróci kolej do dziesiątek miast i miasteczek, do których tory to i owszem jakieś dochodzą ale pociągów pasażerskich to tam nie widziano od 2 albo i 3 dekad, a czasami dłużej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Miasta_bez_kolei_pasa%C5%BCerskiej_w_Polsce

Ta lista i tak jest zafałszowana bo są miasta do których docierają np. dwa kursy dziennie czyli de facto nie służy to nikomu.

Po drugie to zamiast misia w rodzaju CPK ja bym oczekiwał programu na miarę naszych możliwości. Czyli możliwość sprawnego dojazdu z każdego miasta wojewódzkiego do każdego miasta wojewódzkiego bez przesiadki. I możliwość dojazdu z wybranego miasta wojewódzkiego do miasta powiatowego, a także uzdrowiska lub kurortu z maksymalnie jedną przesiadką w skali kraju. To jest marzenie "Kowalskich" a nie jakaś gigantomania, która ziści się pewnie w 10% albo w ogóle.
Avatar użytkownika
rpg7
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4644
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 21:26

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez SunWu1970 » 26 cze 2019, o 09:32

CPK to głównie inwestycja w infrastrukturę kolejową. Projekt infrastrukturalny.
Wielkość jest obliczona na przyszłość ale też nie powstanie od razu.
Żaden miś tylko inwestycja w przyszłość. Chiny swój wielki rozwój również zaczęły od inwestycji w infrastrukturę a zbadali od czego zaczynali inni, którym się udało.
Dodatkowo część inwestycji ominęła Polskę właśnie z uwagi na infrastrukturę, trafiając np. na Słowację.

Połączenie każdego miasta z każdym czy każdego miasta wojewódzkiego to projekt dużo droższy na, który nas nie stać.
Najpierw priorytety.

Z publicznych materiałów:
"Program kolejowy towarzyszący CPK zakłada w pierwszej kolejności (według autorów to etap zerowy) budowę 140 km linii kolejowej z Warszawy do Łodzi przez CPK przystosowanej dla szybkich pociągów. To ona ma być podstawowym łącznikiem między nowym lotniskiem i dwoma największymi miastami w jego pobliżu."
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... -6070.html
Przejazd Warszawa - Łódź ma trwać 45 minut.

Pod hasłem "budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego - Port Solidarność" kryją się przede wszystkim:
- budowa międzynarodowego lotniska w rejonie wsi Stanisławów w gminie Baranów, na zachód od Warszawy
- budowa węzła kolejowego, który ma wykraczać poza funkcję stacji kolei lotniskowej
- budowa nawet ponad 900 km linii kolejowych w Polsce
- budowa od 65 do blisko 250 km dróg na terenie kraju, w zależności od wybranego wariantu
- eliminacja wykluczenia transportowego miast i mieszkańców, poprzez zapewnienie szybkiego dojazdu do CPK, a tym samym również do Warszawy
- integracja aglomeracji warszawskiej i łódzkiej.

Budowę CPK planowano już wiele lat temu a analizy w PLL LOT wykazywały konieczność powstania nowego HUB-u.
Sieć kolejową mamy pozaborową, w II RP ujednolicono przepisy, szerokość torów, odtworzono tabor i wybudowano magistralę węglową.

PS. Celem jest również: - umożliwienie dynamicznego rozwoju PLL LOT jako głównego przewoźnika w Europie Środkowej
Pominąłem powyżej ponieważ twierdzenie jest dyskusyjne a rozwój bardziej "goni" rynek przy bardzo napiętej sytuacji finansowej.
SunWu1970
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 273
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 13:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez rpg7 » 26 cze 2019, o 09:45

budowa międzynarodowego lotniska w rejonie wsi Stanisławów w gminie Baranów, na zachód od Warszawy


Poza przeciążonym Okęciem jest jeszcze niewykorzystujący pełni możliwości Modlin, a w zasięgu Warszawy porty lotnicze Łódź oraz Radom. Np. tanie połączenia lub cargo można przerzucić tam. W momencie powstania CPL te lokalizacje tracą rację bytu i można to zaorać.

Koszt tego projektu szacuje się na 35 miliardów zł.

http://biznesalert.pl/centralny-port-komunikacyjny-2/

Przy rozbuchanych wydatkach socjalnych to nierealne.

I w takie tam "pierdololo" jakie czytałem, że będzie szybka kolej z Ostrołęki (gdzie odjeżdżają 4 pociągi do Warszawy dziennie) i Łomży (gdzie rozebrano infrastrukturę kolejową i zostały gołe tory do przewozów towarowych) albo innych tego typu miejscowości to nie uwierzę póki nie zobaczę. Moim zdaniem to puszczanie oka do ściany wschodniej i nic więcej.

https://natemat.pl/275699,kulesze-koscielne-powrot-do-bastionu-pis-gdzie-w-2015-roku-zdobyl-85

"Bastion PiS" szkoda, że mało kogo obchodzi jak tam wygląda infrastruktura -te "bastiony" leżące na wschodnim Mazowszu i Podlasiu straciły kolej w początkach transformacji i dalej marzeniem ludzi jest normalny dojazd do Warszawy czy chociaż Białegostoku. Albo Warmia i Mazury też nie lepsze. Chciałem sobie na urlopie pojechać do Mikołajek i Mrągowa, samochód w naprawie to myślę pojadę pociągiem, a tu wała. Albo swoim samochodem albo wcale 8) Jak czytam o tych "centralnych portach" to się zastanawiam na jakim poziomie absurdu jesteśmy. Zaczynamy remont domu od przeszklonego dachu a fundamenty się walą.
Ostatnio edytowano 26 cze 2019, o 09:54 przez rpg7, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rpg7
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4644
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 21:26

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez Lumen » 26 cze 2019, o 09:51

rpg7 napisał(a):
budowa międzynarodowego lotniska w rejonie wsi Stanisławów w gminie Baranów, na zachód od Warszawy


Poza przeciążonym Okęciem jest jeszcze niewykorzystujący pełni możliwości Modlin, a w zasięgu Warszawy porty lotnicze Łódź oraz Radom.

Nie bardzo - lotnisko Struzika jest zlokalizowane w miejscu w którym specyficzne warunki terenowe generują specyficzne lokalne warunki meteo

Najpierw niech pociąg z W-wy Centralnej do Łodzi Fabrycznej jedzie te 45 minut, a z W-wy do Szczecina niech normalny TLK się wyrabia w 6 godzin - nie 8
Lumen
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 2278
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 06:52

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez rpg7 » 26 cze 2019, o 10:06

Najpierw niech pociąg z W-wy Centralnej do Łodzi Fabrycznej jedzie te 45 minut, a z W-wy do Szczecina niech normalny TLK się wyrabia w 6 godzin - nie 8
O tym mówię, a Łódź i Warszawa to centralna Polska. W innych rejonach jest o wiele gorzej, albo nie da się w ogóle dojechać pkp albo siatka połączeń jest tak skonstruowana że np. z Lublina do Białegostoku jeździ się przez Warszawę i trwa to 5 godzin zamiast 2. A tutaj prawie zapowiada się budowa kosmodromu.
Avatar użytkownika
rpg7
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4644
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 21:26

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez SunWu1970 » 26 cze 2019, o 10:15

Zapowiada się budowa infrastruktury kolejowo-drogowej.
To inwestycja, która musi się zwrócić. Dlatego rozpoczęcie nastąpi od priorytetów.

Lublin - Białystok rozważ ekonomicznie dlaczego to połączenie miałoby być priorytetem?
Jak wpłynie na rozwój Polski?

Chcemy być silnym państwem to musimy zbudować infrastrukturę, zaczynając od priorytetów.
Plus skoro finansowanie będzie z kredytów (jak w każdej dużej inwestycji) to musi się zwrócić.
SunWu1970
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 273
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 13:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez SunWu1970 » 26 cze 2019, o 10:31

Zapowiada się budowa infrastruktury kolejowo-drogowej.
Chcemy być silnym państwem to musimy zbudować infrastrukturę, zaczynając od priorytetów.
Plus skoro finansowanie będzie z kredytów (jak w każdej dużej inwestycji) to musi się zwrócić.
Warszawa - Łódź ma sens ekonomiczny i zarobi pieniądze. Dzięki czemu z czasem będzie można dodawać kolejne połączenia.

Lublin - Białystok dlaczego to połączenie miałoby być priorytetem?
Jak wpłynie na rozwój Polski?

Mamy autostrady (do rozwoju ale są), teraz czas na sieć kolejową a następnie rzeki.
SunWu1970
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 273
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 13:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez Natapczanowiec » 26 cze 2019, o 12:02

Ideę CPK to my raczej wszyscy znamy. Tu trzeba jednak się głębiej zastanowić, czy obecna nie jest czasami obrazem bezmiaru naszej rodzimej głupoty.

Prawda jest taka, że te połączenia każdego miasteczka były tak dalece nierentowne iż ciachano je bez opamiętania. Struktura transportu krajowego zmieniła się przez ostatnie 30 lat tak dalece, że próby powrotu do przeszłości są conajmniej śmieszne albo i lepiej, po prostu żałosne. Wygląda tak jakbyśmy kompletnie nie mieli w co inwestować, a program budowy autostrad i expressówek ciągnie się niemiłosiernie. Elektrownie atomową budujemy już prawie pół wieku. Jak słyszę o CPK czy innych przekopach oraz transporcie rzecznym to mam silne wrażenie, że kogoś ostro w łeb trzepneło. Przecież to wszystko będzie działać dalece poniżej rentowności. Sam port lotniczy może i nie byłby złą inwestycją o ile znalazłoby się inwestorów na tego typu projekt, bo lotnisko potrzebuje tylko odpowiedniego zapasu do rozbudowy, a pierwsza faza nie musiałaby być ani droga ani zabójcza dla innych lotnisk. Okęcie swój szczyt już osiągneło i na tym koniec. Jeśli chcemy tworzyć nowe połączenia to potrzebujemy nowego lotniska, ale jak to będziemy chcieli zrobić za państwowe to idę o zakład, że nigdy rentowne nie będzie. Zwłaszcza z naszymi misiami na tłustych stołeczkach i dobrze rotowanych co pół roku z pełną odprawą. Tam nie trzeba żadnego CPK, bo rodzimi busiarze obskoczą ten rynek raz dwa. Będzie szybciej, taniej oraz z dużo większą liczbą połączeń. Wielu ludzi też nie będzie się bawić w transport publiczny jak będą w stanie dojechać na lotnisko w ciągu 2-3 godzin własnym transportem. Pozatym jeśli mówimy o hubie lotniczym to na litość boską ludzie latający do Azji czy Stanów nie będą się tłukli koleją przez nasz sielski kraj tylko wypadałoby im zapewnić połączenia z lokalnych lotnisk w rozsądnych cenach. W momencie kiedy za trzy stówy będą w stanie dolecieć do CPL z dowolnego lotniska w kraju to nikomu nie przyjdzie do łba by tłuc się kilka godzin koleją za połowę ceny.
Natapczanowiec
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 428
Dołączył(a): 10 maja 2019, o 20:25

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez SunWu1970 » 26 cze 2019, o 12:17

Natapczanowiec napisał(a):Pozatym jeśli mówimy o hubie lotniczym to na litość boską ludzie latający do Azji czy Stanów nie będą się tłukli koleją przez nasz sielski kraj tylko wypadałoby im zapewnić połączenia z lokalnych lotnisk w rozsądnych cenach. W momencie kiedy za trzy stówy będą w stanie dolecieć do CPL z dowolnego lotniska w kraju to nikomu nie przyjdzie do łba by tłuc się kilka godzin koleją za połowę ceny.

1. Biorąc pod uwagę wielkość Polski szybka kolej zapewni szybszy dojazd niż lotnicze połączenia regionalne.
Taniej, wygodniej i szybciej. Bez odprawy i przebijania się na lotnisko regionalne.
2. Cena lotniczych połączeń regionalnych zależą od kosztów. Są dużo mniej dochodowe niż np. loty Azji.
PLL LOT najwięcej zarabia na B787 dlatego postawienie na połączenie regionalne w Polsce to strzał w stopę.
Flota PLL LOT oparta głównie o EMB (bardzo nowoczesne ale mniej pojemne od B737) też nie sprzyja obniżeniu kosztów o jakim piszesz.
3. Jak CPK to konieczne połączenia kolejowe. To pierwsze bez przebudowy tych drugich ma minimalny sens.
Zbudujemy lotnisko i będziemy liczyć na cud logistyczny?
Przykład Chin dowodzi, że inwestycje w infrastrukturę to podstawa.

Generalnie, żeby inwestować w przemysł, elektrownie najpierw trzeba stworzyć infrastrukturę.
SunWu1970
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 273
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 13:10

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez rpg7 » 26 cze 2019, o 13:48

natapczanowiec napisał(a):Prawda jest taka, że te połączenia każdego miasteczka były tak dalece nierentowne iż ciachano je bez opamiętania. Struktura transportu krajowego zmieniła się przez ostatnie 30 lat tak dalece, że próby powrotu do przeszłości są conajmniej śmieszne albo i lepiej, po prostu żałosne.


Kolej ma ten plus że:

1. jest szybka

2. jest bezpieczna

3.jest ekologiczna

To że się komuś kolej kojarzy z brudem i słabymi połączeniami to jedno, a ideał do którego powinniśmy dążyć to zupełnie coś innego.

Nigdy nie zbudujemy takiej ilości autostrad czy ekspresówek by zaspokoiło to potrzeby bo samochodów coraz więcej, a już wybudowane odcinki zaraz trzeba będzie remontować. Cywilizacja też nie polega na tym aby wszędzie trzeba było z musu zapieprzać własnym samochodem.

-szybkie połączenia między miastami wojewódzkimi i masa ludzi przesiądzie się do pkp

- połączenia z miastami powiatowymi (przecież to kilkudziesięciotysięczne miasta a nie jakieś pipidówy!!!) tak żeby podróżny nawet z drugiego końca Polski mógł dojechać do jakiegokolwiek takiego miasta z jedną przesiadką, a nie z 5 albo w ogóle.

- połączenia do miejscowości turystycznych, takie pierdololo o ekologii a do Białowieży, Mikołajek, w Bieszczady nie dojedziesz a na torach rosną drzewa, coś tu jest nie tak, nikt mi nie powie, ze "nie opłaca się" reaktywować takich połączeń bo w sezonie będą korzystać z tego setki tysięcy turystów

Obawiam, się że macosze traktowanie kolei wynika z takiego właśnie myślenia-najpierw totalnie demolujemy, nie robimy nic przez ćwierć wieku- a teraz w dobie przeciążenia dróg, ekologii, bezpieczeństwa podróży by się przydała ale ktoś nie myślał perspektywicznie. Projekt CPL sam w sobie nie jest zły, ale zalatuje mi to gigantomanią- żeby nie skończyło się zbudowaniem "kosmodromu" w środku niczego i brakiem środków na resztę.

Lublin - Białystok dlaczego to połączenie miałoby być priorytetem?
To tylko przykład, mi chodziło o to, że władza wybrana głosami "Polski B" nie robi wiele więcej niż inne władze by tą "Polskę B" infrastrukturalnie doprowadzić do "Polski A". Oni chyba nawet tego nie rozumieją, że cierpliwość ma swoje granice i mieszkańcy tej "Polski prowincjonalnej" kiedyś mogą powiedzieć sprawdzam. Młodzi już szukają alternatywy w różnych Konfederacjach czy Kukizach po prawej czy u Biedronia po lewej stronie.
Avatar użytkownika
rpg7
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 4644
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 21:26

Re: Polska w XXI wieku na tle Świata

Postprzez Natapczanowiec » 26 cze 2019, o 15:03

Jest to absolutnie nie prawdą. Nie jest szybka, a żeby była to trzeba odpowiednio w nią zainwestować. Szybkimi połączeniami możesz obstawić co najwyżej główne miasta w kraju, a i tak tego typu projekt zajmie dziesięciolecia. Panowie prędzej zobaczą nowoczesną armie niż kolej – ja osobiście nie mam złudzeń.

Bezpieczna jest to fakt. Natomiast jest tak ekologiczna na ile polski prunt będzie ekologiczny, a to bez atomu jest praktycznie nierealne. Że już nie wspomnę o tym iż hut się na ekologiczne nie przestawi. Jeśli mówimy o połączenia kolejowe lokalne to są przecież reaktywowane tam gdzie jest takie zapotrzebowanie lokalne. Na ile to rentowne to już inna kwestia, bo samorządy dopłacają ciągle do tego.

Możecie sobie zaklinać rzeczywistość, ale transport ewoluuje. Już zamiast taxi możemy brać ubera, a za niedługo wchodzić będą autonomiczne samochody, które zrewolucjonizują transport. Młodzież zapiernicza po całej Polsce jakimś blablacarem po dużo niższych kosztach niż bilet studencki. A my niczym jakieś dinozaurusy rozprawiamy o koleji. Indie będą budować hyperloop, a my niby mamy reaktywować kolejki wąskotorowe w Bieszczadach? Proszę wybaczyć, ale tego typu argument nie trafia do mnie. Mało tego obecnie podróży biznesowych odbywa się już kilkukrotnie mniej niż kilkanaście lat temu. Wszyscy używają telekonferencji czy innych komunikatorów.

Nie wiem jaki SunieWu masz problem z przebijaniem się przez lotniska. W dzisiejszych czasach odprawiasz się online i przelatujesz niemal przez bramki. Chyba, że nadajesz bagaż to na normalnym zagranicznym lotnisku zejdzie ci z kilka minut dłużej na wydrukowanie nalepki i zeskanowanie przy pasie do nadawania bagażu. To że w Polsce musimy robić to ciągle konserwatywnie to inna sprawa. Z mojego lokalnego lotniska już obecnie mogę obskoczyć niemal całą Europę i co za problem puścić z niego dodatkowe 3 loty dziennie do Baranowa? CPK to ogólnie piernicznięty pomysł, bo proszę mi uwieżyć, że ktokolwiek zdrowy na umyśle będzie chciał lecieć do Tokio czy Sznaghaju za 6000pln to mu będzie zwisać parę stów na dużo wygodniejszą odprawę na lokalnym lotnisku i zwykły transfer na hubie. O jakich kosztach mówimy? Za LOT na trasie Kraków-Gdańsk już płacę 300pln. Przy odpowiedniej skali w oparciu o hub centralny te loty mogą być jeszcze tańsze oraz poprawiłaby się rentowność tych małych lotnisk.

Lotnisko hub tak.
Szybka kolej lub hyperloop między największymi miastami tak.
Budowa całej rozgwiazdy kolejowej jak to niektórzy już planują to najzwyczajniej zdrowo porąbany pomysł. Ja rozumię, że ludzie z Warszawy czy Łodzi będą woleli jechać kolejką na CPL, ale bez żartów, że ktoś na tak idiotyczny pomysł wpadnie we Wrocławiu, Szczecinie czy tam w Rzeszowie. Nawet przy mega optymistycznej wersji z pierdolino będzie się jechało z 3-4 godziny, a samolotem max godzinkę.

A jeszcze co do wakcji to ja nie jadę samochodem po to, że mi wygodniej dojechać do celu tylko po to, że mam ten komfort by nie siedzieć na dupsku w jednym miejscu, a poruszać się trochę więcej po okolicy. A jadąc z całą rodzinką to po prostu wychodzi mi też niejednokrotnie taniej.
Natapczanowiec
Użytkownicy
Użytkownicy
 
Posty: 428
Dołączył(a): 10 maja 2019, o 20:25

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kantyna / Offtopic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości